Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei se ilma yhtä kuumaa ole kun se puhalletaan, ei sitä muuten öisin tulisi pidettyä tossa jalkopäässä. Mä tartten sen virtauksen, että saa jotenkin nukuttua. Ikkunalla se se on vähän turhan korkeella eikä mua auta. Ikkunallahan pitäisin jos se jeesais enemmän.Ja moni käyttää tuuletinta todella epätehokkaasti, eli sillä kierrätetään vaan kuuma ilmaa esim. makuuhuoneessa. Huomattavasti tehokkaammin toimii, kun illalla aurinko alkaa laskea ja ulkona lämpötila jäähtyä, niin avataan ikkuna ja laitetaan tuuletin takapuoli edellä avoinaiseen ikkunaan, niin että tuuletin imee raikasta ulkoilmaa ulkoa.
Ei se ilma yhtä kuumaa ole kun se puhalletaan, ei sitä muuten öisin tulisi pidettyä tossa jalkopäässä. Mä tartten sen virtauksen, että saa jotenkin nukuttua. Ikkunalla se se on vähän turhan korkeella eikä mua auta. Ikkunallahan pitäisin jos se jeesais enemmän.
Kyllä se on täsmälleen samanlämpöistä puhallettuna. Viilentävä tunne perustuu muuhun kuin lämpötilan muutokseen. Tärkein syy on se kova ilmavirta tehostaa haihtumista iholta.Ei se ilma yhtä kuumaa ole kun se puhalletaan, ei sitä muuten öisin tulisi pidettyä tossa jalkopäässä. Mä tartten sen virtauksen, että saa jotenkin nukuttua. Ikkunalla se se on vähän turhan korkeella eikä mua auta. Ikkunallahan pitäisin jos se jeesais enemmän.
No ei se iholla niin kuumalta tunnu jota tarkoitinkin, sama kuin saunassa puhalletaan, niin tuntuu kuumemmalta.Kyllä se on täsmälleen samanlämpöistä puhallettuna. Viilentävä tunne perustuu muuhun kuin lämpötilan muutokseen. Tärkein syy on se kova ilmavirta tehostaa haihtumista iholta.
Mikähän tuossa on,että saunassa menee noinpäin ,että puhaltaminen tuntuu iholla kuumemmalta..?No ei se iholla niin kuumalta tunnu jota tarkoitinkin, sama kuin saunassa puhalletaan, niin tuntuu kuumemmalta.
Sun iho on kylmempi mitä ilma. Helteessä taas toisinpäin.Mikähän tuossa on,että saunassa menee noinpäin ,että puhaltaminen tuntuu iholla kuumemmalta..?
Mikähän tuossa on,että saunassa menee noinpäin ,että puhaltaminen tuntuu iholla kuumemmalta..?
Niin siis ilmakerros, eikä hikikerrosSaunassa se suojaava hikikerros väistyy puhaltamalla ja iho pääsee kosketuksiin ilman todellisen lämpötilan kanssa.
Näe o. Se menee jossain hieman alle oman ruumiinlämmön tuntumassa (~35 astetta se raja, jonka jälkeen tuulettimesta ei ole enää hyötyä. Ja niin kuin tuossakin todettiin, niin vaikutus perustuu siihen, että se tuulenvire rikkoo sen ihoa ympäröivän eristävän pintakerroksen ja viilentää sitä kautta. Sama juttu kuin seisoisi kovalla pakkasella ulkona muina miehinä ilman pipoa, kun on täysin tyyntä. Pienikin tuulenvire, ja jo alkaa korvia palella. Tuulettimen voi laittaa parvekkeelle yöksi, jolloin se viilentää oikeasti asuntoa. Jos on mahdollisuus (huoneisto läpi koko talon), niin sitten ristiveto tietenkin käyttöön. Se on tehokas.Taitaa noissa etelä-euroopan 40 asteen helteissä mennä sitten toisinpäin ja tuuletin vaan lisää kuuman tuntua ja lämmittää kehoa. Silloin 2010 kun oli ne 35-37 asteen ennätyshelteet, niin pienikin tuulenvire sai sen ilman tuntumaan entistä kuumemmalta.
No on, aivan liian kuuma, mutta en ajatellut sijoittaa rahaa muutaman viikon takia laitteeseen joka sitten seisoo turhana lopun vuotta.
Jotkut taloyhtiöt kieltävät ne.Ilmalämpöpumppu asennuksineen maksaa noin 1500 euroa. Asennuksesta saa kotitalousvähennyksen. Jos haluaa, voit poistaa sen sijaan koko kulun verotuksessaa koska yrittäjä ja laitat sen viilentämään toimistohuonettasi
Toimiva Ilpo on haluttu asia kun myyt huoneistoasi.nostaa asuntosi arvoa.
Ei mitään järkevää syytä olla hankkimatta ilpoa.