Kysymyksiä!

Joo elikkä olen alottamassa pienti dieetin poikasta...
Haluaisin kananmunan ravintoarvot (keltuainen ja valkuainen erikseen)

Kuinka tärkeitä vitamiinit ovat?!

Ja sitten onko glutamiinin ja kreatiinin käyttö kannattavaa ja kuinka paljon niitä pitäisi ottaa?! onko tällaisia jotain muita?!

ite olen 90kg jässikkä..

Kysymykset saattavat kuulostta typeriltä ja sitä ne ovatkin mutta olen vasta kaksi kuukautta harjoitellut tosissani ja hiukan tuloksiakin saanut, mutta kaikinpuolin olen vielä aika ummikko näissä asioissa. :)

Kaikkia muitakin neuvoja yleisesti kehonrakennukseen liittyen tänne mielellään saisi laittaa esim: ravinto (proteiineista, hiilareista, vitamiineista,), mitä kaikkia lisäravinteita kannattaa käyttää, treenamisesta.......

Kiitos jo etukäteen!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässäpä näitä:

Kananmunan keltuainen /100g:

285kcal
2.8g hiilihydraattia
25g rasvaa
15.5g proteiinia

Kananmunan valkuainen /100g:

42kcal
1.5g hiilihydraattia
0.1g rasvaa
9.8g proteiinia

lähde: www.fineli.fi

Tales sanoi:
Ilmeisesti ne kalorit tulevat käytetystä paistorasvasta.
Mutta jos käytät paistorasvana oliivi- tai rypsiöljyä niin ne kalorit tulevat hyvistä lähteistä.

NGV sanoi:
Mutta jos käytät paistorasvana oliivi- tai rypsiöljyä niin ne kalorit tulevat hyvistä lähteistä.

Väärin, paistettuna hyväkin rasva muuttuu transrasvaksi, joka on käytännössä paskinta rasvaa mitä voi syödä.

proteiinit: raejuusto,maitorahka,kananmuna,rasvaton maito,kana,kala,soijja,hera
hiilarit: tummaleipä,puuro,peruna,riisi,pasta,kasvikset,hedelmät
rasva: rypsiöljy,oliiviöljy,kalanmaksaöljy,pellavansiemenöljy

lisäravinteet mitä suosittelen ostaan
glutamiini
kreatiini
Malto/hera
vitamiinipilleri purkki
kivennäispilleri purkki
tossa ny jottai mitä tuli äkkiseltää mielee. nuista rakennat syömisen enimmäkseen

Kreatiinin ja glutamiinin tarpeellisuus on mielestäni vähän niin ja näin. Kannattaa rakentaa ravinto muuten hyväksi ja alkaa sitten vasta harkitsemaan, jos tarvetta silloinkaan on. Mikäli kuitenkin päädyt edellämainittujen ostamiseen, annosteluohjeet lukevat yleensä tuotteen kyljessä.

Edelleen olen kylläkin sitä mieltä, että lisäravinteet kannattaa rakentaa laadukkaan palkkarin ja välipalaproden ympärille. Sitten vasta "erikoisuudet", aminohapot, kreatiinit jne.

Tales sanoi:
Kreatiinin ja glutamiinin tarpeellisuus on mielestäni vähän niin ja näin. Kannattaa rakentaa ravinto muuten hyväksi ja alkaa sitten vasta harkitsemaan, jos tarvetta silloinkaan on. Mikäli kuitenkin päädyt edellämainittujen ostamiseen, annosteluohjeet lukevat yleensä tuotteen kyljessä.

Edelleen olen kylläkin sitä mieltä, että lisäravinteet kannattaa rakentaa laadukkaan palkkarin ja välipalaproden ympärille. Sitten vasta "erikoisuudet", aminohapot, kreatiinit jne.
Jep, samaa mieltä; reenin jälkeen palkkari, 30 heraa, 30 maltoo. sekin jo rittää. Ja sitten jos koulussa käy eikä sieltä saa kunnon protskuu, niin sinne protskujuoma mukaan ja koulun hiilarit naamaan:)

Tales sanoi:
Väärin, paistettuna hyväkin rasva muuttuu transrasvaksi, joka on käytännössä paskinta rasvaa mitä voi syödä.
WTF!?!!?!:eek: :eek:
Miten ihmeessä ne voi muuttua hyväs pahaksi vain paistamalla?!?!:eek:

NGV sanoi:
WTF!?!!?!:eek: :eek:
Miten ihmeessä ne voi muuttua hyväs pahaksi vain paistamalla?!?!:eek:

Itseä kiinnostaa kanssa se miten ja miksi muuttuu paistaessa. Siitä olen kyllä jo tietoinen että oliiviöljyllä paistaminen on turhaa, siitä katoaa niin maku kuin se terveellisyys samalla.
Mutta lisäinfoa myös kaipailisi tästä aiheesta.

mappana sanoi:
Itseä kiinnostaa kanssa se miten ja miksi muuttuu paistaessa. Siitä olen kyllä jo tietoinen että oliiviöljyllä paistaminen on turhaa, siitä katoaa niin maku kuin se terveellisyys samalla.
Mutta lisäinfoa myös kaipailisi tästä aiheesta.

En jaksa ettii tutkimusta (googlettaa), mutta asia pähkinänkuoressa on kutakuinkin näin. Hyvä rasva rupeaa mutatoitumaan ylittäessä tietyn lämpötilan. Siinä ne hyvät rasvahapot muuttui suurimmaksiosaksi huonoksi rasvaksi. Ei tietenkään kaikki hyvä muutu pahaksi, mutta suurin osa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom