Kuulokkeita hankkimassa!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt olis tarkotus hankkia hyvät ja kestävät kuulokkeet noin sadan euron budjetilla. Jos teillä on tuohon hintaluokkaan sopivia kuuloke-ehdokkaita, kertokaa ihmeessä. Kehukaa ja haukkukaa! Kuulokkeiden oltava suljetut ja langalliset. Seuraavanlaisia oon tähän mennessä miettiny:

Sennheiser HD 555
-pirun komeat
-päässä tuntuivat todella mukavilta pehmeiden tyynyjen ansiosta
-vaikuttavat kestäviltä

Sennheiser HD 500
-hieman edellisiä halvemmat ja pienemmät..

Sennheiser HD 570
-edellistä parempi malli
-irroitettava kuulokejohto, menee kuulemma pirun helposti paskaks

AKG K240 M
-testivoittaja
-komeet
-kestävyys arveluttaa, tuskin uskaltaisi ottaa millekään matkalle mukaan
-ääni ehkä liian hifi normaaliin musiikin kuunteluun ja leffojen katseluun

Tähän mennessä eniten on vakuuttanut tuo HD 555. Olisin varmaan jo ostanut sellaiset, mutta verkkokauppa.comista ja stokkalta olivat loppuneet ja molemmissa paikoissa kestää vähintään pari viikkoa ennenkuin saavat lisää.

Sennheiserin mainitut mallit olen kuunnellut ja HD 555 miellytti eniten. Sellaiset sitten ostinkin ja ihan tyytyväinen olen ollut. Ei yberhifiä, mutta aivan riittävän laadukasta.

tomppa82 sanoi:
Samaan treadiin vois lisätä, että mikä olis hyvä kuuloke/mikrofoni tsydeemi?

Nyt on ollut Sennheiser HD 590 (ei mikkiä) ja kyllä on pirun hyvät.
Olis vain kiva saada myös mikki, että vois heittää läppää kesken pelien.

Itsellä on Sennheiser PC-150. Ei mitkään ilmaiset mutta itse olen tykännyt pirusti. Kaiuttimia kun koneeseen ei ole kytketty niin noilla kuuntelen kaiken. Volyymia voi säätää johdosta ja mikin pistää mutelle. Tuo volyymin säätö on tod. hyvä toiminto.

Itellä on AKG:n K171 Studiot, aika paljon saaneet perintöä (lähinnä saundiltaan) noista mainetta niittäneistä K240:Stä, mutta ovat toimintaperiaatteeltaan suljetut. Maksoin niistä 149e Helsingin Musiikissa.

Ööö? Oltava suljetut, mutta miksi sitten listassasi on nuo kaikki Sennut? Ne on kaikki avoimia ja käsittääkseni nuo AKG:tkin on puoliavoimet.

Mutta ei missään nimessä HD500:sia tai HD570:siä. Ovat ihan käsittämättömän huonoja kuulokkeita jopa hintaluokassaan. HD555:set sen sijaan on mitä mainiommat eli sellaiset ostaisin ehdottomasti tuossa 100e hintaluokassa, jos avoimet kelpaavat. Tilata voi vaikka täältä: http://www.bdog.fi/netstore/

Mutta jos tosiaan pitää olla suljetut niin Audio Technica ATH-A500 on paras vaihtoehto tuossa hintaluokassa. Miinuksena iso koko ja se, että joutuu tilaamaan ulkomailta. http://bluetin.com/stores/europe/europe shop.html (huom. hinnat ei sisällä veroja, ne saattaa joutua maksamaan)

Kuppimallisia kuulokkeita on avoimia, puoliavoimia ja suljettuja. Jos ei erikseen tarvitse suljettuja (eristää lähes täysin ympäröivän äänen), niin kannattaa ostaa puoliavoimet, tai avoimet.

Itsekin vähän ihmettelin tuota suljettujen kuulokkeiden listaa. Multa löytyy tosiaan kans noi 555:t, ja oon ollut tyytyväinen. Ostin itse Stockalta hintaan 109 € tossa kesällä. Lisää infoa täältä: http://headroom.headphone.com/layout.php?topicID=13&subTopicID=72

Ulkki sanoi:
Koss Porta Pro-Kuulokkeet on helvetin hyvät. Hinta taitaa olla jossain 50 ja 100 euron välillä.
Ovat kyllä loistavat kuulokkeet, mutta eivät ehkä kotikäyttöön ne parhaat.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kannattaa ottaa pari tuttua albumia mukaan ja painua liikkeeseen testailemaan. Kuulokkeiden pitää ehdottomasti sopia just eikä melkein päähän ja niiden pitää olla mukavat. Pidemmässä kuuntelusessiossa erityisesti sopivuus korostuu, kyllä se alkaa vituttamaan jos kuuloke ärsyttää, ja näin kuuntelunautinto häiriintyy. Tottakai äänenlaatuun kannattaa kiinnittää huomiota, mutta itse en tuon hintaluokan kuulokkeissa kovin suuria eroja enää huomaa.

Oma valintani oli gradon sr-80, ja siihen olen ollut erittäin tyytyväinen.

En suosittele ainakaan Gradon kuulokkeita. Äänenlaatu on hyvä, mutta en tiedä mille oliolle ne on muotoiltu. En ole löytänyt muita niin huonosti istuvia ja epämukavia kuulokkeita, mulla meni käytössä korvanlehdet aina kipeäksi ja punaiseksi.

Itse kun on dj juttuja harrastettu muutamia vuosia niin suosittelen Senkkuhen Hd-25 mallia.
Kaikki osat voi ostaa lisävarusteena jos sattuu hajoamaan ja ääni on jumalainen! Muita kuulokkeita tuskin tulen päähäni pistämään pitkään aikaa. Ja eristää erittäin paljon vaikka eivät ole kokonaan suljetut. Aina ei keikalla viitsi edes tulppia korviin pistää.

SUOSITTELEN!

Jansku sanoi:
En suosittele ainakaan Gradon kuulokkeita. Äänenlaatu on hyvä, mutta en tiedä mille oliolle ne on muotoiltu. En ole löytänyt muita niin huonosti istuvia ja epämukavia kuulokkeita, mulla meni käytössä korvanlehdet aina kipeäksi ja punaiseksi.

Juu, eivät gradot välttämättä isoille korville sovikaan.
Mutta kokeilemallahan jokainen itselleen sen sopivimman löytää.

HD25 ovat kanssa hyvät kuulokkeet, mutta jos ei tarvitse suljettuja eikä pienikokoisia kuulokkeita niin parempiakin vaihtoehtoja kotikuulokkeiksi on. HD25:set ei kuitenkaan ole niin mukavat kuin täysikokoiset kuulokkeet (esim. HD555), jotka ei kosketa korvaa ollenkaan. Ja taitavat sitäpaitsi mennä jo aika reilusti yli budjetin. HD25-SP:t mahtuisi kai budjettiin, mutta ne eivät ole läheskään yhtä hyvät kuin HD25:t (aka. HD25-1).

Porta Pro:ista voisi sanoa melkein samaa. Eli tuskin kannattaa kotikuulokkeiksi ostaa. Portable-käytössä nuo ovat erittäin hyvät, mutta meluisissa paikoissa suljetut kuulokkeet vois olla tarpeen.

Mulla on Philipsin HP890:set. Olen joskus vannonut etten filippon tuotteiseen tikullakaan koske mutta koekuunneltuani nämä en voinut olla ostamatta. Ääni on hintaan (jotain 80Egee) verrattuna aivan loistava. Olen lisäksi omistanut mm. DENONin huippumallin kuulokkeet, joiden ääni oli vielä aavistuksen parempi mutta hinta moninkertainen.

Testasin myös parit sennheiserit ja varsin mitäänsanomattomat olivat mun korvaani. Etenkin ne alle 100 egen mallit olivat suorastaan surkeita.

linkki philipseihini http://www.hifichoice.co.uk/review_read.asp?ID=1572

philips_hp890.jpg

Reilu vuosi sitten ostin ensimmäiset kuulokkeeni, Sennheiserin HD-600 ja ei ole päivääkään tarvinnut katua. Sennheisereissa hyvää myös se että niihin saa "varaosia" tosi hyvin, eli jos vaikka korvatyynyt kuluu niin ostaa vaan uudet, samoin johdon kanssa.

Noista kyseessäolevista malleista itse ottaisin HD 555. Tosin paha verrata kun en kaikkia noita ole päässyt kuuntelemaan.

Kannattaakohan kunnon kuulokkeita ylipäänsä hommata kun tinnitus vaivaa. Meikäläisellä korvissa tuuttaa jatkuvasti aika ikävä valintaääni. Saattaa vahingossa vaan pahentua. Tavallisilla nappikuulokkeilla kuunnellessa (tosi pienellä volyymilla) alkaa joskus korvissa sattumaan. Ettei vaan kuulo ala heikkenemään enää tästä.

Olisi kyllä ajatuksissa kunnon kuulokkeet hommata.

Suositut

Back
Ylös Bottom