kysymys rypsiöljystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arnold1
  • Aloitettu Aloitettu
oon nyt vähän sekaisin tost et mikä on kylmäpuristettuu rypsiöljyy ja mikä ei ku kotoot löytyy purkki mis on tyydyttyneit rasvahappoi joku 7% ja kesrtatyydyttämätöntä 57% ja monityydyttömiä 37% mut siin ei oo mitään tekstii et se olis jotain kylmäpuristettuu mut eiks noikin arvot oo silti hyvät mitä tos purkis on et kai se käy ihan samal taval vaik ei oliskaan kylmäpuristettua!!

Noi luvut taitaa olla samat rypsiöljyn kohdalla sekä kylmäpuristetussa että ei-kp. Jos ei siinä lue niin ei se sitten ole kylmäpuristettua.

arnold1 sanoi:
niin mut se on sit ihan sama et kumpaa vetää eiks ni

Minä vedän ainakin ihan tavallista ja niin tekee moni muukin. Mutta jos arveluttaa niin osta kylmäpuristettua sitten...

Laitan pian siihen yhtään rypsärithreadiin (ruokaöljy) lisää faktaa rypsiöljyn ja kylmäpuristetun rypsöljyn eroavaisuuksista, jahka vaan saan aikaseks mailattua asiaa tutkivalle taholle. Ovat juuri tehneet / tekemässä uusia tutkimuksia rasvahappoeroista ym. Elikä palailen asiaan tällä viikolla :)

En jaksa alkaa mistään ettimään tietoo, niin pistäkää joku mulle päivittäiset öljymäärät, nauttimisajankohdat ja miten öljynne vedätte...?

moppe sanoi:
En jaksa alkaa mistään ettimään tietoo, niin pistäkää joku mulle päivittäiset öljymäärät, nauttimisajankohdat ja miten öljynne vedätte...?
No eiköhän se optimimäärä riipu hiukan muusta ravinnosta. Yleinen ohje, ruokalusikallinen ruokailujen yhteydessä poislukien aamupala.

Itse otan yleensä vain illalla, suoraan pullosta kulauksen, ei kylmäpuristettua. :)

Strike, heti sitten info tänne. :)

Weeboomi sanoi:
Itse otan yleensä vain illalla, suoraan pullosta kulauksen, ei kylmäpuristettua. :)

Näin mäkin päädyin tekemään, kun kyllästyin lusikalla mittailemaan öljyä. Pullo huulille vaan.

Saksan ihmekauppa Lidl myy aika halvalla, kylmäpuristettua rypsi ja oliivi öljyä. no laadusta en mee takuuseen mutta kyllä toi alas menee.

moppe sanoi:
Paljon tulee kaloreita jos esim. 5 kertaa päivässä napsii ton ruokalusikallisen rypsäriä?

siitähän tulee sillon 5 * 8g, eli 40grammaa, eli 40 * 9kcal == 360kcal

Jos valitatte kylmäpusristetun öljyn mausta, niin ostakaa "Neito" kylmäpuristettua rypsiöljyä. Ei maistu millekkään.

Weeboomi sanoi:
[hifistely]
Päästäis nopeammin pois yön katabolisesta tilasta.
[/hifistely]

Mutta miten käy, jos on ladannut vapaan aminohappopoolin täyteen ja ottanut siten hyödyn irti kasvuhormonin hyvin suuresta erityksestä yöllä, ollaanko katabolisessa vai anabolisessa tilassa?
Junalla saa ja heralla pääsee. :hyper:

gotto sanoi:
Mutta miten käy, jos on ladannut vapaan aminohappopoolin täyteen ja ottanut siten hyödyn irti kasvuhormonin hyvin suuresta erityksestä yöllä, ollaanko katabolisessa vai anabolisessa tilassa?

GH:n eritys on pari tuntia kestävä piikki pian nukahtamisen jälkeen. Sen vaikutukset alkavat luonnollisesti hiipua kun tasot laskevat. Lisäksi aminohappopooli ei ole enää aamulla täynnä joten et ole maksimaalisessa anaboliassa enää. Eli aminot ja insut suoraan suoneen ja menoksi.

TJ 266

edit. Mistä johtuu että kun ihmiset näkevät mun juovan rypsäriä he kysyvät että "lentääkö paska hyvin ton jälkeen"?

astro sanoi:

Tuttua huttua, tiedän hyvin että noin 90% kasvusta erittyy unen muutaman ensimmäisen tunnin aikana.
Kunhan yritin vain runnoa vanhaa kunnon KISS-metodia muidenkin päihin. :)

Inttiin kolme kuukautta, hiiohoi ja hellät tunteet.

Gotto: Olis joku hymiö pitäny laittaa viimeisen lauseen päätteeksi mutta ei voi aina muistaa :)

Niin se varmaan on että jengillä menee risiini ja rypsi sekaisin. Kummatkin ovat öljyjä ja alkavat R:llä joten niiden on pakko olla sama asia :rolleyes:

OT:nä sellasta että olen pari kertaa ottanut pelkkää rypsäriä illalla ja useita tunteja sen jälkeen olen herännyt siihen, että vatsasta tulee happoja ruokatorveen. Ongelmaa ei muuten ole, eikä myöskään jos otan muuta (kaseiinia) samalla mikä laimentaisi öljyä. Pointti oli se että kumman pitkään kestää vatsalaukun tyhjennys vaikka on tullut nautittua vain muutamia rkl rypsäriä. Vai miksi hapot riehuvat vielä tuntienkin jälkeen? Hitaus olisi toki etu koska veren vapaat rasvahapot (FFA) vähentävät GH:n eritystä. :kasvu:

Back
Ylös Bottom