Kylppärissä putkivuoto, korvaako vakuutus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jugetsi
  • Aloitettu Aloitettu
Asun siis vanhahkossa kerrostalossa omistusasunnossa ja olen jo pidemmän aikaa ihmetellyt, kun kylpyhuoneen nurkassa olevat laatat ovat alkaneet tummua.
Asiaa on kysytty muutamalta rakennusalan ihmiseltä ja heidän mielipiteensä on ollut, että tummuminen johtuu siitä, että laatat ovat jotain halpis versioita ja tummuvat pinnasta.
Tänään eräs rakennusmestari kävi sitten katsomassa jälleen seinää ja kaivoi puukolla alareunasta sauman auki, niin sieltä rupesi valumaan vettä.:itku:
Hänen arvionsa oli, että siellä vuotaa jokin putki ja jo huomenna kuulemma seinä vedetään auki ja mahdollisesti myös keittiön seinä joudutaan avaamaan.
Remontti kestää kuulemma kesäkuulle asti.
Kysynkin siis, että miten on korvaako taloyhtiön vakuutus tämän remontin tai oma kotivakuutus? Mitenkäs onko mahdollista saada väliaikainen asunto siksi aikaa kun remontti on käynnissä?
Eilen alkoi kolmen viikon talviloma ja ilo oli ylimmillään. Nyt vaan vit...aa!:wall:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taloyhtiö korvaa. Ikävä juttu kylläkin... Viimekädessähän tuon korvaa siis asukkaat, yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta ;)
Vakuutuksesta on varmaan turha kysellä mitään, putkille kun ei myönnetä vakuutuksia kuin noin 5-10v riippuen taloyhtiön käyttämästä vakuutusyhtiöstä.

Huppe sanoi:
Taloyhtiö korvaa. Ikävä juttu kylläkin... Viimekädessähän tuon korvaa siis asukkaat, yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta ;)
Vakuutuksesta on varmaan turha kysellä mitään, putkille kun ei myönnetä vakuutuksia kuin noin 5-10v riippuen taloyhtiön käyttämästä vakuutusyhtiöstä.

Tiedätkö tuosta, että onko mahdollista saada sijaisasuntoa vakuutuksen piikkiin siksi aikaa, kun remontti on käynnissä? Jos tuo keittiön seinäkin joudutaan purkamaan, niin on täällä suhteellisen vittumainen asustaa..

Jugetsi sanoi:
Tiedätkö tuosta, että onko mahdollista saada sijaisasuntoa vakuutuksen piikkiin siksi aikaa, kun remontti on käynnissä? Jos tuo keittiön seinäkin joudutaan purkamaan, niin on täällä suhteellisen vittumainen asustaa..
Isännöitsijä tietää, mutta olen kuullut että sijaisasuntoja on järjestetty. Onhan se kallista ja kaikki periaatteessa omasta pussista pois. Itse maleksisin jossain kavereiden nurkissa.

Huppe sanoi:
Isännöitsijä tietää, mutta olen kuullut että sijaisasuntoja on järjestetty. Onhan se kallista ja kaikki periaatteessa omasta pussista pois. Itse maleksisin jossain kavereiden nurkissa.

Täytyy yrittää sitten selvittää asiaa isännöitsijältä. Kiitoksia neuvoista Huppe!! Toisaalta hyvä, että olen nyt lomalla, niin voi lähteä notkumaan vaikka mökille pariksi viikoksi. Ei tarttisi remontin keskellä sitten asustaa.

meillä kävi samalla lailla pari vuotta sitten..
Korvauksista:

taloyhtiön piikkiin itse remppa ja sitten kotivakuutuksen mukaan muut. Onneksi meillä oli laaja kotivakuutus, joten saatiin valita sijaiskämppä. Asuttiin sitten Etu-Töölössä (Dagmarinkadulla) 3kk. Hintaa kalustetulla asunnolla oli 95€/pv(!!!). Onneksi oli toi laaja kotivakuutus...huh.

Pistettiin sitten omasta pussista hieman ylimääräistä ja saatiin "puoli-ilmaiseksi" kylppäriremppa ja sellaiset kaakelit jne ku haluttiin. Eli loppupeleissa iha hyvä homma ;)

nojoo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom