kysymyksiä dietin kalorimääristä

Olen jo pitkään suunnitellut dietti (kesäkuntoa varten) ja olen päätynyt jo mielestäni fiksuun lopputulokseen. Eli lyhykäisyydessään makrot 40/40/20 ja kalorit noin. 1800-2000 kcal/pv. Painoa on noin 83kg ja pituus 181cm sekä rasvaprosentti 13-15%. Onko dietillä liikaa kaloreita vai liian vähän jaksamiseen nähden. Olen käynyt salilla puolitoista vuotta ja tulosta on tullut kiitettävästi kaikin tavoin. Viime dietin vedin n.1000-1300 kcal ja olo salilla oli aivan voimaton ja kamala sekä lihasta katosi liikaa!!! Käyn salilla n. 5-7 krt/vko nyt "offilla". Tavoitteena olisi dietillä 5-6 krt/vko salia ja 2 krt/vko tiukkaa aerobista (+mahdolliset aamu aerobiset).

Kaikki vinkit ja mielipiteet ovat toivottavia. Kiitos jo etukäteen :D

Dieetin alussa joko leikkaat kaloreista tai aloitat aerobisen, ei mielellään molempia heti. Dieetissä pitää olla progressio, ihan kuin kaikessa muussakin. Alota tosta ja kato miten paino tippuu, jos tippuu liikaa niin säädä kaloreita.

Melkein jopa lisäisin hieman kaloreita, kun urheilua kuitenkin noin paljon tulee. Noin 2200-2400kcal kuulostaisi omaan korvaan sopivalta kokeilulta alkuun, jos ei aivan älyttömillä miinuksilla halua vedellä.

Yksilöllistähän tää on, mutta kuulostaa tosi pieniltä kalorit. Ite tässä 174/80 mitoista pudottelen n. 2400-2500 kalorilla, vaikka liikunnan määrä on mulla vähäsempää.

Back
Ylös Bottom