Kysymys HIIT:stä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja [Roc]
  • Aloitettu Aloitettu
Tämä voi tietenkin olla (helvetin) tyhmäkin kysymys, mutta mitä nyt olen HIIT -harjoittelusta lukenut niin joka paikassa on sanottu että sen jälkeen ei kannattaisi syödä noin 30-60min.. mutta entä juominen? vedessähän ei tunnetusti ole kaloreita mutta vaikuttaako se sitten siihen rasvan polttoon/aineenvaihdunnan käynnistymiseen aamulla..?

Tuskinpa. Enemmän se vaikuttaa kun makaat pyörtyneenä lattialla suu kuivana. :D

ok :) tänään kävin ekan lenkin.. tuli muuten merkillisen huono olo!? :urjo: vaikka se kestikin vain sen 4min.. alko sattumaan keuhkoihin ja meinas oksennus tulla.. no mutta kohta taas uudestaan.. :)

Toi huono olo ekan lenkin jälkeen on hyvin yleinen vaiva. Itelläkin oli kun sillon joskus koitin. Kertoo vaan että homma toimii :D

Tähän samaan aiheeseen liittyen...

Itse aloitin myös tämän. Olen nyt kahtena päivänä juossut hiittiä, homma tuntuu onnistuvan paremmin kun siihen tottuu. Mutta kysyisin miten ruokailupuoli menee 4-15min hiit juoksujen kanssa? Miinuskaloreilla olen -500, mutta millanen energiankulutus tossa 4-15min hiitissä mahtaa olla? Laskureihin ei ole tässä asiassa luottamista koska joutuu merkkaamaan vain esim. 2min hölkkä ja 2min pikajuoksu. :(

Roc, itselleni ei tullut vain huono olo vaan myös ihan onnistuneesti oksensin. Odotettavissa huonoa oloa myös pari seuraavaa lenkkia. Sitten rupee tuntumaan paremmalta. Aika rankka tuo treeni niin ei mikään ihme.

Ja nostelijalle, käsittääkseni Hiit ei ole mikään kahea kaloreiden popsija. Tämä on vähän mutua, mutta ymmärtääkseni siinä 4-5 minuutissa ei ehdi hirveästi palaa vaikka onkin aika raskasta. Lähinnä hapenottokykyä tuossa mielestäni haetaan. Viisaammat korjatkaa jos olen ihan hakusessa.

Tuota noin. Itse olen nyt dietillä HIIT:annut aamuisin (3x viikossa puntin välipäivinä), ja käsittääkseni kyse on nimenomaan rasvanpoltosta, mitä siinä on tarkoitus aikaansaada. Tyhjään vatsaan tehtynä intervallitreeni ikään kuin räjäyttää aineenvaihdunnan käyntiin, sillä kun kehossa ei yön jälkeen juuri hiilaria ole polttoaineeksi, siirrytään suoraan rasvan kimppuun.

Ainakin allekirjoittaneen tulokset ovat olleet hyviä (2g/painokilo proteiinia ruokavaliolla olen ja teen punttia as usual), ja lihas näyttäisi säilyneen oikein kivasti, ja paino on pudonnut 5 viikossa yli 5 kiloa (72 --> 67).

Mielestäni juuri tuon rasvaa tehokkaasti hävittävän vaikutuksen takia HIIT:iä on vaikea syöttää laskureihin. Itse olen merkinnyt suoritusajat tuplana.

Toki hapenottokyky varmasti parantuu myös kun kerta täysillä vetää. Itellä on pirun huono olo välillä ja joskus on :urjo: lentänyt. Hirveä jälkihiki puskee koko päivän --> homma toimii :rock:

HIIT:issä kannattaa muistaa, että se on kuuriluontoinen treenimuoto, jota ei suositella kuin hyvän pohjakunnon omaaville. Fyysisesti ja myös psyykkisesti raskas tapa treenata.

Back
Ylös Bottom