"Kyllä minä tiedän miten hommat hoidetaan"-ihmiset

Kaikki tietää tyypin. Jokainen meistäkin on monesti tämäntyyppinen. Kyseessä on siis ihmiset, jotka kotisohvalta käsin osaavat tehdä asiat paremmin kuin muut. Löytyy mielipide, joka asiaan vaikka ei olisi oikein hajuakaan mistä on kyse. Mutta kun mennään sillä mutulla, "niin se varmasti on, minä tiedän". Onko sinulla heistä kokemusta, löytyykö ääripään kavereita lähipiiristä? Mahtavia tyyppejä varmasti. Ainahan sitä sanotaan, että mielipiteitä saa olla, mutta tarviiko niistä ihan joka ikistä ilmaista? Foorumithan on näitä täynnä, eihän kato tosielämän ystävät jaksa kaikkea aina kuunnella.

"Miksei se perkele syöttäny, Selänne oli ihan vapaa. Kyllä minä oisin syöttäny. Ihan paska."

Keskustellaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuvaus sopii melko pitkälti itseeni :) Tosin tämähän kuuluu sisäänrakennettuna pohjanmaalaiseen luonteeseen. En läheskään aina kylläkään ilmaise mielipidettäni kun en enää jaksa opastaa tietämättömiä :D

Helvetin ärsyttävä joillakin on tuo kaikkitietävyys. Eilen tuli taas huomattua kun muijan 18v sisko oli mukana ensimmäistä kertaa rempassa mukana ja heti osasi paremmin rapata muuria kuulema kun rakennuksilla ikänsä ollut kaveri. Melkeen sanoin jotain viisasta mutta jätin sanomatta.

Helvetin ärsyttävä joillakin on tuo kaikkitietävyys. Eilen tuli taas huomattua kun muijan 18v sisko oli mukana ensimmäistä kertaa rempassa mukana ja heti osasi paremmin rapata muuria kuulema kun rakennuksilla ikänsä ollut kaveri. Melkeen sanoin jotain viisasta mutta jätin sanomatta.

Älä jannu selitä, jotkut vaa osaa nuokin hommat ihan luonnostaan :dance2:

Juu tuttavapiirissä on yksi jamppa joka osaa ja tietää kaiken, siis ihan kaiken. Hänellä on parhaat varusteet kaikkeen toimintaan, muiden varusteet on susipaskoja. Keskustelimme kerran moottorikelkkailusta, tämä tyyppi tiesi kertoa pelkästään ulkoisen olemukseni perusteella etten osaa ajaa moottorikelkalla, vaikken ole ikinä hänen kanssa kelkkaillutkaan(osaan kyllä ajaa moottorikelkalla:D). Hän voittaa biljardissa omasta mielestään kaikki, ja neuvoo pelin aikana huonompia pelaajia kädestä pitäen aina ja koko ajan! Katsoo sen varmaan velvollisuudekseen kun on itse niin hyvä. Vastapelurin lyötivuorolla jamppa on siellä lyötävän pallon takana kyykyssä sanomassaa ohjeita: vasemmalle, vasemmalle, nyt on hyvä! Sitten vielä sormi pystyyn siihe pöydän reunustalle että "tähän kun lyöt niin menee pussiin!" jos menee pussista ohi, niin lyöjän vika, jos menee pussiin niin hänen ohjeidensa ansiota.:D
Kaveri on muuten ihan mukava mutta tämä ainainen pätemisen tarve on välillä ihan vitun rasittavaa, johtunee varmaan huonosta itsetunnosta?

John R:

Kyllä minäkin veikkaisin, että sillä pätemisen tarpeella on joku yhteys huonoon itsetuntoon. Kai sitä omaa erinomaisuuttaa tuodaan sen takia esille jatkuvasti, en minä tiedä...

Kyllähän noita tyyppejä aina joskus tulee vastaan, on kyllä ehkä yksi ärsyttävimmistä ihmistyypeistä tuollainen pätijä. Varsinkin duunissa tuollainen tyyppi on raivostuttava, usein se päteminen on vielä jälkiviisautta. "Minä olisin tehnyt noin", joo joo...

John R:

Kyllä minäkin veikkaisin, että sillä pätemisen tarpeella on joku yhteys huonoon itsetuntoon. Kai sitä omaa erinomaisuuttaa tuodaan sen takia esille jatkuvasti, en minä tiedä...

Kyllähän noita tyyppejä aina joskus tulee vastaan, on kyllä ehkä yksi ärsyttävimmistä ihmistyypeistä tuollainen pätijä. Varsinkin duunissa tuollainen tyyppi on raivostuttava, usein se päteminen on vielä jälkiviisautta. "Minä olisin tehnyt noin", joo joo...

Pätemisen tarve liittyy usein siihen itsetuntoon sitä kautta, että ihminen tuo suurimmat pelkonsa esille aika selvästi. Jos on niin paska itsetunto, että pelkää ihan arkistenkin asioiden kusevan elämässä niin siitä seuraa nimenomaan tarve liiotellusti alleviivata kuinka erinomaisesti muka hommat on hanskassa.

Mutta vaikka kuinka ymmärtäisi syitä näihin niin on se ihan vitun rasittavaa. Ja duunissa omat vaihtoehdot tilanteessa yleensä aika rajallisia. Yksi syy lisää olla yrittäjä :D
Mutta mielummin otan sen vittumaisen jälkiviisastelijan kuin sen suorituksen aikana ja sitä ennen "viisauksiaan" jakelevan besserwisserin.

"Normaalisti mä tiedän tästä(kin) asiasta kaiken mut just nyt en muista".

Joo, ihme porukkaa. Kyllä mun mielestä ainakin kannattais pitää turpansa kiinni jos ei asioista mitään tiedä. Tai ainakin sanoa että luulee, arvelee, musta tuntuu jne.
Toinen ärsyttävä ja näillä henkilöillä usein esiintyvä luonteenpiirre on "eihän se mulle mitään kuulu MUTTA..."

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."

- Bertrand Russell

Jotkut miehet on just sellaisia, että ne alkaa pätemään jostain asiasta ihan pähkinöissään halutessaan tehdä naiseen vaikutuksen. Siinä sitten luennoidaan sellaisia 25 minuutin monologeja milloin oikeasta kyykkytekniikasta, milloin taas erimallisten autojen välisistä paremmuuseroista - yleensä näitä teemoja yhdistää tasan se, että naista ei kiinnosta kuulla asiasta laisinkaan ainakaan ihan perustasoa syvällisemmin :D Pienissä annoksissa sellainen piirre voi olla ihan herttainenkin, mutta ei jos se jää päälle.

Jotkut miehet on just sellaisia, että ne alkaa pätemään jostain asiasta ihan pähkinöissään halutessaan tehdä naiseen vaikutuksen. Siinä sitten luennoidaan sellaisia 25 minuutin monologeja milloin oikeasta kyykkytekniikasta, milloin taas erimallisten autojen välisistä paremmuuseroista - yleensä näitä teemoja yhdistää tasan se, että naista ei kiinnosta kuulla asiasta laisinkaan ainakaan ihan perustasoa syvällisemmin :D Pienissä annoksissa sellainen piirre voi olla ihan herttainenkin, mutta ei jos se jää päälle.

Höh. Mä olen nimenomaan luullut että naiset saa kuumaksi teknisillä luennoilla. Lisäksi vänkärin penkiltä annettu ohjeistus naiskuskille lähentelee jo esileikkiä...

edit: tietenkään ei pidä unohtaa keskioluen nauttimista ajo-ohjeiden antamisen lomassa. Jos tuolla ei saa naisen tunteita lämpimäksi niin ei millään.

Tosi ärsyttävää jos työpaikalta löytyy tommonen, sitä ei ees oikeen pääse karkuun.

Jep. Meillä on duunissa (oon kotihoidossa) yks Virosta tullut kotihoitaja tai mikälie, se aina tietää jopa meidän lääkäriä paremmin miten meidän asiakkaita tulis hoitaa. Krooniset säärihaavat paranee sokerilla ja sitä rataa. Se kokee oikeudekseen hoitaa meidän asiakkaita miten huvittaa ketään konsultoimatta, vaikka sillä ei ole mitään hoitoalan koulutusta ja sen duuni on vaan kaikki ei-hoidolliset toimenpiteet. Kiva korjailla sen jälkiä sitten ja kiva väitellä sen kanssa hoitoasioista kun se ei oikeasti tiedä hevonvittuakaan mistään vaikka itse ehkä kokeekin asian näin olevan.

Olisin kyllä tämänki tredin alottanu paljon paremmin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom