Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Se loppui kun hanan pisti kiinni ja sitä kerkes tiputtaan sieltä lohkeemasta sitten sen aikaa. Korvaako näissä tapauksissa joku jotain extraa, koska jos joku ryssii ja mulle tulee siitä evakkoa ja muuta kuraa, niin kai ne on vastuussa rahallisesti kun tässä tilassa toimii myös mun yritys? Mä vähän veikkaan, että siellä on putket irronneet pesukoneesta ja paukuttanut vettä sitten sieltä rakenteisiin. Mutta sen luulis isoissa määrissä myös tulvivan yläkerran lattialla, eikä se sanonut, että mitään siellä olisi.
Kyl vakuutusyhtiöt korvaa kaiken. Ainakin yleensä.

Kyllähän ne varmaan korvaa vahingot, mutta jos harmia tarpeeksi tulee, niin muiden munimisten takia mä haluun kompensaatiota. Jos tässä evakkoon joutuisi, niin kaikenlaista tulee, parkkihallista maksan täällä, minne helvettiin auto? Pysäköinti ulos kun maksan samaan aikaan tyhjää hallipaikkaa jne jne.

Se loppui kun hanan pisti kiinni ja sitä kerkes tiputtaan sieltä lohkeemasta sitten sen aikaa. Korvaako näissä tapauksissa joku jotain extraa, koska jos joku ryssii ja mulle tulee siitä evakkoa ja muuta kuraa, niin kai ne on vastuussa rahallisesti kun tässä tilassa toimii myös mun yritys? Mä vähän veikkaan, että siellä on putket irronneet pesukoneesta ja paukuttanut vettä sitten sieltä rakenteisiin. Mutta sen luulis isoissa määrissä myös tulvivan yläkerran lattialla, eikä se sanonut, että mitään siellä olisi.
Kyllä tuossa varmasti tulee kosteusmittaaja paikalle ja sitten kertoo arvionsa. Soittaisin heti päivystävälle huoltomiehelle ja sitten heti aamusta isännöitsijälle.

Kyllä yleensä kotivakuutus korvaa vaihtoehtoisen asumis järjestelyn, mikäli kaverilla sellainen on.
Mutta se voi pahimmillaan olla viikon tai useamman evakko jos joutuu rakenteet purkamaan ja kuivureita huudattamaan.
Vakuutus yhtiöt eivät yleensä ole kovin hanakoita korvaamaan mitään ylimääräistä joka ei kohdistu suoraan vahinkoon.

Kyllä yleensä kotivakuutus korvaa vaihtoehtoisen asumis järjestelyn, mikäli kaverilla sellainen on.
Mutta se voi pahimmillaan olla viikon tai useamman evakko jos joutuu rakenteet purkamaan ja kuivureita huudattamaan.
Vakuutus yhtiöt eivät yleensä ole kovin hanakoita korvaamaan mitään ylimääräistä joka ei kohdistu suoraan vahinkoon.

Betonirakenteiden vesivahinkojen kuivausajat (plus remppa) ovat pahimmillaan kuukausia.
Kokemusta omakotitalon lattian vesivahingosta....... ja kerrostaloasunnon katon ..
Toivottavasti alue on pieni .......

-So its goes - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)

Itsellä kävi pari vuotta sitten näin, että alakerran naapuri tuli koputtamaan ovelle illalla, että hänen keittiönsä katosta tulee vettä. No sitten selvisi, että vanha astianpesukone oli valuttanut poistoputkesta vettä lattiarakenteiden väliin ja ajastaan sitten tullut läpi naapurin puolelta. Olisikohan kolmen, neljän neliön alueelle levinnyt se varsinainen märkä alue. Nooh, lattiat auki ja kuivaimet päälle. Kuukauden setti se oli. Taloyhtiön vakuutus korvasi rempan miinus omavastuu, oma vakuutus taas korvasi lattian pintamateriaaleja ja asumisen keskeytymisen eli kalustetun vuokrakämpän tilalle rempan ajaksi.

Itsellä kävi pari vuotta sitten näin, että alakerran naapuri tuli koputtamaan ovelle illalla, että hänen keittiönsä katosta tulee vettä. No sitten selvisi, että vanha astianpesukone oli valuttanut poistoputkesta vettä lattiarakenteiden väliin ja ajastaan sitten tullut läpi naapurin puolelta. Olisikohan kolmen, neljän neliön alueelle levinnyt se varsinainen märkä alue. Nooh, lattiat auki ja kuivaimet päälle. Kuukauden setti se oli. Taloyhtiön vakuutus korvasi rempan miinus omavastuu, oma vakuutus taas korvasi lattian pintamateriaaleja ja asumisen keskeytymisen eli kalustetun vuokrakämpän tilalle rempan ajaksi.
Onko tietoa miten alakerran kanssa toimittiin kun melko samanlainen tilanne täällä. Maanantaina tulee kosteusmittaajat.

Mulla oli samanlainen tapaus. 3kk jouduin asua eri osotteessa, jonka oma kotivakuutus korvasi. Taloyhtiön vakuutus maksoi kaiken muun, jopa pintamateriaalin, vaikka ensin sanottiin että se pitää itse maksaa. Alakerran naapurilla oli vaan vähän päässyt maali katosta rapisemaan. Senkin korjauksen korvasi taloyhtiön vakuutus.. Ainakin muistaakseni.

Onko tietoa miten alakerran kanssa toimittiin kun melko samanlainen tilanne täällä. Maanantaina tulee kosteusmittaajat.

Ilmeisesti taloyhtiön kiinteistövakuutus korvasi remontoinnin vastaavaan kuntoon rakenteiden ja parketin osalta. Omavastuuosuus (pari kolme tonnia tuosta rempasta) jäi maksettavaksi tämän meidän asuntomme osakkaalle, koska vika oli lähtöisin tämän kämpän astianpesukoneesta. Tähän sitten teetettiin samaan syssyyn keittiöremontti osakkaan pussista kun jouduttiin keittiö repimään auki kuitenkin niin oli hyvä sauma remonttiin. Tulipahan samalla modernimpi astianpesukone kaukaloineen. Vanha oli joku jeesuksen aikainen ilman kaukaloa ja vielä fiksusti jälkikäteen laitettu parketti keittiöön, jolloin astianpesukone jäi ns. syvennykseen eikä saanut edes vedettyä ulos purkamatta parkettia...

Mulla oli samanlainen tapaus. 3kk jouduin asua eri osotteessa, jonka oma kotivakuutus korvasi. Taloyhtiön vakuutus maksoi kaiken muun, jopa pintamateriaalin, vaikka ensin sanottiin että se pitää itse maksaa. Alakerran naapurilla oli vaan vähän päässyt maali katosta rapisemaan. Senkin korjauksen korvasi taloyhtiön vakuutus.. Ainakin muistaakseni.

Naapurirapussa tapahtui samankaltainen tapaturma ja siellä on nyt kuivateltu ja remppailtu paikkoja noin 3kk-4kk kanssa

Naapurirapussa tapahtui samankaltainen tapaturma ja siellä on nyt kuivateltu ja remppailtu paikkoja noin 3kk-4kk kanssa

Tuo on kyllä jännä kun itsekin odotin vähintään 2-3 kk evakkoreissua, mutta tosiaan viikko asuttiin sukulaismiehen omistamassa asunnossa ja reilu kolme viikkoa vakuutuksen kustantamassa kalustetussa asunnossa. Sitten olikin jo homma paketissa ja pääsi palaamaan kotiin. Tokihan nuo on aina varmasti riippuvaisia kuinka laajalle kosteus on rakenteissa levinnyt. Tässä tapauksessa puhuttiin ehkä alueesta reilun metrin säteellä astianpesukoneesta. Astianpesukoneen takana olevan seinän välistä oli valunut vesi alakerran naapurin keittiöön.

Jaan kans kokemukseni. Asun vanhahkossa talossa näin opiskelun aikana ja mun keittiöstä oli päässy vettä jotain kautta alakerrassa olevaan autotalliin. Muistaakseni ei mitenkään isoa aluetta ollu vettä tullut, mutta pari neliötä yms. Täällä ramppas sitten vähän väliä ties mitä väkeä miettimässä, mittailemassa ja kuvaamassa vahinkoa. Kokonaisuudessaan homma kesti kuivatuksineen ja remontteineen muistaakseni kesäkuusta syyskuulle asti. Tosin, koska kyseessä vanhempi talo, niin joutuivat purkamaan myös mun vessan ihan totaalisesti lattiasta kattoon ja menemään sitä kautta johonki(älkää kysykö, en tiedä miksi). Varmasti kuukausi tuli lisää tuosta vessajupakasta. Vakuutusyhtiö maksoi kalustetun kaksion Rovaniemen keskustassa sijaitsevasta vuoden 2013-2014 talosta koko rempan ajalle. Itse piti sijaisasunto hankkia ja koordinoita sen tarjoavan tahon kanssa ja ainoa ehto vakuutusyhtiöllä käytännössä oli, että sijaisasunto tulisi olla neliöiltään ''fiksu'' esim. kolmiota he eivät tietenkään olisi minulle yksin asuvalle maksanut. Nii ja sain sitten remontin myötä täysin uuden vessan. Mulle tää oli ihan WIN juttu kaikinpuolin:LOL:

Vittumaista näissä on se, että vaikka olisi minkälaiset vakuutukset eikä edes itse ole aiheuttanut vahingon, niin aina jää maksettavaksi jotain kuluja. Plus sitten se kaikki vaiva, järjestelyt, paperisota ym. Oli sitten kyse vesivahingosta tai vaikka kolarista, niin aina sitä jää "uhrina" tappiolle.

Nyt täällä jo ramppaa ties mitä jengiä ja kaikki kelaa vain mistä se vesi tulee tarkalleen meidän puolelle. Ei tossa nyt ihan hirveesti tartte miettiä mikä kusee jos veden tulo loppuu kun pesukoneiden hanat sulkee.

Paineet siellä joka tapauksessa on putkessa päällä sulki hanan tai sitten ei, lähinnä varmaan selvittävät onko viemäri tai käyttövesiputki mikä vuotaa ja että mistä asti pitää avata rakenteet että päästään runkolinjalle asti.

Vittumaista näissä on se, että vaikka olisi minkälaiset vakuutukset eikä edes itse ole aiheuttanut vahingon, niin aina jää maksettavaksi jotain kuluja. Plus sitten se kaikki vaiva, järjestelyt, paperisota ym. Oli sitten kyse vesivahingosta tai vaikka kolarista, niin aina sitä jää "uhrina" tappiolle.
Kyllä, muiden sössimisen takia tämäkin keissi. Alustavasti suihku pettänyt ylhäällä. Tai tyyliin sammunut joku kaivon päälle ja sitten tulvinut.

Yleisesti n. 99% tapauksista yhtiö vastaa rakenteista ja osakas pinnotteista. Tietenkin jos yhtiöjärjestykseen on kirjattu että yhtiö maksaa alkuperäiseen tasoon asti, eli tässä tapauksessa myös pinnoitteet niin ainut riski on jos on italiasta tilannu laattaa niin taloyhtiö yleensä korvaa vain sen perushintaisen laatan ja erotus jää kotarin ja osakkeenomistajan vastuulle.

Back
Ylös Bottom