Tehoa toistaiseksi ihan tarpeeksi, mutta siihen tottuu ja kohta ei tunnu miltään. Neliveto pitää ihanasti, voi antaa lämääkin rullaamatta renkaita paskaksi. GTI:ssä suti aina ja jokapaikassa. Äänieristys aivan loistava, Bang & Olufsen tulee oikeuksiinsa, upeet soundit. Panorama-kattoluukku on mainio pitkästä aikaa kun ei ole ollut herran aikaan luukkua autoissa. Vähän on liian äkänen S-modessa, nykäsee eteenpäin pikkaisen liian rapsakasti, vaatii totuttelua. Tomaatti lienee samaa tasoa mitä GTI:ssä, eli vaihtaa nätisti ja fiksusti, tosin sama homma tässäkin normaalissa ajomoodissa, ei vaihda ihan heti, vaan pitää pistää lattiaan ja sitten mennäänkin 2 vaihdetta pienemmällä vähän liian vilkkaasti. Sporttia ei viitti kokoajan käyttää kun huudattaa kierroksia korkeemmalla kokoajan.
Sit kun tämä ei ollut tilausauto, vaan sattui olemaan uusi tarjolla, niin jäi muutamia juttuja pois, mitä kaipaan volkkarista, mutta hifeistä en koskaan tingi. Auto-hold, ehkä paras keksintö ikinä. Parkkitutka uupuu edestä ja se on vähän must asennus jälkeenpäin. Avaimeton käynnistys oli GTI:ssä superkiva, sai pitää avaimia taskussa ja tossa tuli vuorokauden verran seistyä käsi kahvalla ja ihmeteltyä miksei auto avaudu. Mut nää on varustejuttuja. 6 tonnilla extraa varusteiden osalta tässä. Teippautan vielä 5% kalvoilla takalasit ja samalla panorama-kattoa jatketaan teippauksella takalasiin saakka, tulee paljon räyheemmän näköinen varsin edullisesti. 400 eurolla teippaavat kaiken.