Kusettaa jatkuvasti

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ota yhteyttä urologiin.itsellä on sama ongelma.todettiin joku kystiitti virtsarakossa.on ihan saatana vittumainen.välillä on hyvä jakso kerran tai ei kertaakaan yöllä.pahimmillaan on ollut 6.

itselle on tehty 4 krt laajennus rakkoon ja olen välil saanut kortisoni hoitoa.ongelma on yleinen miehillä.vaivaan ei oikein ole kunnon hoitoa.edellä mainitut auttanvat kyllä mutta...

se helvetin epätietoisuus on pahinta kun ei tiedä miksi pitää rampata 5 min välein salin jälkeen vessas.lääkärit ovat olleet todella ymmärtäväisiä ainakin tyksissä ja laajennukseen pääsee kiireisenä n kahdes viikos.ota ihmeessä yhteys urologiin
t:kusivammainen

nii ja muuten tiedoks kanssa et kaverimme klamydia on kova pissittämään,joskus on mukana alavatsa kipuja joskus ei.

Joo sitähän ei vielä tiedä mikä sulla vikana. Itellä urologi sanoi että eturauhasen krooninen tulehdus.

"Mikään ei auttanut pari vuotta piti kärsiä ennenkuin helpotti. No särkylääkkeillä saa sidettävän olon mutta huono vatsasena ei voinu niitäkään jatkuvasti syödä.

Antibioottia myös monesti määräävät söin joku viisi eri kuuria ja ei tehonnut.

Helpoin tapa sulla tuossa vaiheessa on se pidä lämmintä päällä ja vältä viimaa siihen asti että saat sen ajan urologille.

Mene lääkäriin vaikka aika veemäinen on tuo tutkimus mutta saa kuiten mielen rauhan.

Paljos sulla on ikää?

Itellä on ollu vastaava ongelma jo pitkän aikaa. TK:ssa todettiin krooninen eturauhastulehdus. On tässä tullu kaikenlaisia lääkkeitä syötyä, mutta ku täsmälääkettä tähän krooniseen eturauhaseen ei oo. Joillaki on soijajauho auttanu virtsaamisongelmiin. Aamulla pari kolme ruokalusikallista soijaa lasilliseen vettä ja vielä tyhjään vatsaan juotuna.

Ite oon myös kuullu, että virtsaamisvaivoja ois jopa valtaosalla suomalaisista miehistä.

Juuh täällä kans ollut kroonista eturauhasentulehdusta parin vuoden ajan, ei pysty oikein treenaamaankaan.
Suosittelen jos ette ole lääkkeistä Omnic ia kokeillut, niin ehdotatte lääkärille tuota. Itse sain vuoden kipujen jälkeen helpotuksen tuosta omnicista, vaivat helppottuivat pari päivää aloittamisen jälkeen ehkä noin puolella verrattuna aikaisempiin kipuihin. Tosin eipä tästä kokonaan eroon taida päästä...

Melkein jokainen pohjoismaissa asuva mies, kärsii eturauhasentulehduksesta jossain elämän vaiheessa, osalla muuttuu sit krooniseksi/usein vaivaavaksi.

Mä kusen kanssa kyllä koko ajan. Mut siinä tulee vasta se todellinen ongelma etee ku menee baarii ja rupee siinä siemailemaan muutamaa kaljaa ja jos vielä muutamaakin päälle ni kaverit kävi samoilla määrillä kaks kertaa kusella ja mä kävin 6 :D Se rupee vituttamaa ku tuut vessasta ja istut pöytää ni jo vähän uus hätä rupee tuntumaa.

ota yhteyttä urologiin.itsellä on sama ongelma.todettiin joku kystiitti virtsarakossa.on ihan saatana vittumainen.välillä on hyvä jakso kerran tai ei kertaakaan yöllä.pahimmillaan on ollut 6.

itselle on tehty 4 krt laajennus rakkoon ja olen välil saanut kortisoni hoitoa.ongelma on yleinen miehillä.vaivaan ei oikein ole kunnon hoitoa.edellä mainitut auttanvat kyllä mutta...

t:kusivammainen

Oliko kyseessä mahdollisesto intersririelli kystiitti? Kystiitti tarkoittaa rakon tulehdusta.

Minulla on myös ollut krooninen eturauhastulehdus reilut 10 vuotta ja onpa hyvinkin harmittava vaiva. Oireet eivät poistu koskaan, mutta ne ovat vähentyneet minulla varsin yllättävällä tavalla. Menin töihin ja sitä kautta tuli kuvioon säännöllisyys ja suhteellisen lyhyet yöunet (6-7 tuntia). Rakkoon kehittyy tulehdusta herkästi jos nukkuu liian kauan (tietysti koska virtsa pysyy rakossa eikä vaihdu) ja se aiheutti vielä puoli vuotta sitten helvetillistä vessassa ravaamista ja jatkuvaa kusetuksen tunnetta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täällä on porukkaa joita kusettaa treenin vuoksi :confused: Mua kusettaa usein enemmän se jos en treenaa, ja istun vaan perseelläni koko päivän. Kahvi pistää myös joskus oikein kusettamaan, varsinkin jos menee istuskelemaan kahvin juonnin jälkeen.

Kannattaa ottaa magnesium-tabletteja jos tuntuu että kusettaa vähän enemmän
esim. treenin vuoksi.

Mulla oli/on aina välillä eturauhasen tulehdus. Ensimmäisellä kerralla piti käydä öisin vessassa koko ajan ja alaselkää särki. Yleensä kassit saattaa olla hieman kipeät ja nivuset vähän kipeät. Stressi ym. saattaa myös laukaiste sen, kuten aäkettäin huomasin sen. Eikä mielellään kannata paljoa istuskella kylmässä tai kovalla alustalla. Se ei mua ainakaan kauheasti haittaa, koska syy on nyt tiedossa. Ei kyllä kesällä ole ollut ongelmia, eli aina kylmällä säällä. Intissä leirillä ilmeisesti tuli oireet oikeasti ensimmäistä kertaa, kun kävin kusella joku 10 krt muutaman tunnin sisällä.

Mullahan on diabetes ja join helvetisti ennenkuin se todettiin minulla,oltiin mökillä ja porukat joutuivat hakemaan mulle lisää juotavaa kun litran limsapullo meni alle 5 min. Appelsiinimehupurkki suunnilleen yhdellää kulauksella,sanotaan puolellatoista. :D

Proteiini-lisät sattaa myös lisätä virtsaamisen tarvetta

Proteiini-lisät sattaa myös lisätä virtsaamisen tarvetta, tämä niinkuin omana kokemuksena.
Tämä viittaa varmaan siihen että syö liikaa proteiinia tarpeeseen nähden ja sitten myös treeni pistää janottamaan yleensä sitä tulee juotua pari litraa vettä treenin jälkeen (itsellä enemmän kestävyys-harjoittelua)

No nyt tulee nostettua vähän vanha threadi, mutta eipä viitsi uutta luoda kun täällä on puhuttu samankaltaisista vaivoista...

Elikkä mulla on jo pitempään tuntunut, että varsinkin aamulla virtsausteho on huonohko. Erityisesti jos on nukkunut normaalia pitempään, niin alavatsassa/virtsarakon alueella tms. tuntuu jopa kivuliaasti virtsaamisen tarve. Tästä huolimatta kusta ei aina välttämättä edes tule paljoa ja se tulee usein huonolla paineella. Noh, aamukusen jälkeen tilanne paranee, vaikka välillä on tuntunut että rakko tyhjenee vähän huonosti.

Viime viikonloppuna sitten alkoi satunnaisesti virtsaamisen jälkeen sattua kassien alapuolelle (eli juuri eturauhasen alueellle?) ja välillä vähän alavatsaan. Kävinkin sitten lääkärin juttusilla, ja eturauhanen oli hieman turvonnut ja kosketusherkkä, joten jonkinlaista tulehdusta siellä vissiin on. Lääkäri neuvoi välttämään kylmää, syömään buranaa muutaman päivän ja suihkuttelemaan eturauhasta lämpimällä vedellä. Sain myös lähetteen virtsatutkimukseen jos oireet eivät selvästi vähene muutaman päivän sisällä. Hän sanoi kuitenkin, että mitä luultavimmin virtsassa ei ole mitään erikoista, mutta kannattaa sekin varmaan sitten tarkistaa.

Nyt on siis tullut syötyä buranaa muutaman päivän ajan, ja kusemisen jälkeisiä kipuja ei ole pahemmin ilmaantunut, mutta muut oireet ovat jatkuneet.. Eli virtsausteho on varsinkin aamulla huonohko ja en tiedä onko tämä vain päänsisäistä, mutta tuntuu että joutuisin juoksemaan kusella useammin. Varsinaista pakottavaa kusihätää ei ole, mutta jotenkin tuntuu pallien alueella/ylävatsassa että pitäisi päästä tyhjentelemään. Ääh, en tiedä, tuntuu että tämä on jotenkin henkistä kun lääkäri kyseli ramppaanko vessassa normaalia useammin, ja vastasin että en. Mutta nyt kun olen alkanut miettimään asiaa niin tuntuu, että joutuu käymään vessassa useammin.

Pitäisiköhän tässä tilanteessa käydä vielä lääkärissä vai onko tässä mitään tehtävissä? Lääkäri ei puhunut mitään jatkotoimenpiteistä, joten voiko tässä nyt ylipäätään tehdä muuta kuin odottaa ja toivoa että oireet katoavat itsekseen? :( Buranaa ajattelin vielä vetää tämän päivän ja olen myös syönyt jotain Urisan karpalotabletteja.

Back
Ylös Bottom