Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin? Väitinkö jotain toista, vai pitäiskö mun sun takia alkaa lisäämään joka viestin perään disclaimer "Tämä on vain minun mielipide". Välillä mua ärsyttää ihan vitusti sun kaltaiset inisijät. Jos joku kysyy multa "mikä on paras leffa", niin mun vastaukseen sä tulet jeesustelemaan "ei se ole absoluuttisesti paras leffa kaikille".No ei kyllä ole mitään absoluuttisia totuuksia siitä, mitkä ovat parhaat selkäliikkeet. Nämä ovat ehkä parhaita liikkeitä sinulle, mutta eivät varmasti kaikille.
Se sun vipuvarsivekotin mitä todennäköisemmin on tehty juuri iskemään keskiselkään, ei se sinne suotta ota. Vähän sama kuin kelaisi "onko tekniikkavirhe penkissä kun ottaa enemmän ojentajiin kuin rintaan kun teen kapealla otteella?"
Kyllä, mutta onko se nyt sitten sitä ajan tuhlaamista, jos sillä koittaa kehittää latseja tai onko se idioottimaista koittaa kehittää näillä liikkeillä latsejaan? IMO hiukan ontuva väite sanoa, että yhden käden liikkeisiin menee tupla-aika, kun kädet voi tehdä peräjälkeen ilman mitään palautuksia. Eli käytännössä sama idea kuin vastakkaisten/täysin toisistaan riippumattomien lihasten vuorosarjoissa.
Selkäliikkeissä en todellakaan suosittele tekemään peräjälkeen puolia, ellei siinä sitten kompensoida seuraavassa sarjassa aloittaen toisella. Mutta joka tapauksessa siihen menee tupla-aika. 10 toiston sarjassa teet 20 toistoa kun hajotat yhden käden liikkeiksi.
Ja edelleen, te ette saa muihin liikkeisiin tuntumaa tekemällä täysin toista liikettä. Mikä tässä on niin hirveen vaikeaa ymmärtää? Jos ylätaljassa tuntuma ei löydy, se pitää hakea siinä liikkeessä. Mun isoin neuvo teille jotka haluatte nyt nysvätä niin kovasti on se, että tehkää liikettä ilman painoa, harjoitelkaa siten sitä supistamista ja progella sitten lisäätte liikkeessä painoa kunnes ei enää tunnu. Aivan JUMALATTOMAN yksinkertaista. Miksi siihen pitää hakea täysin toinen liike kun asian voi toteuttaa järjettömän yksinkertaisella logiikalla?
Kertokaa nyt joku mulle, mun pää hajoaa kohta tähän. Miksi pitää tehdä kaikesta niin helvetin vaikeeta?
Itse olen ymmärtänyt Tomin pointin tuohon niin, että jos henkilö X ei ole ikinä saanut tuntumaa selkään missään liikkeessä, niin jos saa tuntuman selkään tekemällä sitä kajakkisoutua, niin kokee semmosen "Ahaa, tältä siellä selässä pitäis tuntua" hetken. Ja siitä on sitten helpompi lähteä hakemaan sitä tuntumaa vaikka sinne kulmasoutuun, kun tietää miltä se suunnilleen pitäis tuntua kun liike menee perille.
Mutta olen samaa mieltä että kajakkia soutamalla ei rakenneta isoa selkää.
Mutta kun sen tuntuman saa millä tahansa liikkeellä kun siinä mennään pieniin painoihin ja harjoitellaan se tekniikka, joka on jokaisella asteen erilainen. On kyllä hyvin vaikea ymmärtää miten joku onnistuu vain ja ainoastaan kajakkisoudulla tuntemaan lihaksen supistuksen, jotenkin täysin absurdia. Mun järki ei riitä enää käsittämään miten toi voi olla mahdollista kun mun käsittääkseni jos ihmisen lihas liikkuu, niin se supistuu ja supistuksen tuntee ellei ole puudutuksessa. Mulle riittää tää keskustelu, en mä enää ymmärrä kun jengin anatomia on kyllä selkeesti toista kuin ihmisellä normaalisti.Itse olen ymmärtänyt Tomin pointin tuohon niin, että jos henkilö X ei ole ikinä saanut tuntumaa selkään missään liikkeessä, niin jos saa tuntuman selkään tekemällä sitä kajakkisoutua, niin kokee semmosen "Ahaa, tältä siellä selässä pitäis tuntua" hetken. Ja siitä on sitten helpompi lähteä hakemaan sitä tuntumaa vaikka sinne kulmasoutuun, kun tietää miltä se suunnilleen pitäis tuntua kun liike menee perille.
Mutta olen samaa mieltä että kajakkia soutamalla ei rakenneta isoa selkää.
Mutta kun sen tuntuman saa millä tahansa liikkeellä kun siinä mennään pieniin painoihin ja harjoitellaan se tekniikka, joka on jokaisella asteen erilainen. On kyllä hyvin vaikea ymmärtää miten joku onnistuu vain ja ainoastaan kajakkisoudulla tuntemaan lihaksen supistuksen, jotenkin täysin absurdia. Mun järki ei riitä enää käsittämään miten toi voi olla mahdollista kun mun käsittääkseni jos ihmisen lihas liikkuu, niin se supistuu ja supistuksen tuntee ellei ole puudutuksessa. Mulle riittää tää keskustelu, en mä enää ymmärrä kun jengin anatomia on kyllä selkeesti toista kuin ihmisellä normaalisti.
Itselläni oli vuosia sitten juuri selän liikkeiden kanssa se ongelma etten saanut mitään liikettä menemään perille. Kulmasoudut meni epäkkäille ja takaolille, ylätalja hauiksille jne.Medows ei ole turha jätkä, liike on turha vaikka kuinka vääntäisi. Porukka menee perse edellä puuhun tuijottaen tuntumaa. Miljoonatta kertaa, te ette kulmasoudun ja muiden tehokkaiden liikkeiden toimivuutta paranna tekemällä erikoisliikkeestä varioitua erikoisliikettä.
Parhaat selkäliikkeet on simppelisti kulmasoutu, ylätalja sekä alatalja.
No nyt sanoisin, että olet asian ytimessä. Jos pienimunainen kysyy seksuaaliterapeutilta, että miten vaimon saa tyydytettyä paremmin, niin "sehä on heleppoa – nussi sitä isolla kyrvällä!" ei ehkä ole se paras mahdollinen vastaus. Joskus on hyvä aloittaa klitoriksesta.Onnea vain kaikille, jotka tarttee kajakkisoudun kun mikään muu liike ei selässä tunnu, onneksi en itse ole sellainen.
Mutta kun sen tuntuman saa millä tahansa liikkeellä kun siinä mennään pieniin painoihin ja harjoitellaan se tekniikka, joka on jokaisella asteen erilainen. On kyllä hyvin vaikea ymmärtää miten joku onnistuu vain ja ainoastaan kajakkisoudulla tuntemaan lihaksen supistuksen, jotenkin täysin absurdia. Mun järki ei riitä enää käsittämään miten toi voi olla mahdollista kun mun käsittääkseni jos ihmisen lihas liikkuu, niin se supistuu ja supistuksen tuntee ellei ole puudutuksessa. Mulle riittää tää keskustelu, en mä enää ymmärrä kun jengin anatomia on kyllä selkeesti toista kuin ihmisellä normaalisti.
Onnea vain kaikille, jotka tarttee kajakkisoudun kun mikään muu liike ei selässä tunnu, onneksi en itse ole sellainen. Enkä jätkät edes halua kuulla mitä liikkeitä teette rinnalle kun varmaan sekään ei supistu edes ristikkäistaljassa teidän anatomialla.
Musta tuntuu, että jengi on vieraantunut totaalisen kauas perusjutuista kehonrakennuksessa. Tämä EI ole laji, jossa hifistellään. Tämä on laji, jossa mennään pisteestä A pisteeseen B ja saatanan kovalla intensiteetillä.
Tuntuma pitää hakea toimivissa liikkeissä, ei mennä tuntuma edellä ja sitten hehkuttaa miten tuntuu. Otetaan nyt esimerkkinä, yhden jalan reisikoukistus, kyllä tuntuu, mutta ei sillä reisiä tehdä. Sitten sitä nostettaisiin mahtavaksi liikkeeksi ja priorisoitaisiin yhtään treenissä.
Kertokaa nyt joku mulle, mun pää hajoaa kohta tähän. Miksi pitää tehdä kaikesta niin helvetin vaikeeta?
Voi hevon vitun helevetti – melkein sanasta sanaan, mitä oon videolla selittänyt. :lol2: Toivottavasti tästä nyt voidaan lopettaa ainakin inttäminen, koska Hulkki-jumalauta nyt on oikeasti jo erittäin vakavasti otettava treeniauktoriteetti.Hulkin mielipide kajaakkisoudusta
http://youtu.be/m3kNVsZIfLk?t=36m14s