Kuukautisista...

Ikä
49
Onko muilla kokemuksia siitä, että kuukautiset katoavat treenaamisen (?) myötä ?? Käyn salilla 3 krt viikossa ja step-aerobicissä 3 krt viikossa. Olen tiputtanut 7 kg painoa mutta siihen on kyllä mennyt aikaa n. 5 kk joten mitenkään nopeaa ei tuo painon tippuminen ole ollut !! Joo ja raskaanakaan en voi olla :)

Ihmeissään oleva Molla-Maija

Kokemusta löytyy. Kuukautiseni jää pois, kun aloitan kisadietin, vaikka paino ei hirveästi putoakaan. Painon muutos ja päivittäinen treenaaminen yhdessä ilmeisesti aiheuttavat kuukautisten poisjäämisen. Kyllä se minua ainakin stressaa...

Jos paino ei ole pudonnut liian nopeasti niin luultavasti johtuu stressistä.

Joo, eipä munkaan mielestä kuulosta siltä, että johtuis liiallisesta painon putoamisesta. Oisko vaan joku hormonihäiriö? Itse kärsin vuosia sitten juuri toisin päin olevasta vaivasta: persaus vuoti 2 kk. Ei ollut kivaa, voin kertoa.

Eikä ollut akassa mitään vikaa! Ihan lääkärikin sanoi niin (hyvä maku sillä lääkärillä :D )

Ei vaiskaan, musta ei tosiaan löydetty mitään vikaa.

Kokemuksia on siitä että dietillä aina menee noi jutskat sekaisin. Lääkärisetä sanoi mulle aikoinaan että kun rasvaprossa menee liian alas,ni ne jää pois.Samoiten käy silloin kun painonpudotus on liian nopeata.. Ja yleensäkkin kuukautisten poisjäänti tai muu sekaisin meno on reaktio muusta elimistön muutostilasta.. mutta eiku porskuttaen eteenpäin i alla fall :D

Molla-Maija, käytätkö ehkäisypillereitä säännöllisesti? minulla ne ovat ainoat,jotka saa menkat normaalitilaan.

-r

Originally posted by rocket
Molla-Maija, käytätkö ehkäisypillereitä säännöllisesti? minulla ne ovat ainoat,jotka saa menkat normaalitilaan.

-r

En käytä e-pillereitä. Tai lopetin niiden käytön n. 3 vuotta sitten. Jotenkin vaan tuli sellainen olo etten halunnut syödä enää mitään ns. mielialaan vaikuttavaa :itku:

Tosiaan niiden pillereiden lopettamisen jälkeenhän mulla ei ollut menkkoja ollenkaan about puoleen vuoteen. Sitten tilanne normalisoitui mutta nyt sitten taas tämän liikkumisinnon (?) kautta on taas sekaisin kuin seinäkello :(

Mutta jos jotain positiivista niin olen kokenut jonkin sorttisen "rakastumisen" tonne salille. Tulee ihan vieroitusoireita & syyllisyyden tunteita jos ei joku päivä pääse sinne. Sieltä saa NIIIIN hyviä viboja !!!

Suositut

Back
Ylös Bottom