Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

No mutta keskustelu lähti tuolta, kun kysyit mitä Freddi on ottanut raakana, ja joku postas ton 23x200kg videon.
Vastaus tuohon sun kysymykseen, Smulter ottanut tosiaan tuon 281,5kg raakana IPF:n kisoissa. Eikä ole "3cm nylkytys".
93816-c3cdc4de8661ea8d1d652c58d78d8518.jpg

On kyllä mielenkiintoinen kuva. Ala-asento on niin ylhäällä että olkavarret on vaakatasossa. Itse joskus miettinyt että miten se on niin helpon näköistä joillain. Pitäis ottaa joku korjauskerroin sylileveydestä, rintakehän paksuudesta ja jotain sellasta.
Itellä jäis varmaan 15cm irti rinnasta "lattiapenkissä". t: kateellinen noille lyhytkätisille vääntäjille

Itse en myöskään ymmärrä paidalla penkkaamista. Raw nostot mielestäni se ainut oikea tyyli.
280kg raw paljon kiinnostavempi kuin paita hinkkaus 400. Siksi toivoisin että kisoja olisi enempi raw kisoina.

Niin...miks Formula 1:siin ängetään kaikenmaailman turboahtimia...miksei vaan ajeta vakiokoneella. Siks että ne menee vielä kovempaa. Samasta syystä nostetaan paidalla...että kansa näkee 400kg nostoja.

Rikun video on kova!

Kiri oli kyllä saakelin vahva, pitkät kädet ja pitkä nostomatka, ja viimeiset toistot vielä stopista. Kaikkien aikojen vahvin punnertaja + Sjöman kans.
Ja melko massiivisessa kondiksessa Hans tossa videossa, ihan kuin sarjakuvahahmo.

Tämän takia piti erikseen mennä pyytämään mikeltä apua, kun en sisään foorumille päässyt, että saisin nähdä kun porukka repii perseensä yhden miehen mielipiteen takia :D
Edit: eikö emojit enää ole käytössä?

Kohta täällä argumentoidaan labratuloksilla tyyliin "koita ite näin alhaisella kokonaistestolla, hyvä se on nostaa kun on viitteiden rajoissa".

En nyt tällä mitenkään viittaa sinuun, mutta tuntuu siltä, että ex-roinareille toi korvaushoito on susta viikossa ja se on vähän helvetin kaukana viitearvoista.

Kirin video on kyllä vaikuttava. Jotenkin aivan käsittämättömiä kaappeja noi 90-luvun alun mörssärit. Hansin epäkkäät unreal.

Paitapenkkauksesta ja lyhyistä liikeradoista: Määritellään laji ja säännöt ja sen jälkeen pulinat pois. Kuka tahansa voi mennä kisoihin tekemään lajinomaisen hyväksytyn suorituksen ja jos voittaa esim MM-skabat ei pallolta löytynyt kovempaa kaveria. Ymmärrän sun pointin tuosta gay-nytkytysliikeradasta, mutta jos onnistuu tekemään välityksien ja koon ansiosta 2 cm liikkeellä hyväksytyn kisapenkin, on hyvä lähtökohta pärjätä ko lajin kisoissa.

Väsyttävä aihe. Siirrytäänkö bodaukseen takaisin tai vaikka autoihin?

Mikä on Miken "kirein" auto mitä on päässyt ajamaan?

Väsyttävä aihe. Siirrytäänkö bodaukseen takaisin tai vaikka autoihin?

Mikä on Miken "kirein" auto mitä on päässyt ajamaan?
No nyt ollut tämän päivän koeajossa pakasta revitty 2015 Audi S3, josta teen kaupat huomenna ehkä, jos hyvitys GTI:stä on tarpeeksi mulle. On kyllä makoisa peli.

Riku Kirin punnerrukset olivat raakaa voimaa, arvostan enemmän kuin näitä paitanostoja. Muistan kun olin kattomassa Sjömanin 300,5kg raw noston -99, oli siihen aikaan kova lukema.

400kg kyykky oli kova lukema vielä 80 luvulla. Nyt ne penkkaa semmoisia. Kyykyssäkin voitais lyhentää nostomatkaa ja kyykätä vaikka kumipallo perseessä kiinni. Sitten vois argumentoida, että nosta ite kumipallo perseessä 600kg.

Mun mielestä penkkipunnerrus pitäisi olla vain raakanostoja ja tämä paitapelleily voisi olla paitapunnerrusta.

Mä muistan kun mulle sanoi yksi Wolfilla, "laita se paita tohon penkille ja kato nostaako se sen painon". Mä sanoin takaisin, "tossa on 200, nosta sä se, mä nostin sen 4 kertaa just".

Jos kiriä ja Freddiä aletaan vertailemaan kannattaa muistaa että Kiri kärähti eikä sen jälkeen enään kilpaillut voimanostossa. Freddi on yksi Suomen testatuimmista urheilijoista eikä ole koskaan kärähtäny. Itse arvosanan nostajia myös eniten saavutusten mukaan ja Smulter on voittanut neljä MM- kultaa penkissä. Kiri on muistaakseni "vain" voimanoston EM- kullan joskus voittanut. Kaikilla kisaajilla on samat säännöt ja Kiri olisi saanut ottaa enemmän kaarta jos olisi halunnut/pystynyt. Siitä että hän nosti lahnana ei kisoissa saa mitään lisäpisteitä. Toki Kirikin siis käsittämättömän kova mutta Smulter on kovempi penkkipunnertaja, eikä tämä ole mikään mielipide asia.
Ja ihme kommentteja Mikeltä, luulisi löytyvän arvostusta kun itse tietää mitä isot painot vaatii penkissä ja kun ei itse päässyt lähellekään noita painoja vaikka käytti roinaa.

Taas toi vitun roinakortti vedetään esiin...

Kiri sai +125kg EM-pronssia -86 voimanostosssa ja oli Maailman vahvinmieskisassa -96 hopealla, myös pari kertaa Euroopan vahvinmieskisan voittaja. Pidän Riksaa kovempana, kuin 3cm Smulteria.

Back
Ylös Bottom