Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En usko, olen ateisti ja pidän uskovaisia täysinä hulluina. Vaikka jumala olisi olemassa, olisi sen kannattaminen täyttä sairautta. Kuka kannattaa olentoa, joka sormia napsauttamalla voisi poistaa pedofilian, mutta ei sitä tee, vaan nauraa ja nauttii viattomien lasten kärsimyksestä? Uskovaiset toki tässä kohtaa vetävät pään perseeseensä ja alkavat lässyttämään saatanasta, miten saatanan tekosia on pedofiia. No siinä tapauksessa saatana määrää koska jumala ei asialle mitään voi ja silloin jumala ei ole kaikkivaltias, vaan pelkkä saatanan persepano ja sylkykuppi.
Niin tai näin, uskovainen häviää ja edelleen, kyse on vain uskosta, ei faktasta. Kovasti vain uskovaiset niin faktana asiaa pitävät vaikka vain uskovat. Ja ennenkuin joku idiootti alkaa mun kanssa asiasta vänkäämään, niin positiivisen väitteen esittäjällä on todistusvelvollisuus, joten jumalaa ei tasan tarkkaan ole olemassa ennenkuin joku tuo aukottomat todisteet. Siihen saakka uskovaiset voivat riutua omassa paskassaan ja syyllistää itseensä rukoillen iltaisin anteeksiantoa kun toteuttavat vain vaistojaan ja viettejään jotka heidän sadistinen jumalansa heille on luonut. Mitään he eivät niille primitiivisille vaistoille tai vieteilleen voi.
Uskonto semmoisenaan on mielisairaus. Kristinusko tosin nykyään kovin mieto ja harmiton, kun unohdetaan se pimeä keskiaika, jolloin pakanoita poltettiin roviolla ja usko pakotettiin kaikille. Ai niin, mutta se olikin saatanan tekosia.
Mulle tosin on ihan sama, toinen runkkaa saappaaseen ja toinen uskoo satuolentoon, ei vaikuta mun elämään mitenkään ja siinähän tekevät vaikka molempia samaan aikaan.
Ja uskovaiset, ei kiinnosta, enkä halua kuulla teidän selityksiä ja lässytystä, olen kuullut samat länkytykset satoja kertoja. Olette väärässä! Uskokaa rauhassa, mutta kyseenalaistakaa edes kerran elämässänne, voipi loppua se sumussa eläminen.
katso liitettä 129103
Toki ihmisellä on vapaus uskoa mihin vain, onhan noita erilaisia uskontoja samasta sadusta vaikka kuinka paljon riippuen mihin suuntaan legenda on lähtenyt kulkemaan. Eri kulttuurit ovat sitten muokanneet alkuperäisestä kusetuksesta erilaisia kansantaruja. Ja jotta ihmiset saadaan pysymään ruodussa, on hyvä kehittää uskontoja, niillä hallitaan massoja ja tehdään samalla massia.Ehkä sen verran vielä kysyn, että vaikkei Jumalaan uskoisikaan, niin voiko sun mielestä uskoa henkimaailmaan ja uskotko itse siihen? Itse en pidä henkien maaiilmaa, kytkettynä uskontoon/uskomiseen.
Enpä oikeestaan tiiä sivuaako ohi aiheen tai muutenkaan onko mieltä kirjottaa :D Mutta tähän uskonto aiheeseen liittyviä omia ajatuksia mitä oon asian suhteen funtsinut. Mitä mieltä Mike, voisko tässä olla perää?
En itsekkään usko mihinkään perinteiseen usko hommaan tms hömppään. Mutta mielestäni näistä on ihan kiva keskustella aina silloin tällöin ja kuunnella muiden ajatuksia kyseisestä asiasta.
Yksi päivä oven taakse tuli kaksi vanhempaa naisihmistä, jehovaa. No nopeasti puntaroin tilannetta ja eipä sillä hetkellä ollut muutakaan, päästin heidät sisään ja keitin kahvit.
Aloin kyselemään itseäni kiinnostavia asioita, johon he olivat valmiita vastaamaan. Ja juuri odotuksieni mukaan eli ihan liirumlaarumia. Esim. mistä tiedätte, että uskotte juuri oikeaan jumalaan, kun uskontojakin on tarjolla pikkuisen erimuodossaan niin paljon nykyään? Vastaus tuli jostain luukasmatteuszeuksenpojan liitteestä tyyliin : "ketä ei jahveen usko, on hänen korvaansa syyhy punkki mennyt " No sitten homma jatkui ja puheeksi tuli pelastus ja kuoleman jälkeinen elämä ja miten sinne pääsee. No sitten alkoi harmageddon höpötys, eli kuoleman jälkeen maailman lopun tullessa tosiuskovaiset sitten pääsevät taivaaseen......
Tästä kaikesta kakasta + zeitgeistit katsomalla + paljon muualta vaikutteita saaneena loin oman teorian :
-Ihminen uskoo johonkin uskoon, vain ja ainoastaan kuoleman pelon takia. Se ajatus ahdistaa ja sille pitää löytää selitys joka helpottaa omaa oloa.
Mutta kuolemasta olen melkeen sitä mieltä, että kun Mike tai kuka vaan meistä kuolee. Se on ensin maan alla vuoden, viisi, 10, 100, 1000, 100000, 10000000v. Siis niin käsittämättömän pitkiä aikoja, ettei niitä voi käsittää. Mutta minkä voi melko varmaksi sanoa on se, että tämä maapallo ei tule olemaan ikuinen. Jossain vaiheessa se tuhoutuu, tavalla tai toisella ja syystä tai toisesta. Mikestä on silti tuolla jossain maan sisuksissa jäljellä jotain, oli se sitten vaikka varpaankynnen molekyylikromosomi. Kun maapallo tuhoutuu, lähtee tuo kromosomi leijailemaan avaruuteen. Sieltä se löytää jonkin yhteensopivan kaltaisensa ja siitä syntyy uutta elämää. Ihan mitä vaan, oli se bakteeri, eliö, uusi universumi, planeetta mutta jotain. Ja sitä kautta Mike jatkaa elämäänsä kuoleman jälkeen ja avaruus jatkaa laajenemistaan.......
Nuorempana kävin karatessa vihreään saakka. En ole mikään erityisen kova vaparifani, mutta tykkään kyllä seurata lajin isoimpia tapahtumia UFC:n osalta. Ja jos en bodais, niin varmaan olisin totaalinen automies ja lenkkeilisin.Olet Mike ilmeisesti kova vapaaottelufani niin kiinnostaisi onko itselläsi minkäänlaista kokemusta kamppailu- tai taistelulajeista? Oletko harkinnut, että vielä aloittaisit ja mikä olisi silloin lajisi? Vai onko bodyhommat puhtaasti ainoa kiinnostuksen kohde? Oikeastaan voisin laajentaa kysymystä, että mikä olisi urheilulajisi, jos bodaus/voimailu ei olisi mahdollista?
Vittu mitä hulluja siellä oli. Siis oikeesti, sulkevat kaikki faktat mielestään ja hokevat vain omaa paskaansa. Välillä melkein toivoo, että ne ämmät sais kunnon opetuksen maahanmuuttajilta.Onko ollu mukava päivä tänää instassa?