Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

lollolloo taas, mulla meni joku 2 minuuttia ku kelasin tota ja stressikäyrä onkin just sen takia taivaassa... mä kulutan energian mielummin johonkin vähän tuottavampaan hommaan kuin salitreenaaminen, mutta ihan kiva harrastus tämä on. Mahtaa olla raskasta katsella maailmaa noin dogmaattisten idioottilasien läpi. Kaikille, jotka nyt ärsyyntyy niin just sulle tää viesti oli kirjoitettu.

Ekana nyt tulee mieleen, että Huukka ei ottanut huomioon sitä että esim. 50% RM kuormalla on paljon helpompi tehdä suuri määrä työtä kuin 70-90% mutta jälkimmäinen kasvattaa voimaa ja lihasta paremmin.
90% kuormilla ollaan oltu jo jonkin aikaa vähän turhalla alueella lihaskasvun stimulointia ajatellen. Jossain 85% kohdalla on jo HTMU:t täysin rekrytoituna, sen jälkeen lisätensio tulee rate codingista eli kansankielellä hermotuksesta. Ja olet täysin väärässä siinä, että muka raskaammilla painoilla automaattisesti saataisiin parempaa lihaskasvua kuin hieman kevyemmillä. Kunhan tensio ylittää lihaksessa 50-60% maksimitensiosta, failureen vedetyt sarjat voivat stimuloida lihaskasvua yhtä hyvin tai jopa paremmin kuin esim. 90 prosentilla tehdyt sarjat.
Paha jarru kehitykselle on jos hulkin kaltaiset teoreetikotkin alkaa torppaamaan muita "älä vittuile käytännönkokemukselle!" mentaliteetilla. Fysiikan kaavat ja lait selittää aika hyvin salitreenaamista mun mielestä jos jaksaa vähän miettiä.
Tämä taas on aivan täyttä paskaa. Ensinnäkin haukut minua teoreetikoksi, eli tyypiksi joka ei ole koskaan eläessään treenannut salilla tai käytännössä kasvattanut lihasta, vaan ainoastaan miettinyt asioita paperilla ja netissä. Olen 19 treenivuoteni aikana tehnyt molempia aika helvetisti, eli olen perehtynyt aika syvällisesti myös teoriaan ja sovellettuun teoriaan, mutta olen myös käytännössä soveltanut ja kokeillut asioita salilla sen 19 vuotta. Ja ero teoreetikoihin tulee siinä, että jos olen havainnut käytännössä jonkin asian menevän eri tavalla kuin sen teoriassa pitäisi mennä, hylkään teorian ja valitsen käytännössä toimivaksi havaitun tavan. Sinä tekisit kaiketi päinvastoin?

Toisekseen, sinun mielestäsi on ilmeisesti parempi ajatella asioita fysiikan laskukaavoilla ja sitä kautta johtaa treeniohjelmia tms, ja on huono juttu kehitykselle jos arvostaa käytännön vahvoja näyttöjä enemmän kuin noita fysiikan laskukaavoja. Tajuatko itsekään, miten nurinkurista tuo on? Haluatko kasvattaa lihasta, vai esittää netissä tietäväsi, miten teoriassa kasvatetaan lihasta? Koska ajatusmallisi viittaa todella vahvasti jälkimmäiseen.

PS. Bodausskenestä ympäri maailmaa löytyy aika paljon eri valmentajia ja kilpailijoita, joilla on todella vankka kokemus sekä teoriapuoleen perehtymisestä, että käytännön tekemisesta ja tulosten hankkimisesta. Lähes poikkeuksetta nämä tyypit kaikki ovat päätyneet arvostamaan käytännön kokemusta enemmän kuin esim. akateemista tutkimustietoa. Eikö tämän pitäisi jo itsessään ehkä mahdollisesti vähän kieliä jostakin?

Viimeksi muokattu:
Taisit mainita tuossa allun kanssa tehdyssä podcastissa et olitte kalasatamassa kuvaamassa Audia ja paria muuta autoa? Tääl olis yks joka olis kiinnostunu näkemään niitä kuvia vai oliko ne tarkoitus pitää yksityisenä?

ps. Podcast oli muuten helvetin hauska, meni duuniaika mukavasti pari kunnon repeilyä tuli tehtyä.

vain oma kokemus, yhtäkään inbody-tulospaperia en ole nähnyt, jossa suhde olisi toisinpäin.

No niin, eli fakta-arvo väitteellesi, että Inbody näyttää yleensä jalkojen olevan jäljessä on tasan nolla. Itsekin olen nähnyt lukuisia Inbody-tulospapereita. Osassa jalat edellä, osassa kädet edellä, osassa tasan. Kerran olen myös nähnyt paprun, jossa kroppa ihan uskomattoman tasan. Mutta sillä fysiikalla on voitettu palkintoja, joten kenties sittenkään ei niin uskomatonta, vaan ainoastaan yhdistelmä lahjakkuutta, hyvää valmennusta ja pirun hyvää duunia.

vittu noi duudet sun muut vastaavat tiedä mistään lihasten kasvatuksesta yhtään mitään. Kunhan nyt hintinvikaisuuttaan tykkäävät väitellä täällä lihaksikkaiden miesten kanssa.

Hulkki on kyllä kiltti mies, kun jaksaa kertoa todellista faktaa täällä kaikenmailman inttäville hinteille.
Olen varmaan tämän jo ennenkin kertonut, mutta mun jo vuosia käyttämälläni kuntosalilla käy parikin tyyppiä, jotka ovat sitkeästi kyseenalaistaneet täällä just esim. Uttia ja Mika Nyyssölää. Ne pari hinttiä ei ole siellä salilla saanut mitään ikinä aikaiseksi, muuta kuin näyttävät aina vaan hintimmältä ja silti sitkeästi muka tiedetään paremmin, kuin miehet jotka ovat niittäneet mainetta keholavoilla. Et siellä ne hinkkaa vuodesta toiseen penkkiä sillä samalla ysikympillä muna katossa ja sen jälkeen tärkeänä ryystävät jotakin aamuspermapalkkariaan pukuhuoneessa.

Mä oon aika paljon puhunut fysiikan lainalaisuuksista näissä hommissa mutta nyt meni kyllä yli se mitä täällä aikaisemmin oli. Kun puhutaan fysiikasta ja bodauksesta niin lähinnä tarkoitetaan sitä että jos tänään nostat 5x12x120 ja puolen vuoden päästä nostat 5x12x140 niin olet hyvin todennäköisesti vahvempi ja lihaksikkaampi. Se on sitä fysiikkaa että liikutat paljon enemmän painoa niin kehitystä on tapahtunut. Unohtakaa kaikki työn ja voiman laskukaavat bodauksessa.

Olen puhunut.

Timo Rauta pitää saada Allun ja Miken kaveriksi podcastiin ehdottomasti. Siinä jumalauta veri lentää ja rauta taipuu pelkästä ajatuksesta keskustelun lomassa.

ps. Tämä siis ihan hyvällä Timo Rautaa kohtaan, kaverilla on jumalauta paljon asiaa ja sanoo sen suoraan:rock:

Jos joku saa salitreeniinsä lisättyä mielekkyyttä, miettimällä treenejään fysiikankin kannalta, niin antaa mennä, koska pitkäjänteisyys on aika keskeisessä roolissa salilla kehittymisessä :>.

Liittyiskö toi enempi sitte genetiikkaan ku fysiikkaan??
Kyl mä näkisin, et joka jätkä tuol salilla voi kehittyä vaik ois kuin pianonsoittajan geenit. Pitää vaan tehä enempi asioita oikeen..

Mä en vaan edelleenkään nää miks joku pahottaa mielensä siitä miten joku toinen suhtautuu treenamisen teoriaan. On ilmeisesti olemassa väärät metodit myös salitreenin suunnitelmallisuuteen. Oikein on mennä sinne salille ja ryskätä hulluna tuntumalla kaikkia mahdollisia keksintöjä kokoajan. Väärin on miettiä yhtään enempää! :oujee:

Utille kiitos parista hyvästä vastauksesta :)

Kyl mä näkisin, et joka jätkä tuol salilla voi kehittyä vaik ois kuin pianonsoittajan geenit. Pitää vaan tehä enempi asioita oikeen..

Mä en vaan edelleenkään nää miks joku pahottaa mielensä siitä miten joku toinen suhtautuu treenamisen teoriaan. On ilmeisesti olemassa väärät metodit myös salitreenin suunnitelmallisuuteen. Oikein on mennä sinne salille ja ryskätä hulluna tuntumalla kaikkia mahdollisia keksintöjä kokoajan. Väärin on miettiä yhtään enempää! :oujee:

Trenbolone+testo niin ihan naurettavia tuloksia alle 2v lähes nollista. Roinaajat vaan vähättelee aineiden osuutta, etenkin tunnetut/kisaavat.

On aika hupaisa välillä lukea/kuunnella miten monimutkaseks jotkut saa tän salitreenaamisen kuulostamaan. Ja nää henkilöt tuntuu yleensä olevan just niitä ketkä ei ole kehittynyt juuri mitenkään. Kova fiksu treeni, tarpeeks ravintoa ja lepoa niin tadaa. Very simple.

Taisit nyt käsittää vähän tahalleen väärin sen mitä tuossa sanoin. Toki se on alkuun aina huimaa se kehitys, mutta kun ne "helpot" lihat on saatu pois alkaa se kehitys hidastumaan ja takkuilemaan. Toisille se lihasten kasvatus on vaan geneettisesti helpompaa kuin toisille. Sekin on faktaa :) Mä en nyt halua lähteä näihin väärien metodien keskusteluihin tai muihinkaan treeniteorioiden pohtimisiin sen enempää, että menkööt kukin millä tyylillään haluaa. Se ei tuo minulle mitään lisää eikä se ole minulta millään muotoa pois. En pahoittanut mieltäni sinun teorioistasio. Tin vaan omaa kantaani esille, ettei se välttämättä ole minun mielestäni ihan niin isoa tiedettä, kuin siitä halutaan tehdä. Ehkä niiden jotka oikeesti ovat jo vuosia ja vuosia tehneet töitä ja ovat lähällä sitä "natumaksimia" kannattaa alkaa isommin teorioita heittelemään mistä saataisi vielä lisää niitä satoja grammoja lihaa.
Meidän muiden olisi hyvä vaan keskittyä siihen, että annetaan kaikkemme joka sarjaan ja jokainen toisto on hyvä toisto :love:

Trenbolone+testo niin ihan naurettavia tuloksia alle 2v lähes nollista. Roinaajat vaan vähättelee aineiden osuutta, etenkin tunnetut/kisaavat.
Siinäkin on isoja eroja miten kukin vastaa aineisiin. Kaikista, kun vaan ei tule raskaansarjan ukkoja tai 200kg penkkaajia vaikka ne työntäisivät kehoonsa kaiken mahdollisen. Kiistaton fakta on kuitenki se, että isoa etua niistä saa.

Siinäkin on isoja eroja miten kukin vastaa aineisiin. Kaikista, kun vaan ei tule raskaansarjan ukkoja tai 200kg penkkaajia vaikka ne työntäisivät kehoonsa kaiken mahdollisen. Kiistaton fakta on kuitenki se, että isoa etua niistä saa.
Puhun lähinnä esteettisestä kohtuu kireästä 85-95kg kuosista. Voimasiathan ei pidä perus 80-kiloisen 150kg penkkiä minään

Onko sulla Mike muutes jo sovittuna ajankohtaa seuraavalle treenivideolle jonkun kanssa? Vai lyötkö ennemmin yllärinä tiskiin kun valmista?
Alustavasti sovittu. Videot tulee sitten kun on valmiita. En sen kummemmin lupaa mitään kun aina voi tulla muutoksia.

Back
Ylös Bottom