OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Screenshot 2024-10-08 at 14.08.35.webp
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On kyllä todella hieno koira fribakierroksilla. Tulee nätisti vapaana mukana ja jos heitän metsään, se jää bagille venaan.

katso liitettä 268021
Josku ihmetelly jossain Keski-Euroopan kaupungeissa kun koirien käytös on niin helkkarin erilaista kuin täällä. Tai kai se joillain ois, jos laki ja kulttuuri ois toisenlaista. Mut oon nähny esim. sellaista, että kun koirat yleensä kulkee vapaana, niin kerrankin kolmen koiran omistaja jätti ne ruokakaupan ovelle irti, ja siinä ne vaan odotti. Ois ollu ties mitä hedelmiä hyllyissä. Samoin lähijunassa näin kerran kun koira lähti yhtäkkiä edeltä ovelle ennen kuin juna pysähtyi. Sit omistaja meni perässä. Ihan kuin koira olisi tiennyt että tässä on meidän pysäkki.
Niin ja ne vapaana kulkevat koirat ei koskaan mun havaintojen mukaan räyhänneet toisille koirille.
 
Josku ihmetelly jossain Keski-Euroopan kaupungeissa kun koirien käytös on niin helkkarin erilaista kuin täällä. Tai kai se joillain ois, jos laki ja kulttuuri ois toisenlaista. Mut oon nähny esim. sellaista, että kun koirat yleensä kulkee vapaana, niin kerrankin kolmen koiran omistaja jätti ne ruokakaupan ovelle irti, ja siinä ne vaan odotti. Ois ollu ties mitä hedelmiä hyllyissä. Samoin lähijunassa näin kerran kun koira lähti yhtäkkiä edeltä ovelle ennen kuin juna pysähtyi. Sit omistaja meni perässä. Ihan kuin koira olisi tiennyt että tässä on meidän pysäkki.
Niin ja ne vapaana kulkevat koirat ei koskaan mun havaintojen mukaan räyhänneet toisille koirille.
Vaikka monet rodut on koulutettavissa hyvin totteliaaksi ja esim Malinois suorastaan sotilaalliseen järjestelmällisyyteen, niin mä en taajamassa vapaana pitäis silti, ajattelen sen verran muita ihmisiä. Vaikka mä tiedän, että melkein 70kg jättiläinen ei tee pahaa kärpäsellekään, niin muut ei sitä tiedä ja se aiheuttaa inhottavia jännitteitä muissa. Mutta fribakierroksilla on monasti nähnyt hyvin käyttäytyviä koiria vapaalla ja Suomessa ei mun kokemusten mukaan kamalasti ole koiria vihaavia ihmisiä, niin tavallisia ne täällä on, niin helposti voin aamukierroksilla sitten Eskon ottaa mukaan täysikokoisena jolkottelemaan perässä. Tämä kun yksin pelaan, en mä sitä frendien kanssa kierroksille ota. Esko vaan sitten kiinni jos tulee ihmisiä tai toisia koiria, omasta koirasta kyllä tietää, mutta ei toisten koirista.
 
Vaikka monet rodut on koulutettavissa hyvin totteliaaksi ja esim Malinois suorastaan sotilaalliseen järjestelmällisyyteen, niin mä en taajamassa vapaana pitäis silti
En mä usko että monenkaan kannattaisi, ihmettelin vaan menoa. Jossain Budapestissakin aika vilkas liikennekin, ja ihmismäärät.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom