OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Itellä on tuo 45-kg Trainer ja 65-v isäni ei ainakaan saanut ihan kiinni asti. Ruumillista raskasta työtä tehnyt ikänsä muttei treenannut koskaan punttia.

Veikkaan että trainer on jo semmoinen mikä jää jo useimmilta normi kavereilta sulkematta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itellä on tuo 45-kg Trainer ja 65-v isäni ei ainakaan saanut ihan kiinni asti. Ruumillista raskasta työtä tehnyt ikänsä muttei treenannut koskaan punttia.

Veikkaan että trainer on jo semmoinen mikä jää jo useimmilta normi kavereilta sulkematta.
Ittellä vaan nollavitosesta ylöspäin mut trainer varmaan "vedenjakaja" jos pystymettästä kylmiltään otetaan joku kokeileen.
 
Mikähän alkaa olemaan sellaista tasoa, ettei tavalliset janarit saa kiinni?
Suurimmalla osalla kaveripiiristä jää CoC 1.0 sulkematta, mutta trainer menee kiinni. Nämä siis kuntosaliharjoittelun ulkopuolelta. Salikavereista (otanta noin 10 henkeä) vain yksi on saanut CoC 1.5:n kiinni ilman erillistä otevoimaharjoittelua.
Oma isä 65v sulki Coc 1.5:n ensimmäisellä yrityksellä. 20-vuotta mekaanikkona jakoavaimen varressa varmaan auttaa.
 
Mikähän alkaa olemaan sellaista tasoa, ettei tavalliset janarit saa kiinni?
Itse aikanaan piti ainakin nr. 2 varten jo treenata. Toisaalta taas yleisvoimataso on siihen aikaan on ollut luokkaa veto vähän yli 200kg. Olen etätöiden ohessa puristellut silloin tälläin muutaman kympin trainerilla ja nyt kaivoin kaapista nr.1 ja 2, niin ykkönen meni helposti ja 2 ei ihan.
 
Tuli mieleen ku parin viikon päästä ankkuroidaan hauiksen alapää takas kiinni ku revenny n.80% irti et oliskohan grippereiden puristelusta hyötyä/järkevää kuntoutuksessa.
Eihän se suoraan hauikseen ota mutta kuitenkin nippasee tällä hetkellä sieltä kun puristaa kättä nyrkkiin :unsure:

Muutenkin vois aloittaa kyllä puristusvoimaa reenaamaan ku joutuu käyttää versoja todella paljon ku ei raudat pysy käsissä.

Vasemmasta kädestä aikaisemin revennyt Lat epikondyliin jänne. myös vas etusormessa jänne vamma ja vas keskisormessa hermovamma.

Oikeasta kädestä etu ja keskisormi olleet riekaleina ja arpeutuneet sekä jäykistyneet.

Myös molemmat rannekanavat on leikattu ja molemmat kyynerhermokanavat todettu ahtaiksi.

Tää kaikki = suht heikko puristus voima :LOL:
 
Muistan kun ekaa kertaa kokeilin CoC ykköstä niin se meni just ja just kiinni huonolla tekniikalla ja salia oli muutamia vuosia takana. Ehkä kuukaus siitä suljin kakkosen avittamalla toisella kädellä parallel asentoon.
Veli taas on ihmeen kova näissä, sulki 16-vuotiaana 55 kilosena treenaamattomana rimpulana heti ton ykkösen. Nyt aikuisena kokeili uudestaan niin sai kakkosen pohjaan parin yrityksen jälkeen ilman mitään tekniikkaharjottelua.
 
Mä en aio mitään tekniikoita tässä edes opetella, otan vain kiinni sillai miltä parhaalta tuntuu ja koitan sulkee. Tässä ei ole sellaista riskiä loukkaantua kuin esim kyykkäis aivan miten sattuu. Pidän saman asetelman kokoajan, eli en ala kikkailemaan teknisesti tuloksia ylös. Enkä kyllä usko että tossa mitään hirveetä kikkailtavaa edes on.
 
Miten noi virallisesti menee.
Itsellä on aika snadi hanska niin saako tuota asetella johonkin aloituskohtaan vai puristeaanko vaan siitä mistä saa kiinni?
 
En kyllä pysty ymmärtämään, mitä hohtoa on puristella jotain jousta kasaan ja vertailla voimia siinä, noh jokaiselle jotain.
Muut grippihommat tuntuu vähä viksummilta.
 
En kyllä pysty ymmärtämään, mitä hohtoa on puristella jotain jousta kasaan ja vertailla voimia siinä, noh jokaiselle jotain.
Muut grippihommat tuntuu vähä viksummilta.
Grippihommista en mitään tiedä mutta eikös noilla jousilla mitata puhtaasti sitä puristusvoimaa.
Toisissa liikkeissä tulee hieman muita apuja mukaan
 
Miten noi virallisesti menee.
Itsellä on aika snadi hanska niin saako tuota asetella johonkin aloituskohtaan vai puristeaanko vaan siitä mistä saa kiinni?
Vastatkaahan fiksummat tähän. Itse olin kysymässä samaa kun sormet on mallia prinssinakki. Joskus rannemurtuman jälkeen testattiin lääkärissä grippiä ja siitäkin sai kiinni vain sormen uloimmalla nivelellä eikä niin että oikeasti olisi päässyt voimalla puristamaan
 
Niin tai näin. Noh makuasioista on turha kiistellä
En mä siis osaa sanoa juuta tai jaata kun en lajia harrasta mut äkkiseltään tuollahan ainakin puristusvoiman saa parhaiten testattua?

Jos sä nostat jonkun +100kg esineen kahvalla lattialta niin kyllä sekin puristusvoimaa mittaa mutta periaatteessa tulee siinä minimaalisesti muita lihaksia mukaan että saat sen lattiasta ylös 😁 Saatika joitain farmasalkkuja
 
En kyllä pysty ymmärtämään, mitä hohtoa on puristella jotain jousta kasaan ja vertailla voimia siinä, noh jokaiselle jotain.
Muut grippihommat tuntuu vähä viksummilta.

Eikö tuo voima siirry suoraan esimerkiksi sellaiseen puristusvoimamittariin? Kyllä mä näen helposti miksi olisi mielenkiintoista seurata puristusvoiman kehitystä kun sitä voisi kilon tarkkuudella seurata tuollaisella.
 
En mä siis osaa sanoa juuta tai jaata kun en lajia harrasta mut äkkiseltään tuollahan ainakin puristusvoiman saa parhaiten testattua?

Jos sä nostat jonkun +100kg esineen kahvalla lattialta niin kyllä sekin puristusvoimaa mittaa mutta periaatteessa tulee siinä minimaalisesti muita lihaksia mukaan että saat sen lattiasta ylös 😁 Saatika joitain farmasalkkuja
Kai niin, mun pointti oli vaan se, miten tylsää ja epäkiinnostavaa tommosten jousien puristelu on
 
Kai niin, mun pointti oli vaan se, miten tylsää ja epäkiinnostavaa tommosten jousien puristelu on

that_just_your_opinion.jpg
 
Mä en aio mitään tekniikoita tässä edes opetella, otan vain kiinni sillai miltä parhaalta tuntuu ja koitan sulkee. Tässä ei ole sellaista riskiä loukkaantua kuin esim kyykkäis aivan miten sattuu. Pidän saman asetelman kokoajan, eli en ala kikkailemaan teknisesti tuloksia ylös. Enkä kyllä usko että tossa mitään hirveetä kikkailtavaa edes on.

View: https://www.youtube.com/watch?v=sxnPdSyBJjQ

Grippereiden puristelu on yllättävän teknistä hommaa, että löytää ns. sweet spotin.
Videolla hyvä esimerkki miten paljon oikea tekniikka vaikuttaa.
 
Miten noi virallisesti menee.
Itsellä on aika snadi hanska niin saako tuota asetella johonkin aloituskohtaan vai puristeaanko vaan siitä mistä saa kiinni?
Noita kilpamuotoja on useampi mutta se virallinen sulku tapahtuu niin että toisella kädellä saa avittaa senverran kiinni kunhan mahtuu luottokortti väliin.
Tuossa Harjun podcastin lopussa Juha näyttää nuo eri tavat.
 
Back
Ylös Bottom