Kuuluuko ananas pizzaan ja muita kiperiä kysymyksiä

Ikä
42
Mitä näitä on?
- Kuuluuko ananas pizzaan?
- Tuleeko kinkku vai juusto päälimmäiseksi voileivällä?
- Miten päin vessapaperirulla kuuluu?
- jne jne...

Ensimmäinen on helppo, koska koko kysymyksen asettelu on väärä väittelyä ajatellen. Vastaushan on täysin yksiselitteinen ei kuulu, eikä asiasta voi edes väitellä. Mutta sopiiko se, onkin sitten asia erikseen. Pizza on Italiasta lähtöisin ja siellä ananaksen laittaminen pizzaan on pyhäinhäväistys, joten ei todellakaan kuulu. Sama kuin kysyisi kuuluuko ketsuppi karjalanpiirakkaan. Pitäisi tosiaan kysyä sopiiko ananas pizzaan, jolloin kysymykseen saadaan jo vähän enemmän järkeä. Oma mielipiteeni on, että sopii vallan mainiosti.

Toinen on mulle helppo, koska mulle sillä ei ole mitään väliä. Laitan ihan miten sattuu. Mutta jos tätä haluaisi alkaa miettiä järjellä, niin mun logiikalla juuston pitäisi olla päällä, koska siitä tarttuu vähemmän hajua, makua, rasvaa, nestettä ym. sormiin.

Kolmaskin on helppo, koska ihmiseen, joka laittaa vessapaperirullan vapaan pään seinään päin, ei voi luottaa. Sellaisen ihmisen on pakko olla jonkinlainen psykopaatti.

Antaa tulla oma kanta näihin tai johonkin mitä tässä ei ole mainittu. Mieluiten perustelujen kanssa, koska eihän tässä muuten ole mitään järkeä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
1. Ananas sopii pizzaan; varsinkin jos ne palat on selkeitä paloja, eikä mitään ohutta rimpsua. Mutta ei se sinne kuulu.
2. Kinkku tulee aina päälle, koska en syö juustoa.
3 Vessapaperin kuuluu olla oikein päin! Eli selvennykseksi hurskaille ja ei sivistyneille vapaa puoli kuuluu eteen.

Mitä näitä on?
- Kuuluuko ananas pizzaan?
- Tuleeko kinkku vai juusto päälimmäiseksi voileivällä?
- Miten päin vessapaperirulla kuuluu?
- jne jne...

Ensimmäinen on helppo, koska koko kysymyksen asettelu on väärä väittelyä ajatellen. Vastaushan on täysin yksiselitteinen ei kuulu, eikä asiasta voi edes väitellä. Mutta sopiiko se, onkin sitten asia erikseen. Pizza on Italiasta lähtöisin ja siellä ananaksen laittaminen pizzaan on pyhäinhäväistys, joten ei todellakaan kuulu. Sama kuin kysyisi kuuluuko ketsuppi karjalanpiirakkaan. Pitäisi tosiaan kysyä sopiiko ananas pizzaan, jolloin kysymykseen saadaan jo vähän enemmän järkeä. Oma mielipiteeni on, että sopii vallan mainiosti.

Toinen on mulle helppo, koska mulle sillä ei ole mitään väliä. Laitan ihan miten sattuu. Mutta jos tätä haluaisi alkaa miettiä järjellä, niin mun logiikalla juuston pitäisi olla päällä, koska siitä tarttuu vähemmän hajua, makua, rasvaa, nestettä ym. sormiin.

Kolmaskin on helppo, koska ihmiseen, joka laittaa vessapaperirullan vapaan pään seinään päin, ei voi luottaa. Sellaisen ihmisen on pakko olla jonkinlainen psykopaatti.

Antaa tulla oma kanta näihin tai johonkin mitä tässä ei ole mainittu. Mieluiten perustelujen kanssa, koska eihän tässä muuten ole mitään järkeä.
1. Sopii, ite en laita koskaan, mutta en myöskään nypi pois, jos sattuu tulemaan eteen. Kinkun ja kanan kanssa sopii jotenkuten.

2. Kinkku päälle, perusteena se, että juuston maku on voimakkaampi kuin kinkun, joten haluan saada kinkun maun ja suutuntuman, ennenkuin juusto valtaa nystyrät.

3. Samaa mieltä. Itse asiassa menisin vielä pidemmälle, ja suosittelen naamaan lyöntiä ihmisille, jotka eivät osaa laittaa rullaa oikein päin. Mielellään vaikka kirveellä.

Mitähän tähän keksisi jatkoksi...

1. Mieluummin purkkiananasta pizzassa, kuin sieltä paljon yleisemmin löytyvä siipikarjanlihasta ja eläinperäisistä tuotteista tehty tulehtunut kinkkuvalmistesuikale ja "juustovalmiste". Semmonen märkä sotku noita, yöks. "Americanon" aineksista taitaa usein se ananas olla inhimillisin. Hyvällä kinkulla ja juustolla, niiin mikä ettei ananaskin siihen vielä.
2. Juusto päälle powerhousun mainitsemista syistä + esteettisesti kauniimpi kun yleensä se juustosiivu pienempi kuin kinkku, niin kummatkin kivasti näkyvät, varsinkin jos vielä reikäinen emmental!
3. Vessapaperiasiassa samaa mieltä. Kyl mun on se pakko kääntää, jos väärinpäin on.
4. Kahviin maitoa ja sokeria (kohtuudella). Piristää paremmin kun pikkusen sokeriakin ja hampaat värjääntyy vähempi kun on maitoa. Ja maku parempi. Kofeiiniton kahvi ilman maitoa ja sokeria olis aika järjetön visio itselle. Lose-lose-lose situation....

1. Ei se ananas tee pizzasta yhtään enempää jätettä. Eli pizzat on ylipäätänsä sekasoppa kaikkea paskaa, niin mitä välii yhdellä lisäkikkareella. Siinä on kansassa vikaa jos pitää pizzaa jonain saatanan jumalan luomistyönä. Ruokalajina yksinkertainen ja mielikuvitukseton.

2. Juusto sen mukaan minkä kokoinen se on. Isoimmasta pienimpään ne laitetaan. Ei kai kukaan pistä alimmaiseksi yhtä suolakurkkua keskelle.

3. Vessapaperista ei edes keskustella, se on käytännöllisempi paskojaan päin, jos toisinpäin pitää, on anarkisti vajakki.

4. Kahvi mustana, se ei mausteita kaipaa. Sitä vähemmän se on kahvia mitä enemmän sitä lantrataan.

1. Ananas sopii, mutta ei kuulu.
2.juusto päälle ettei käsiin tartu mähmää.
3.irtopala itseeni päin, mutta ei herätä tunteita jos seb joku on väärinpäin laittanut.
4.kahvi mustana.
5. Perunasalaatti ei ole salaatti! Pelkkää perunaa ja majoneesia.

1. Lapsuuden lempipizzani oli "kinkku, jauheliha, tonnikala, katkarapu, ANANAS!!" Eli sopii tiettyjen lisukkeiden kera ja jopa kuuluu sinne!

2. Juusto tulee leikkeleiden päälle, poikkeuksena jos vaikka graavilohta pistän leivälle. Silloin juusto tulee alle. Normaalisti voileipä on esteettisempi kun juusto on päällä.

3. Paskapaperissa vapaa puoli eteen yleensä, mutta välillä myös toisin päin eli aika sama mulle. Jos ase ohimolla pitäis valita, niin vapaa eteen.

4. Jos maitoa tai kermaa on saatavilla, niin lisään jompaa kumpaa. Mustanakin juon paljon, menee se niinkin. Sokeria en lisää.

5. En minäkään perunasalaattia kovin salaattimaisena pidä.

1. Ei se ananas tee pizzasta yhtään enempää jätettä. Eli pizzat on ylipäätänsä sekasoppa kaikkea paskaa, niin mitä välii yhdellä lisäkikkareella. Siinä on kansassa vikaa jos pitää pizzaa jonain saatanan jumalan luomistyönä. Ruokalajina yksinkertainen ja mielikuvitukseton.
Ihan oikeat Italialaiset pizzat on yleensä aika yksinkertaisia, eikä mikään sekasoppa kaikkea paskaa. Mä en edes pidä pizzana näitä karvakäsien kinkkupekonisalamikebablihaaurajuustosipulihirvityksiä.

Ruokalajina pizza on yksinkertainen, mutta yksinkertainen on kaunista. Kaikki parhaat pizzat on yksinkertaisia ja pelkkä Margherita on paras pizza mitä on keksitty, kunhan siinä on kaikki kohdallaan, eli hyvä taikina, hyvä juusto ja hyvä tomaattikastike. Nehän on lähes jokaisen pizzan lähtökohta ja jos ne ei ole kunnossa, niin on turha haaveilla pizzan olevan hyvää. Sille on syynsä miksi pizza on yksi maailman suosituimmista ja tunnetuimmista ruokalajeista, oli sitten miten yksinkertainen hyvänsä.

Edit: Pizzassa muuten ei kuulu olla rapea pohja. Mä en tajua mistä se käsitys on saanut alkunsa.

Mielikuvituksettomuus paistaa jos pizzasta ei saa mielikuvituksellista. Oma lemppari pitsa sisältää mm. savulohta, paahdettuja pinjansiemeniä, mozzarellaa ja päälle rucolaa. Kuten powerhousu yllä jo mainitsi, nämä "Keltaisenjuuston paikat" ovat viimmeisen päälle jätettä.

Mun mielestä pizzassa ei mitään pyhää.. ..open format. Tekee niinkuin tykkää. Italiassa saanu pari kertaa sellaisen kuivan ylisuolaisella kinkulla, rucolanlehdyköillä ja kuivalla parmesanilla, ei sekään hyvä. Ja tosiaan karvakäsi huonoimmista raaka-aineista tehty isolla soppalusikalla syötävä mömmöoksennuspizza on aika kauhiata sekin. Kotona ihan hauska ruoka tehdä voi käyttää mielikuvitusta.

1. Ananas sopii pizzaan, parhaita asioita, mitä pizzaan voi laittaa. Tätä raaka-aineen kuulumista nyt voisi laajentaa melkein mihin tahansa lisukkeeseen, mitä ei alkuperäisissä Italiaisissa pizzoissa ollut. Nykyisin, kun on jos jonkinlaista pizzaa olemassa.
2. Juusto päälle, niin ei ole kädet lismassa. Tosin, jos tulee vielä jotain muuta niiden päälle, niin ei väliä.
3. Vessapaperirulla kai pitäisi laittaa vapaapuoli eteen. Mutta itselle ei niin väliä, aina välillä tulee vahingossa laitettua väärin päin ja siitä saa sitten kyllä kuulla..
4. Kahvi samoin kuin prostituoidut, eli mustana.
5. Perunasalaatti on paskaa
6. Kaksijakoiset fiilikset makeutusaineellisista tuotteista, tavallaan mukava kalorittomia hyvänmakuisia tuotteita syödä, mutta ei ihan selvää ole, mitä kaikkea paskaa, ne pitkällä tähtäimellä ja suurina määrinä käytettynä, aiheuttaa kropalle.

5. Salaatti ei ole lettuce ja silleen, jos mennään angloamerikkalaisilla käsityksillä: "A salad is a dish consisting of a mixture of small pieces of food, usually vegetables.[1][2] However, different varieties of salad may contain virtually any type of ready-to-eat food. Salads are typically served at room temperature or chilled, with notable exceptions such as south German potato salad which is served warm." Mun mielestä mennään liian pitkälle jos lämmin perunasaalatti lasketaan salaatiksi, kylmä kylläkin. Kaupan perunasalaatti on ihan kauheata kuraa, itse tehty missä enemmän perunaa ja yrttejä kylmänä ruokalajina esim. lohen kanssa, aijai on hyvää!
6. Makeutusaineita vähentäny, mut kyllä sitä suu makeaksi nollakalori limua välillä tarttee hörpätä, ettei ala napostelemaan kaloreita isommin... Sinällään sairasta ostaa rahalla kaupasta nollakalori värjättyä vettä, ymmärrän kyllä kritiikin..

Patentti sanoo mikä on alkuperäinen suunnitelma

550b25a6ecad0436699cedc7-1920-960.jpg

Mielikuvituksettomuus paistaa jos pizzasta ei saa mielikuvituksellista. Oma lemppari pitsa sisältää mm. savulohta, paahdettuja pinjansiemeniä, mozzarellaa ja päälle rucolaa. Kuten powerhousu yllä jo mainitsi, nämä "Keltaisenjuuston paikat" ovat viimmeisen päälle jätettä.
Ja ihan oikeaan italialaiseen pizzaankin kuuluu älytön määrä erilaisia variaatioita. Enkä puhu täytteistä vaan ihan koko konseptista. On napolilaista pizzaa, roomalaista pizzaa, levypizzaa, makeaa jälkiruokapizzaa, calzone-pizzaa, pizza fritta, eli uppopaistettu calzone... Nämä tuli nyt ekana mieleen, mutta lista ei lopu tuohon. Siihen päälle sitten eri maiden pizzavariaatiot, mitä vaikka jenkeissä on paikallisesti kymmeniä. Esim. California, Chicago, Detroit, New York... jokaisella oma pizzatyylinsä. Kai karvakäsipizzakin menee yhdeksi variaatioksi.

Se on muuten jännä juttu, kun mulle pizza on jotain ihan muuta kuin ne karvakäsipizzat, mutta joskus tilanne vain vaatii sen rasvaisen karvarannelätyn. Joskus taas mennään vähän parempaan paikkaan.

Lisäksi on turistillevittuilupizza, jota en suosittele, mutta jos kohdalle sattuu niin voi surku. Elämäni ylivoimaisesti kuvottavimman pizzan söin Italiassa. Kova nälkä pakotti syömään silti. Tähän variaatioon kuuluu runsas määrä olutta, jolla hirvitys huuhdotaan kurkusta alas.

1. Pizza ei ole munpizzaa jos siinä ei ole nananasta. Tosin korvaan tämän monasti persikalla.
2. Juusto alla kinkku päällä maun vuoksi.

(4)... Tähän kommentti powerhousun, juuso-karhun ja tompon leivänsyöntiin, niin kuka vittu syö leipää siten että peukku on alla ja etusormet täytteiden päällä? Päättelin tämän siitä kun argumentoitte juuston ja kinkun paikkaa sillä, että kädet likaantuu. Leipää syödään siten, että kämmen ylöspäin, peukalo-etusormi-keskisormi-(mahdollisesti nimeton) otteella leivän reunoista kiinni. Ei siinä sormet mähmäänny enempää mitä leivän reunoissa on esim jauhoa...

3. Tytär kerran laittoi vessapaperirullan telineeseen aukeamaan seinään päin. Selasin pitkään adoptio-sivuja että mitenkä luovutus onnistuu. Vaimo sitten sai järkiin että 2-vuotias ei ole vielä oppinut, niin mennään toistaiseksi näin. Mielestäni tätä ei voi oppia vaan pitää tulla syntymästä lähtien selkärangasta.

Tähän kommentti powerhousun, juuso-karhun ja tompon leivänsyöntiin, niin kuka vittu syö leipää siten että peukku on alla ja etusormet täytteiden päällä?
Luultavasti jokainen joka ei nauti suuresti leivänpäällisistä sylissä / lattialla. Mä pidän kyllä aikalailla samalla tavalla siitä kiinni kuin sinäkin, mutta etusormi on monesti siinä päällä.

Mä pidän kyllä aikalailla samalla tavalla siitä kiinni kuin sinäkin, mutta etusormi on monesti siinä päällä.

Peukalo ja etusormi leivän sivuilla keskisormi alla. Siirtämällä keskisormea sivummalle voidaan etusormi vapauttaa leivän sivulta pitämään leivän päällisistä kiinni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom