Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**


Liikennesuunnittelua by Helsinki.

Ihan mahdoton risteys, josta mennään kerrostalon parkkipaikalle Manskulta Töölössä. Perästä tulee busseja, edessä menee busseja, sitten pitäisi jotenkin Supermanin katseella nähdä sekä oikealta, että vasemmalta tulevat fillarit, joita on täysin 100% mahdoton nähdä, ei mitään zänssii. Tosta on vain varovasti nokka tungettava ja mentävä eteenpäin. Eikös taas tänään sieltä tule joku fillaroitsija lujaa vasemmalta ja meikä sitten nostaa käden, että sori, ei nää. Ajan parkkikselle ja tämä homo tulee perässä. Kun avaan oven, niin seisoo siinä muutaman metrin päässä ja nalkuttaa että mitäs sanotaan. Sanoin vain että "sori, tossa ei vain nää". Tää sitten vastaa että "ai että vaan sori?". No sit paloi hihat siihen hinttariin ja suutahdin pahemmin nousten autosta, jonka jälkeen sitten ääni muuttui kellossa ja rullaili vittuun siitä. Ärsyttää että noi ei tajua, että millä helvetillä tossa voi mahdollisesti autoilija mitenkään nähdä lujaa tulevia fillareita kun ne näkee vasta kun ne tulee kummankin dösäpysäkin ohi ja sitten ollaan jo nokan kohdalla.

File-1.8.2015-18.48.54.webp
 
tossa alueella on muutenkin noi liikennejärjestelyt aika erikoiset. Joillain se terve järki unohtuu kun istutaan ratin taakse tai pyörän selkään: "Minä, minä ja minä!" Noi pyöräilijät ajaa niinkuin omistaisivat tiet, kuutta kymppiä mennään kapealla tiellä mutkaan vaikka näkyvyys on heikko.
 
Toinen "veikeä" risteys on Päijänteentien ja Hämeentien risteys. Siinä on kivasti seurattavaa, jos kääntyy Lahdentien suuntaan. On dösäkaista ja spårakiskot sekä sopiva alamäki fillaristeille johon polkemalla saa fillarin kulkemaan risteyksen yli kuuttakymppiä. Vielä kun tossa on talot molemmin puolin estämässä näkyväisyyttä niin ei jää kovinkaan paljon reagointiaikaa väistää kamikazefillaristeja.
 
Vituttaa ylipäätään noi pyöräilijät Helsingin keskustassa, välillä ajetaan kävelytiellä sitten muututaan autoilijoiksi ja sitten mennään taas sitä omaa pyöräkaistaa ja huudetaan kaikki törkeydet sille joka baanalle astuu vaikka siinä olisi suojatie ja sitä on ylittämässä vihreällä valolla. Kaiken huipuksi niiden tilannenopeus on aivan liian kova, joo on siinä oma kaista mutta siinä muun liikenteen seassa ajetaan täysillä. Joku päivä kun se hermo niihin menee niin sitten kopsahtaa.
 
Vituttaa ylipäätään noi pyöräilijät Helsingin keskustassa, välillä ajetaan kävelytiellä sitten muututaan autoilijoiksi ja sitten mennään taas sitä omaa pyöräkaistaa ja huudetaan kaikki törkeydet sille joka baanalle astuu vaikka siinä olisi suojatie ja sitä on ylittämässä vihreällä valolla. Kaiken huipuksi niiden tilannenopeus on aivan liian kova, joo on siinä oma kaista mutta siinä muun liikenteen seassa ajetaan täysillä. Joku päivä kun se hermo niihin menee niin sitten kopsahtaa.
Toi on ihan saatanan ärsyttävää kun seilaavat miten sattuu. Eka mennään autotiellä ja kun tulee suojatie, niin ollaankin sitten kävelijöitä ja mennään siitä, sitten taas kohta ollaan edessä sotkemassa.

Toivottavasti tämä yksi marakatti oppi kerrasta, eikä lähde enää heiluttelemaan keskisormea, saati sitten auton perään aukomaan päätänsä.
 
Toi on ihan saatanan ärsyttävää kun seilaavat miten sattuu. Eka mennään autotiellä ja kun tulee suojatie, niin ollaankin sitten kävelijöitä ja mennään siitä, sitten taas kohta ollaan edessä sotkemassa.

Toivottavasti tämä yksi marakatti oppi kerrasta, eikä lähde enää heiluttelemaan keskisormea, saati sitten auton perään aukomaan päätänsä.
Pyöräilijähän ei taida olla missään tilanteessa kävelijä, vaikka se nyt kävelytiellä menisikin.
 
Suurin osa pyöräilijöistä ei myöskään kässää heitä koskevan samat säännöt kuin autoja ja että oikeasti tien yli menevää pyörää pitäisi väistää vain jos pyöräilijä taluttaa pyörän tien yli. Imo on aivan susipaska sääntö, ettei yli 10-vuotiaat (vai 13v?) Saa ajaa kävelytiellä pyörää, vaan pitää ajaa autojen seassa vaarantaen omaa turvallisuutta ja hidastaen liikennettä.
 
Kilpapyöräilijät voisivat ajaa peräkkäin. Omalla tiellä pyöräilijöitä näkee joka päivä. Viikonloppuisin ajaa isommatkin porukat yli 30. Ajavat aina 2-3 rinnaikkain,ja mikäli vastakaistalta
tulee autoa,niin näistä ei pääse ohi. Varsinkin jos itsellä kiire,niin monesti nostaa sykettä.
 
Kilpapyöräilijät voisivat ajaa peräkkäin. Omalla tiellä pyöräilijöitä näkee joka päivä. Viikonloppuisin ajaa isommatkin porukat yli 30. Ajavat aina 2-3 rinnaikkain,ja mikäli vastakaistalta
tulee autoa,niin näistä ei pääse ohi. Varsinkin jos itsellä kiire,niin monesti nostaa sykettä.

Tähän on sellainen syy että ryhmäajossa vaihdetaan tasaseen tahtiin vetovuoroa. Jos ajetaan yhdessä jonossa, keulalta joutuu poistumaan sivulle ja sivuliike voi tulla yllätyksenä ja takaa tulevalle autolle ja sieltä edestä ei välttämättä nää onko tulossa autoa takaa. Parijonossa vetomiehen vaihto onnistuu jonon "telaketjuna" rullaamalla, eli porukka pysyy koko ajan yhtä leveänä eikä tule yllätyksiä millekään osapuolelle liikenteessä.
 
Aina nostaa sykettä jos on kiire. Ei Suomessa jää minkään ajoneuvon alle vaikka jää odottamaan vuoroaan, joten odotetaan sitä vuoroa.

Liikennesuunnittelussa voi olla kehitettävää, siitä asiallista sähköpostia ko. kaupungin hallintoon kuvan kanssa.
 
Suurin osa pyöräilijöistä ei myöskään kässää heitä koskevan samat säännöt kuin autoja ja että oikeasti tien yli menevää pyörää pitäisi väistää vain jos pyöräilijä taluttaa pyörän tien yli. Imo on aivan susipaska sääntö, ettei yli 10-vuotiaat (vai 13v?) Saa ajaa kävelytiellä pyörää, vaan pitää ajaa autojen seassa vaarantaen omaa turvallisuutta ja hidastaen liikennettä.
On ne säännöt sekavat, mut pitäiskö sun tutustua vähän tarkemmin väistämissääntöihin. Eikä yhtään helpota, että poliisit hokee lehdissä tätä samaa, vaikka niitä risteyksiä jotka poikkeaa tosta säännöstä on useammin, kuin säännönmukaisia risteyksiä. Tuolta kuvien kanssa väistämissännöt: http://www.polkupyoraily.net/wiki/Liikennesäännöt .

On muuten aika silmiä avaavaa ajella liikenteessä eri vehkeillä. Samanlaisia kusipäitä siellä on, oli sitten mikä vehje vaan alla.
 
On ne säännöt sekavat, mut pitäiskö sun tutustua vähän tarkemmin väistämissääntöihin. Eikä yhtään helpota, että poliisit hokee lehdissä tätä samaa, vaikka niitä risteyksiä jotka poikkeaa tosta säännöstä on useammin, kuin säännönmukaisia risteyksiä. Tuolta kuvien kanssa väistämissännöt: http://www.polkupyoraily.net/wiki/Liikennesäännöt .

On muuten aika silmiä avaavaa ajella liikenteessä eri vehkeillä. Samanlaisia kusipäitä siellä on, oli sitten mikä vehje vaan alla.
Kerrohan toki missä meni vikaan? :D näin ainakin minulle neuvottiin autokoulussa kun korttia pari vuotta sitten ajoin... ja siis tottakai minäkin väistän pyöräilijää tietä ylittäessä, koska kysyin inssiltä hänen mielipidettä ja vastaus oli, että harva siitä säännöstä tietää joten kohtele kuin jalankulkijaa
 
Omassa ajokokeessa pyöräilijä oli ylittämässä tietä ja meinasi vain tulla alle, mutta muistin että sillä väistämisvelvollisuus enkä alkanu jarruttelemaan ja se jäi sitten kyrpiintyneenä odottamaan. Inssi tokaisikin, että jos olisit väistänyt niin se olisi tämä ollut tässä. Toki normaalisti väistän kyllä, jos on väkipakolla tulossa omalle ajoradalle.
 
Omassa ajokokeessa pyöräilijä oli ylittämässä tietä ja meinasi vain tulla alle, mutta muistin että sillä väistämisvelvollisuus enkä alkanu jarruttelemaan ja se jäi sitten kyrpiintyneenä odottamaan. Inssi tokaisikin, että jos olisit väistänyt niin se olisi tämä ollut tässä. Toki normaalisti väistän kyllä, jos on väkipakolla tulossa omalle ajoradalle.
Pätevän kuulonen inssi. Sanookohan se samaa silloinkin, kun jalankulkija painelee punaisia päin ja autokoululainen joutuu jarruttamaan. Enkä siis puolustele pyöräilijää, oli vaan niin tyhmä kommentti inssiltä.

Muutenkin ihmiset on aivan kujalla tuolla liikenteessä menotavasta riippumatta. Varsinkin pyöräilijät, jotka - kuten täälläkin on mainittu - on oman halun mukaisesti välillä autoja, välillä kävelijöitä ja joskus toisinaan jopa pyöräilijöitä. Itselleni ei pyöräillessä tulisi mieleenkään esimerkiksi syöksyä kuolleesta kulmasta miljoonaa eteen, vaikka tietäisinkin olevani oikeassa.
 
Viimeksi muokattu:
Omassa ajokokeessa pyöräilijä oli ylittämässä tietä ja meinasi vain tulla alle, mutta muistin että sillä väistämisvelvollisuus enkä alkanu jarruttelemaan ja se jäi sitten kyrpiintyneenä odottamaan. Inssi tokaisikin, että jos olisit väistänyt niin se olisi tämä ollut tässä. Toki normaalisti väistän kyllä, jos on väkipakolla tulossa omalle ajoradalle.
Ai se ois reputtanu siitä hyvästä, että kieltäydyt tappamasta pyöräilijää, vähän vaikeeta uskoa..
 
Back
Ylös Bottom