Kuulokeostoksilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jansku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by Jansku
Mitenkäs ulkomailta tilaaminen maksetaan? Siihenhän tulee vielä päälle postikulut ja mahdollisesti alvit.
Näyttäisi esim. HD-600 malli olevan n. 175 euroa saksanmaalla.

Tämä on ollut suosittu kauppa: http://www.zarsen.de

Päälle tulee muistaakseni 30€ postikulut. Ei alveja. Maksetaan etukäteen tilisiirtona. Kimppatilauksella voi tietenkin säästää kuluissa...

Vaikuttaisi hieman siltä, että HD-600 on tarkoitettu enemmän klassisen musiikin kuunteluun, suljetuissa kuulokkeissa basso on parempi joten ne sopisivat paremmin metallimusiikin kanssa.
Eli josko sitten suuntaisin katseeni AKG:n ja Gradon (parhaisiin) malleihin. Esim. AKG K401 on testivoittaja ja suunnattu rock ja pop kuunteluun.

:offtopic: Sedällä on aika hienot nappikuulokkeet. Niissä on nappi millä kaikki tausta melu (paitti puhe) ei kuulu. Sano että mukava ku pitää esim lentsikassa matkustaa. Sano et oli aika tyyrit monta sataa euroa

Vaikuttaisi hieman siltä, että HD-600 on tarkoitettu enemmän klassisen musiikin kuunteluun

no sellaisella ne varmasti ovat mahtavat, keskiäänet on todella siistit. Kyllä esim. Dire Straits on jo laadukkaan äänityksen puolesta nannaa noilla. Kuulokkeita miettiessäni tykästyin Beyer Dynamicsin DT931:een ja 990 oli myös hyvät mutta senkut tulivat halvemmaksi kun saksasta tilasin. Beyereillä tosiaan tuplabasarissa oli potkua mutta en tiedä olisiko sitä jaksanut pitkän päälle. HD600 on mielestäni todella neutraalit. Äänessä ei mikään ärsytä mutta toisaalta siinä ei ole mitään erikoista "vau" elämystä. Kruunuradiosta oli HD650 tänään loppu, huomenna saavat lisää joten jäi toistaiseksi ne kuuntelematta :itku:

Auts. Itse kun tykkään oikein muhkeista bassoäänistä :(

Ainakin AKG 240:et ovat hiukan "lämminsävyiset", eikä niin rasittavat "huonoilla" äänitteillä, tosin bassosäädin löytynee myös vahvistimesta.

Käy liikkeessä kuuntelemassa eri malleja riittävän pitkään, ota omia levyjä mukaan, äläkä tee hätiköityjä johtopäätöksiä, nuku vaikka yön yli.

Muista, että sinun täytyy rakastaa niitä kuulokkeita jotka valitset.

:love:

Niin ja kiinnitä huomiota myös mukavuuteen, kuulokkeet on kelvottomat, jos ne puristavat, vaikka ääni olisi miten hyvä tahansa.

Kyllä näköjään sennheiser tekee laadukkaita kuulokkeita; Mulla hajosi vanhat tietokoneen kuulokkeet(en muista merkkiä mutta ei ne mitkään ihan pa*kat ollut). Sitten löysin jostain kaapin pohjalta räsäisen ja huonon näköiset kuullokkeet, ja mietin että nuo saa kelvata vähäksi aikaa. Sitten kuuntelemaan niin soundi oli paljon parempi mitä edellisissä. Ja just tarkistin tyypin, se on HD-400......ei kyllä uskoisi miten hyvin soi, jos kattoo noitten ulkonäköä.

Itse olen kanssa kuulokkeita ostamassa ja olen katellut Sennheiser HD580, HD590 ja HD600 malleja sekä Beyerdynamics DT880:siä. Valintaa vaikeuttaa se, että kuulokevahvistinta en aio ostaa/rakentaa. Näin ollen HD590 saattaisi olla hyvä valinta, koska ne ovat selvästi kevyimmät ajaa. DT880:set ovat puolestaan raskaimmat, joten niiden kanssa kuulokevahvistin olis varmaan jo pakollinen. Pitäis päästä johonkin liikkeeseen koekuuntelemaan.

www.hirsch-ille.de näyttäis olevan halpa paikka tilata. Lähetin niille kyselyä noista 116€ maksavista Sennuista, että ovatko ne HD580:set vai 590:set. Jos ovat HD580:set niin kuin kuva ja speksit antavat olettaa, niin ei ole todellakaan paha hinta! Pk:t ovat vaan tuolta saksanmaalta aika suolaiset, joten pitäs varmaan kimppatilausta suunnitella.

Suositut

Back
Ylös Bottom