Joo samaa mieltä ollaan, jos osaa varovasti ottaa ne pois...
ööö...ympäristörikos?!miten se nyt tähän liittyy, muuta kuin että jos ne vanhat listat heitettäs luontoon.en oikeen nyt ymmärrä tota?
Ja se nyt on vaan tapa ainakin isommissa firmoissa täällä pääkaupunkiseudulla että kun tilataan vaikka ovi niin siihen otetaan aina listat mukaan tilaukseen, ja kyllä mä siitä isommat rahat saan suhteessa jos se lista on uusi kuin että joudun hiomaan ja kittaamaan jotain naarmuja.
Ja unohdin tarkentaa että sillä kuumailmapuhaltimella pehmenee mukavasti se kakspuolinen teippi ja sitten lastalla..veikkaan että pläkkärit mieluummin vaan repii sen listan siitä vittuun ja tilaa uuden kun se kerran onnistuu niin, varsinkin jos ruvetaan häivyttelemään ovea ja vaurio on jossain reunassa niin lastalla ruvetaan räveltämään naarmuja koko listan matkalta..mutta enhän minä näistä mitään tiiä...over n out.
Juu, kyllä tiedän tuon isojen talojen systeemin noiden listojen suhteen, olen ollut melko paljon tekemisissä merkkikorjaamoiden kanssa aikoinani. Siihen pilke silmäkulmassa viittasinkin ympäristörikoksella, oikein tajusit, mutta on siinä osa totuuttakin, kyllähän tota muovia menee hirveät määrät kaatikselle, puskurit jne, että laittaa harmittamaan, kun eihän ne sieltä mihinkään häivy. Peltihän kiertää mukavasti.
Me pienenä korjaamona ei voida(eikä se minusta ole tarpeenkaan) aina uusia kaikkia listoja, systeemin tunnut tietävänkin. Listathan on kuitenkin sen verran halpoja, ettei niihin mitään isompia muovikorjauksia voi tehdä, mutta just jotkut pikku naarmut, mitkä lähtee esim. hiomalla, niin kuntoon vaan, ei mua haittaa.
Tolleen käytettynä tuo kuumailmapuhallin kuulostaa ihan järki hommalta. Tämä "meidän" seppä vetäs kerran jostain vehkeestä ihan tosta vaan listan irti, ja katos katos, ovihan "tuli mukana", no siihen joutu sitten antaa hiukan mailaa ja veteleen kittiä päälle, on sen jälkeen ottanut paljon varovaisemmin pois niitä.
Hyväkuntoisella (lue maalarin, ei sepän) lastalla, on häivytyksenkin kannalta ihan turvallista työntää lista irti, jos niitä on ottanut ennenkin.