Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Turistissa. Eniten mua nyppii, etten saa ikinä nukuttua koneessa ja sitten oon melko kujalla perillä seuraavan vuorokauden. Ja oon siis koittanut ihan kaiken ton nukahtamisen kanssa. Tai ainoo mitä en ole koittanut, on ottaa mukaan ratti ja polkimet ja kuvitella ajavansa autoa motarilla. Meinaan auton ratissa istuessa on maailman vaikein tehtävä pysyä hereillä.

Vaikka et dokailekkaan niin mites ois "vanha lääke" paukku konjakkia siinä istuskellessa "rauhotusryypyks", siis yks, ei mitään enempää..

Tää on niin nyky-yhteiskuntaa, pakko olla jotain viihdykettä tai vaihtoehtoisesti nollataan kemikaaleilla :D Pelkääkö ihmiset tylsyyttä vai omia ajatuksiaan. Itse olen pitkilläkin lennoilla laittanut korvatulpat ja peltorit vielä päälle ja meditoinut sen 4-5 tuntia. Siinä onkin mennyt jo iso aika. Tosin teen tätä myös ihan kotosalla.

Mun mielestä asenne on se kaiken a ja o noissa pitkissä matkarupeamissa. Tottakai jos hehkuttaa jo ennen reissua kuinka vitun tylsää on niin sitten varmaan on tylsää. Itse yritän ottaa sellaisen intti asenteen että jos odotetaan 8 tuntia niin sitten rauhassa odotetaan. Intissäkin vitutti odottamista enemmän ne jotka jauhoi kuinka vittumaista odottaminen on.

Mulla riittää vähän musiikkia korvalapuilla ja vähän saatan lukea kirjaa, kattoa leffan jne. Ja silmälaput kannattaa kentältä ostaa aivan ehdottomasti. Ne päässä vaipuu paljon helpommin horrokseen ja ajatukset laukkaa musiikin mukana vaikkei nyt ihan nukkuisikaan.

e: En tiiä tarkoittiko Mike tuolla baari vertauksella lentokoneessa ryyppäämistä mutta ainakin noilla aasian business lennoilla ei humalaisia paljon näe. Arkiaamu koittaa yleensä perillä. Ankein lentomatka oli kerran joidenkin "yliopisto hipstereiden" vieressä jotka jaksoi punaviinin voimalla parantaa maailmaa sen mitä välillä luurit päästä otin. (Nautein suunnattomasti kun lentoemo kävi tälle sivisteneistölle huomauttamassa että jotku yrittää nukkua :) )

Oliskohan tämä osittain asenteesta kiinni. iPad ja noice cancellation kuulokkeet ja 3-4 elokuvaa + torkut jos nukuttaa + ruokailut + kirja + käytävä paikka = matka menee suht sujuvasti. Kaikkein paras on kun ei yritä väkisin nukkua, nukahtaa/torkahtaa jos alkaa silmä lupsaa.
Terv. Nimimerkki 100+ mannerten välistä lentoa

Itsellä ei ole kokemusta pitkistä lennoista mutta junassa oon istunut 11h italiasta itävaltaan. Oli vielä yöjuna eikä tullut otettua kuin peruspaikka. Pussikaljan voimalla:rock:
No se ei taida nyt tulla kysymykseen. Pelejä läppäriin ja jotain kirjoja kyytiin...Pelatessa varmaan aika kuluu hyvin.

Pelaten sais parhaiten kyllä ajan kulumaan. Ja hyvin vaikea selittää näille muutamille, että yksinkertaisesti "muutama tunti", oikeesti 13, tuntuu helvetisti pidemmältä. Ymmärrän hyvin jos elämä normaalistikin on semmoista villasukat jalassa himassa luetaan Tervon kirjaa ja ehkä kerran vuodessa liikutaan etanaa lujempaa, niin voi hyvin kestää paikallaan lentokoneessa pimeessä ilman mitään virikkeitä vaikka viikon. Mut mulla vain pää hajoaa ihan sama missä ollaan jos ei ole mitään tekemistä. Toi nukahtamisjuttu on psyykkinen ongelma. Sama käänteisesti tulee kun auton ratissa pidemmillä matkoilla väsyttää aina ihan helvetisti vaikka kuin olisi nukkunut, kun pääsee himaan, niin kappas kun ei väsytä enää ollenkaan. Tai jos jossain ei saa nauraa yhtään, niin vastakos naurattaakin. Mutta lentokonessa vain se virikkeiden puuttuminen on kyllä ongelma jos oletetaan, että ei saa nukuttua. Pitää kyllä kirjaa harkita, koska toi olis ainoa sauma lukea yhtään mitään kun muuten ei kerkee tai kiinnosta. Ja vetäsen kyllä alle todella lyhyet yöunet, joka sitten kostautuu kunnolla jos en tosiaankaan saa yhtään nukuttua.

Mulla on ollut nukkumisongelmia ja ajanvietto-ongelmia lennoilla, mutta kesällä kun kävin Filippiineillä, niin silloin nukuin suurimman osan lennoista kumpaakiin suuntaan. Varsinkin lennot Lontoo-HK ja HK-Pariisi meni tosi hyvin nukkuessa (kyseiset lennot kesti noin 11-12 h ja koko matka suuntaansa noin 23 h). En tiedä, oliko osa syy se, että nukuin lentoja edeltävät yöt normaalisti. Jostain luin, että kannattaa nukkua normaalisti. Mutta kuten jo mainitisin, niin aikaisemmin on ollut vaikeita ongelmia nukkua lennoilla ja ajankulu on ollut yhtä tervanjuontia ja pinna tiukalla. Vaikea sitä on toiselle ohjeita antaa. Ehkä voi kertoa omia kokemuksia.

No hei ei voi mennä huonommin kun mun New Yorkin reissu. Välilasku Lontoossa ja söin jotain paskaa lentokentällä mistä tuli hirveä ripuli ja tais mennä muistaakseni bokseritkin siinä vaihtoon ja joutu etsiskeleen niitä lentokentän taxfreestä.
Luulin jo että olo helpottais, muuta ei. Turistiluokassa tais olla 2 vessaa joista toinen oli rikki tai suljettu. Oli helvetisti porukkaa koneessa ja yhteen vessaan koko ajan 10-15 hengen jono.
Long story short jos luulet että lento tuntuu pitkältä kun et saa nukuttua niin kelaa kuinka pitkältä 7h lento tuntuu kun joudut naama punasena pinnistämään gluteus maximuksia yhteen ettei varpusten syyslento ala etuajassa.

Joo, vastaavanlaisesta ongelmasta kärsivät jotka ovat sen nukkumisprobleeman ratkaisseet, kaikki vinkit on tervetulleita. Syytin aikaisemmin sitä, että on vaikeaa saada unta istuma-asennossa, mutta jos kerran auton rattiin meinaa aina nukahtaa vaikka tekee kaikkensa pysyäkseen hereillä, niin se ei voi asennosta olla kiinni. Mut asiasta Utin kanssa juteltiin viime mansen reissulla, niin Utti heitti mielenkiintoisen pointin. Auto on ihmisen omaa aluetta, ikäänkuin kotonaan olisi, silloin on eri tilanne kuin lentokoneessa. Mut kyllä mä intistäkin muistan, miten järjettömästi väsytti luennoilla ja olenhan mä elokuvissakin nukahtanut penkille tylsän leffan aikana. Mut lentokoneessa en koskaan, en vaikka väsyttäis kuinka. Jotenkin tässä on joku psyykkeen lukko, koska 8 kertaa on jo aivan selkeä kaava. Pitäis varmaan asennoitua heti kättelyssä, että ei nuku silmäystäkään, eikä odota unta ollenkaan. Mutta jos mulle sanottais, että saat 5 tuhatta euroa jos pysyt 10 tuntia konessa samalla penkillä hereillä, niin voisin veikata, että olisi mahdottomuus ja nukahtaisin aivan salettiin.

Long story short jos luulet että lento tuntuu pitkältä kun et saa nukuttua niin kelaa kuinka pitkältä 7h lento tuntuu kun joudut naama punasena pinnistämään gluteus maximuksia yhteen ettei varpusten syyslento ala etuajassa.
Koettu on. Sain vatsataudin viimeksi Hong-Kongin kentältä. Paska olo alkoi semmoisen leivonnaisen ja salaatin jälkeen. Ripuloin koneessa 10 tuntia ja koitin olla laattaamatta. On aika varmaa, etten siellä kentällä syö mitään tällä kertaa :D

Pitäis varmaan asennoitua heti kättelyssä, että ei nuku silmäystäkään, eikä odota unta ollenkaan.

Tuolla asenteella minä lähdin tuonne Filippiineille kun odotin, etten saa kuitenkaan nukutuksi ja perillä olen rättipuhki. Mutta toisin kävin. Itse aion tehdä saman seuraavalla kerralla eli nukkua edeltävä yö mahdollisimman normaalisti. Voi olla, että auttaa tai sitten ei. .... Se vielä inhottavaa kun kumppani nukahtaa muutaman minuutin jälkeen ja on pirteä kuin peipponen lentojen jälkeen ja itse olen ollut off-tilassa vuorokauden pari lukuunottamatta viimeisintä matkaa.

Pitkät lennot ovat luksusta! Vihdoinkin aikaa katsoa joku tv-sarja lähes alusta loppuun. Viimeksi katsoin Hannibalin. Loppulennosta toivoi, että lento viivästyisi, että ehtisi katsomaan vielä yhden jakson :). Ajantaju menee ainakin mulla ihan täysin, kun uppoutuu ja ahmii jotain hyvää sarjaa.

Joo, vastaavanlaisesta ongelmasta kärsivät jotka ovat sen nukkumisprobleeman ratkaisseet, kaikki vinkit on tervetulleita.

Niinku tuossa aikaisemmin sanoin niin ne silmälaput. Vaikuttaa ainakin itsellä uskomattoman paljon kun on täysin totaali pimeää. Eikä maksa paljon.

Joo, vastaavanlaisesta ongelmasta kärsivät jotka ovat sen nukkumisprobleeman ratkaisseet, kaikki vinkit on tervetulleita. Syytin aikaisemmin sitä, että on vaikeaa saada unta istuma-asennossa, mutta jos kerran auton rattiin meinaa aina nukahtaa vaikka tekee kaikkensa pysyäkseen hereillä, niin se ei voi asennosta olla kiinni. Mut asiasta Utin kanssa juteltiin viime mansen reissulla, niin Utti heitti mielenkiintoisen pointin. Auto on ihmisen omaa aluetta, ikäänkuin kotonaan olisi, silloin on eri tilanne kuin lentokoneessa. Mut kyllä mä intistäkin muistan, miten järjettömästi väsytti luennoilla ja olenhan mä elokuvissakin nukahtanut penkille tylsän leffan aikana. Mut lentokoneessa en koskaan, en vaikka väsyttäis kuinka. Jotenkin tässä on joku psyykkeen lukko, koska 8 kertaa on jo aivan selkeä kaava. Pitäis varmaan asennoitua heti kättelyssä, että ei nuku silmäystäkään, eikä odota unta ollenkaan. Mutta jos mulle sanottais, että saat 5 tuhatta euroa jos pysyt 10 tuntia konessa samalla penkillä hereillä, niin voisin veikata, että olisi mahdottomuus ja nukahtaisin aivan salettiin.

Menomatkalla se nukkuminen on välillä vaikeaa, kun tietää, että perillä odottaa +28 astetta, tehokas vuokra-auto ja 2000–3000 mailin verran seikkailtavaa. Mitä enemmän YRITÄN nukkua koneessa, sen vaikeampaa se on. Mutta laadukkaat vastamelukuulokkeet, iPadille ja läppärille pari tuotantokautta jotain hyvää sarjaa, ja miellään kone, jossa saa itse valita sarja- ja leffavalikoimista omalta ruudulta viihteen, niin saattaakin yhtäkkiä luomi olla aika raskas, kun ei vain ajattele nukkumista. Mitä enemmän siitä nukkumisesta ottaa paineita, sen hankalampaa se on. Ja se business-luokka ei ole aina 3500–4000 euroa edes kaukolennoilla. Halvin Finnairin business kaukolennolle taisi olla 1499 € HKI–BKK. Sitten taas esim. BA saattaa tarjota hyvinkin inhimillisiä (reilut 1500 €) business-lippuja Usaan. Mutta sitten taas, kun se turistiliuokan lippu maksaa sen. 600 euroa per kärsä, niin siinä alkaakin nopeasti miettiä, että onko se sen arvoista maksaa business-lipusta tonni enemmän. :lol2:

Mä en kanssa saanut nukuttua koneessa, mutta Bosen QC15 hankkimisen jälkeen oon saanut jokaisella neljällä lennolla nukuttua. Luulen sen jotenkin liittyvän siihen, ettei kroppa rentoudu sen suhinan takia.

Pitää kyllä kirjaa harkita, koska toi olis ainoa sauma lukea yhtään mitään kun muuten ei kerkee tai kiinnosta
Sitten vaan e-kirjoja, äänikirjoja tai podcasteja etsimään ipadille, niin ei tule ylimääräistä kannettavaakaan reissulle.

Back
Ylös Bottom