Tässä kun nyt oon pohkeita tehnyt vajaan kuukauden melkein joka päivä, niin olen koittanut montaa eri liikettä, eri tekniikkaa jne. Semmoisia huomioita, pohkeet on ehkä vaikein lihasryhmä treenata, joo nyt tarkoitan että tehdään kunnolla lihaksella. Vemytyksessä pitää olla tosi tarkka, ettei siellä olla akillesjänteen varassa ja sitä kautta sitten generoidaan voimaa ylöspäin. Samalla kaikki puolierot jaloissa tuottaa ongelmia, Toinen jalka pysyy paremmin isovarpaalla, toinen pyrkii pronaatioon.
Pohkeita on tehtävä polvi lukossa ja polvi koukistettuna, kummassakin on äärimmäisen hankalaa venytyksessä saada se akillesjänne eliminoitua, ei auta vaikka pysäyttää, se saattaa silti tuntua tosi oudolta eikä lähde varsinaisesti pohkeella vaikka pitäishän sen lähtee.
Pohkeita ei oikein voi treenaa kuten muita lihaksia, että paukuttaa vaan meneen, siellä menee rasituksesta helvetisti ohi aivan muualle jos alkaa pompottaan tai liikaa koukistaan.
Samalla olen tasapuolisesti keskittynyt venytykseen sekä supistukseen, painottaen kuitenkin sitä venytystä ja etenkin lähtöä venytyksestä. Pohkeen supistaminen ei vaikeaa ole, mutta voi jeesus miten hankalaa sieltä maksimivenytyksestä on lähteä rauhassa pohkeella painopiste tasaisesti päkiällä.
Kun tähän lisätään tibialis, joka stabiloi ja vielä se ärsyttävä juttu, että jalkatrerät luistaa melko joka laitteessa, niin on kyllä perse lihas treenata.
Mut aion kesään asti tehdä pohkeita kokoajan opetellen parhaat liikkeet itelle, jos siihen mennessä ei mitään tapahdu, en tee ainuttakaan pohjenousua enää ikinä.
Paras liike tällä hetkellä on vaaakaprässi, jossa on istuen helpoin kontroloida sitä venytystä.