Kuulokeostoksilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jansku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli tarkoituksena on ostaa laadukkaat ja kohtuuhintaiset hifikuulokkeet musiikki-, peli- ja leffakäyttöön. Hintakatto liikkuisi 300 euron hujakoilla. Nykyään markkinoilla on myös houkuttelevia 3D kuulokkeita, joissa siis surround ääni :eek:.
Ehdotuksia, kokemuksia ja neuvoja otetaan ilolla vastaan!

Itse omistan Koss Porta Pro:t, maksoivat jotain 500mk ja äänenlaatu on aivan loistava noinkin "halvoille" kuulokkeille. Suosittelen.

Joo itellä on kans noi Kossin Porta Prot ja kovasti olen tykänny!
Suosittelen lämpimästi! Rumathan nää on mutta äänenlaatu on loistava. Ite maksoin näistä 75? sillon ku ostin nyt näky hintaa olevan 100?

Originally posted by Jansku
Eli tarkoituksena on ostaa laadukkaat ja kohtuuhintaiset hifikuulokkeet musiikki-, peli- ja leffakäyttöön. Hintakatto liikkuisi 300 euron hujakoilla. Nykyään markkinoilla on myös houkuttelevia 3D kuulokkeita, joissa siis surround ääni :eek:.
Ehdotuksia, kokemuksia ja neuvoja otetaan ilolla vastaan!

Tuolla rahalla saat luurit jotka on valittu tietääkseni euroopan suurimman HIFI-lehden lukijaäänestyksessä (tai jotain sinnepäin, kertoo kuitenkin minkä laatuisesta kamasta on kyse) kolme kertaa maailman parhaiksi langallisiksi kuulokkeiksi. Kyseessä siis Sennheiser HD 600. Hintakin tuli jokin aika sitten aika hyvin alaspäin kun kehittivät vielä noista seuraavan mallin, 650:n.

600 hinta on jossain 250 paikkeilla, 650 mallista saat maksaa reilu satasen enemmän. Mutta jos ihan totta puhutaan niin harvalla meistä on laitteita joilla noiden kahden soundiero olisi edes havaittavissa luulen ma.

Valinta siis lienee selvä, mualiman parasta eikä edes tarvitse budjettia venyttää :)

Jos piheys iskee niin Sennheiser on silti aina Sennheiset, valitse joku "pienempi" malli..

Jaa-ah. Nuo Sennheiserit on kyllä erittäin houkuttelevat, mutta mahtaako mennä huippukuulokkeet hukkaan, kun ne liitetään ei-niin-hifi laitteisiin kuten mankkaan, äänikorttiin tai kannettavaan cd-soittimeen joissa on kohinaakin mukana?
Eikö kukaan osaa sanoa mitään noista 3D kuulokkeista, kuten nämä? Vaikuttavat kyllä aika leluilta...

1. Jaa-ah. Nuo Sennheiserit on kyllä erittäin houkuttelevat, mutta mahtaako mennä huippukuulokkeet hukkaan, kun ne liitetään ei-niin-hifi laitteisiin kuten mankkaan, äänikorttiin tai kannettavaan cd-soittimeen joissa on kohinaakin mukana?

2. Eikö kukaan osaa sanoa mitään noista 3D kuulokkeista, kuten nämä? Vaikuttavat kyllä aika leluilta...

1. Ei mene. Noissa pullonkaulana on purkkikaiuttimet, jolloin hyvien kuulokkeiden tuoma parannus on selvä.

2. Olen joskun kuunnellut jotain AKG:n kotiteatterikuulokkeita ja ei oikein vakuuttanut, enkä usko noidenkaan(Zalman Theatre 6) mitään oikeaa etutakavaikutelmaa luovan, ainakaan 50:llä eurolla.

Suosittelen kunnon hifikuulokkeita, hinta on kuitenkin aina _vastaavalaatuisiin_ kaiuttimiin "kymmenen kertaa" halvempi.

Ite vertailin jonkun verran sennheisereita aikoinaan ja päädyin sennheiser Hd-497, en muista mikä sennheiser makso joku 100euroa enemmän mutta korosti bassoa aivan liikaa. Toi voitti jossain testeissäkin sen 100euroa kalliimman version. Silloin kun ostin oli gigantissa joku 80€. Oon ollut erittäin tyytyväinen noihin, en tiedä onko järkevää laittaa 300€ kuulokkeisiin ellet ite tee esm. musiikkia jolloin kaikkien äänten tarvii olla aivan tasapainossa yms jotta saat oikean ääni-kuvan. Mut jos rahaa löytyy nii miksei :)

Eikö kukaan osaa sanoa mitään noista 3D kuulokkeista, kuten nämä? Vaikuttavat kyllä aika leluilta...

Laitat hintakaton 300€ mutta kattelet 50€ kuulokkeita...

Jos päädyt Sennheisereihin niin kannattaa tarkistaa saksalaisten verkkokauppojen tarjonta. Myyvät huomattavasti halvemmalla...

Vai kuulokkeita ostamassa, samassa tilanteessa itsekin oli kesällä. Aikani vertailtuani pääsyin Sennheiserin HD 600 malliin eikä päivääkään oo tarvinnu katua. Kuulostaa hemmetin hyvälle, ja on mukavan tuntuset päässä. Sekä lisäks noihin saa tarvittaessa ostettua varaosia, uuden johdon, pehmusteita jne. Eli voivat olla hyvinkin pitkäikäinen sijoitus jos ei suurempia teknisiä ongelmia tuli.
Mun mielestä erittäin erottelevaa, tarkkaa soundia. Leffoissa kuulee paljon ääniä joita ei kajareilla meinaa kuulla, taustalta puhetta, askelia jne.
Suosittelen..
:thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by kekexx
1. Ei mene. Noissa pullonkaulana on purkkikaiuttimet, jolloin hyvien kuulokkeiden tuoma parannus on selvä.

Ellei sitten (yyberhalpis)laitteessa ole sisäänrakennettuna joku prkleen äänenkorjain joka yrittää piilottaa kaiuttimien virheitä, tai laitteen mukana tulleiden kuulokkeiden epätasaista toistoa. Yleensä kai ei, mutta kannattaa varmistaa.

Mulla itsellä Sennheiserin HD565. Ovat tavallaan pikkuvelimalli tuolle 580/600-sarjalle, ilmeisesti vähän halvemmilla osilla kuitenkin. Äänentoiston virheet taatusti tulevat mun duunikäytössä mp3-pakkauksesta ja äänikortin kohinasta ennemmin kuin kuulokkeista. Eivät ole mitkään bassotykit kuten ei ole 600-sarjakaan, mutta hyvin erottelevat ja tasaisen toiston omaavat kuulokkeet, sekä mukavat pitää päässä. Maksoin jonkun tonnin vanhaa rahaa aikoinaan, 600-sarja olisi ollut huomattavasti kalliimpi.

Kannattaa varautua siihen että noita kuunneltuaan omat kaiuttimet kuulostavat uskomattoman paskalta :)

linkkivinkki: www.headphone.com ja http://ecoustics.consumerreview.com/pscAudioReview/Headphones/Headphones/PLS_2750crx.aspx

Originally posted by kekexx

Niinpä. Lisäksi siinä on vielä se puoli, että kun ne paremmat äänilähteet tulee kuitenkin hankittua jossakin vaiheessa, niin onpahan sitten "kuulottimet" valmiina.

2. Olen joskun kuunnellut jotain AKG:n kotiteatterikuulokkeita ja ei oikein vakuuttanut, enkä usko noidenkaan(Zalman Theatre 6) mitään oikeaa etutakavaikutelmaa luovan, ainakaan 50:llä eurolla.

Itse kokeilin kerran messuilla Sennheiserin Surrounder-kapistusta, josta kuva löytyy täältä. Oli aikasta uskomaton laite, sillä melu ei kuulu juuri ollenkaan ulkopuolisille, vaikka omissa korvissa samanaikaisesti jytisee ja ryskää. Ei ihan perinteinen kuuloke, koska laitetaan makoilemaan hartioille, mutta erittäin mukava ja toimivakin. Ei taida tosin olla enää valmistuksessa, mutta saattaisi sopia budjettiisi käytettynä ainakin. JOS siis tuota triidiitä pitää saada. Itse olen kyllä sitä mieltä, että kahta hyvää kanavaa ei voita mikään. :arvi:

Originally posted by paddington
Laitat hintakaton 300€ mutta kattelet 50€ kuulokkeita...

Jos päädyt Sennheisereihin niin kannattaa tarkistaa saksalaisten verkkokauppojen tarjonta. Myyvät huomattavasti halvemmalla...

No mulla kun ei juuri käsitystä ole/ollut noista hinnoista, joten laitoin kattohinnan kipurajalle :nolo: Taitaapa tosiaan olla nuo 3D kuulokkeet aika paskoja joten ne kannattanee unohtaa. Tarjontakin on aika vähäistä.

Mitenkäs ulkomailta tilaaminen maksetaan? Siihenhän tulee vielä päälle postikulut ja mahdollisesti alvit.
Näyttäisi esim. HD-600 malli olevan n. 175 euroa saksanmaalla.

Originally posted by JSmith
Eivät ole mitkään bassotykit kuten ei ole 600-sarjakaan

Auts. Itse kun tykkään oikein muhkeista bassoäänistä :(

Riippuu mitä meinaat muhkealla. Kun katsoo Sennheisereiden toistokäyrää, niin melko suora se on jonnekin 20 hertsiin asti, mutta kun osa ihmisistä on totuttanut itsensä 60 Hz:n paikalla olevaan loudness-tyyppiseen korostukseen niin luonnollinen toisto ei kuulosta miltään. IMO, noilla boostatuilla käyrillä esim. akustinen musa kuulostaa ihan kauhealta. Mutta noi Sennheiserit on ennenkaikkea tarkkoja toistamaan, bassot ei mölise eivätkä kuulosta muhjuisilta vaan toistuvat napakasti alas asti.

Ainahan sitä voi vääntää vahvistimesta hanikkaa jos tuntuu että bassot jää vajaaksi. Eikä kuulokkeista voi odottaakaan rintakehässä tuntuvaa bassoa toisin kuin subbarista.

Eihän kuulokkeiden/kaiuttimien tehtävänä ole "kyllästyttää" soundia bassoilla tai muutenkaan "muhkeistaa" sitä, vaan toistaa signaali mahdollisimman tarkasti sellaisena kun se on niille syötetty ja sen nuo Sennheiserit tekevät mahdollisimman hyvin. Jos haluat lisää bassoa niin väännä sitä lisää äänilähteestä jolloin kuulokkeet saavat toistettavakseen muhkeamman signaalin.. Eikö ole kiva että saa itse päättää koska pauhii eikä niin että "toistajista" johtuen aina pauhii :)

Unohda tuo 3D niistä kuulokkeista, josset sitten aio uhrata noin 1000e kunnolliseen pakettiin, joka sisältää prosessorin ja kuulokkeet.

AKG K271 on valinta, jos haluat suljetun tai muuten Sennheiser HD600. Molemmat aivan s*nan hyviä hifikuulokkeita.

Itse päädyin noista kahdesta AKG:n luureihin, maksoi kaiken lisäksi Helsingin musiikissa noin 140e (muualla noin 250e).

Mitenkäs ulkomailta tilaaminen maksetaan? Siihenhän tulee vielä päälle postikulut ja mahdollisesti alvit.
Näyttäisi esim. HD-600 malli olevan n. 175 euroa saksanmaalla.

Itse tilasin ne http://www.hifinesse.com tuolta (tilauksen täytin saksan kielen Rammstein-oppimäärällä :D). Hintaa tuli muistaakseni yhteensä n.235 euroa, toimittivat mukavasti postiennakolla toisin kuin monet muut sakemannit.

Jos muhkeista bassoista pitää, niin kannattaa ehkä hommata jotkut suljetut kuulokkeet, noissa avoimissa on aina vähemmän bassoa. Kannattaa marssia lähimpään hifiliikkeeseen ja kuunnella eri tyyppisiä kuulokkeita, niin tiedät vähän paremmin mikä sopii sulle.

:offtopic:

On se epäreilua, eikä meikäpoika teksi jollain 300e hifikuuloikkeilla mitään kun ei ole kuuloa toisessa korvassa paskan vertaa. :( Ja kuitenkin musiikkia harrastelen..muuten, saako noihin mihinkään kuulokkeisiin tulemaan kaiken äänen vain toiselta puolelta? Se on aina paska juttu kun kuuntelee kuulokkeilla ja toisen kitaristin tilutukset kuulematta :down:

Jeps, HD600 täälläkin ollut vuosia. Hifinessestä tilasin postiennakolla ja 1300mk maksoi. Diskantin taso on joillain äänitteillä mielestäni aika alhainen ja verhoutunut. Laadukkaita black-metal äänitteitä ei pahemmin ole mutta jotenkin tukkoon tuntuvat menevän :( Rauhallisemmalla musiikilla erottelu on hyvä joten tukkoisuus johtunee äänityksestä. Esim. bassokitaraa on vaikea löytää kaiken räminän ja örinän/karjunnan keskeltä.
Niksi-pirkka: Poistin ohuet vaahtomuoviset suojat korvan ja elementin välistä, hiukan parantaen diskanttia. Nyt kun elementtejä ei suojaa mikään pölyltä niin säilytän luureja minigrip-pussissa :D
Huomenna olen menossa kruunuradioon vertaileemaan HD600 vs. HD650. Jos vaikka joutuis satsaamaan :)
Halvemmista sennheisereista en pidä ollenkaan (muilla merkeillä parempia). 590 on melkein huonoin mitä ostaisin senkulta.

Suositut

Back
Ylös Bottom