Kuuma ja lämmin ruoka eri ilmantilojen aikana?

Tuli kuumien ilmojen ollessa Espoon yllä mietittyä erästä asiaa...

Joskus on terveysihmiset sanoneet, että terveellisesti pitää syödä 2-3 lämmintä ateriaa päivässä. Mietin juuri mahtoivatkohan he sillä tarkoittaa kylmien ilmojen ihmisiä vai kaikkea. Ainakin mulla maistuisi nyt kuumalla ilmalla nuo kylmät ruuat paljon paremmin.

Jos jollain on tuosta kylmän ja kuuman ruuan sopivuudesta ilman lämpivyyden suhteen tietoa, niin mielellään kuulisin.

Nyt ei taas ymmärrä? Mielestäni lämpimällä ruualla tarkoitetaan kokonaista terveellistä ateriaa? Kylmällä sitten jotain pientä välipalaa/väliateriaa, mutta pienempää. Sekäettä ruokavalio koostuu osittain kunnon ruuasta, eikä mistään erittäin epämääräisistä hipakaisista, mitä monet "ei-niin-hyvin-ja-terveellisesti-syövät" harrastavat, jotka kuuluvat sitten kylmiin ruokiin jo tavallaan.

Ja samahan se nyt on syökö aterian a joka on lämmin ja sisältää 500kcal ja tietyt arvot ravintoaineita vai aterian b jossa on samat arvot ja määrät mutta kylmä versio. Lämmintä ruokaa on mukavampi vain syödä. Tai sitten aletaan jo Hi-Fistelemään.:D

niin kyllä minä olen kans ymmärtäny että tuo lämmin ruoka ei varsinaisesti tarkota sanatarkasti lämmitettyä ruokaa.Mutta taas toisaalta tulee mieleen esim intti jossa ollaan päivä metsässä ni henkisesti sillä oli ainakin mulle iso vaikutus että saa myös sitä lämmintä ruokaa..ehkä :offtopic: mutta kuitenkin:D

Tottumuskysymyshän tuo on, vaikka onhan siinä vinha perä, että ns. kunnon ruokaa joutuu yleensä enemmän tai vähemmän kypsentämään, jolloin se luonnollisesti on lämmintä. Muuten se on aikalailla yksi ja sama minkä lämpöistä se ruoka on, kunhan vain on syötävissä, ja ainekset ovat kohdallaan. Toki jotkin asiat ovat kylminä - väärän lämpöisinä siis - suorastaan oksettavia. Kuten vaikkapa ranskalaiset tai sikanauta.

Niin, ja syövätkös ne elävän ravinnon mussuttajat yhtään mitään lämmintä? Enpä usko, ja terveysruokaa väittävät syövänsä.

Olenpa sellaisenkin teorian kuullut, että lämmin ruoka olisi näitä ihmisen kaukaisesta menneisyydestä periytyviä tottumuksia - juuri kaadetun peuran pyllyä ihanaa, ennen kuin se on ehtinyt edes jäähtyä?!

Back
Ylös Bottom