Kurt Cobain ja Tom Grantin salaliittoteoriat

tokkopaisto sanoi:
No en tiedä onko mulla mitään selkeää mielipidettä asiasta muuten, mutta miten helvetissä Cobainin kuolonkankeat sormet ovat voineet olla kiertyneenä haulikon liipaisimen ympärille? Tuntuu todella käsittämättömältä ottaen huomioon että hetkeä aikaisemmin haulikon kuti on losahtanut pollaan niin että heilahtaa.

Ihmettelet siis sitä että miksi haulikko jäi Cobainin käsiin? Vai? Mikä moisessa kummastuttaa sinua?

Olen seurannut mielenkiinnolla kyseistä keskustelua, enkä valitettavasti omaa tarpeeksi tietoa jotta voisin itse tuoda jotain uutta näkökulmaa.

AKV: Pyydät hanakasti todisteita Protskun väitteille, mutta näemmä itse et koe tarpeelliseksi viitata omien "faktojesi" lähteisiin. Miksi näin? Näytä mallia hyvästä lähdeviittaus-mallista niin saat myös enemmän uskottavuutta omaan näkökantaasi. Vai perustuvatko kaikki faktasi yhteen ja samaan kirjaan?

AKV sanoi:
Ihmettelet siis sitä että miksi haulikko jäi Cobainin käsiin? Vai? Mikä moisessa kummastuttaa sinua?
Eikös aseen pitänyt pyörähtää kerran ympäri (sinun hylsy-teorian suolaus), kun Kurt kaatui maahan... Ase pyörähti siis 180-astetta ja sen jälkeen Kurtin käsi puristui liipaisimeen? Alla liitteenä pätkä omasta teoriastasi:

AKV sanoi:
Todennäköistä on, että haulikko pyörähti.

Olen lukenut erinäisiä väitteitä siitä, että Cobainin kädessä ei muka olisi ollut jälkiä aseen laukaisusta. Poliisiraportin mukaan oli. Samoin on väitetty, että rigor mortis eli kuolonkankeus olisi estänyt haulikon pyörähdyksen ympäri. Paskat. Rigor mortis ei ilmaannu hetkessä.

Proteos sanoi:
AKV: Pyydät hanakasti todisteita Protskun väitteille, mutta näemmä itse et koe tarpeelliseksi viitata omien "faktojesi" lähteisiin. Miksi näin? Näytä mallia hyvästä lähdeviittaus-mallista niin saat myös enemmän uskottavuutta omaan näkökantaasi. Vai perustuvatko kaikki faktasi yhteen ja samaan kirjaan?

Kuten sanoin, voin huomenna ottaa mukaan tuon Crossin kirjan josta löytyy mainitun lääkärin haastattelu. Netissähän on myös esillä tuo Cobainin casen raportti, josta selviää myös kuolinsyy.

http://www.thesmokinggun.com/archive/0401041kurt.html

Proteos sanoi:
Eikös aseen pitänyt pyörähtää kerran ympäri (sinun hylsy-teorian suolaus), kun Kurt kaatui maahan... Ase pyörähti siis 180-astetta ja sen jälkeen Kurtin käsi puristui liipaisimeen? Alla liitteenä pätkä omasta teoriastasi:

Kurthan ampui itseään istualtaan. Ja ase sitten ilmeisesti pyörähti ampumisen jälkeen miekkosen kädessä ympäri. Rigor mortishan seuraa vasta muutama tunti kuoleman jälkeen.

Onko tässä mielestäsi jotain epäuskottavaa? Olenko minä (plus Seattlen poliisilaitos) todellakin perustavalla tavalla väärässä?

Taas yks aihe,johon ei voida saada varmaa vastausta.Se kannattaa kuitenkin muistaa,että jenkeissä jää joka päivä aika iso kasa murhia selvittämättä.Tarkkaa lukua en muista,mutta suuri se oli.

AKV sanoi:
Kurthan ampui itseään istualtaan. Ja ase sitten ilmeisesti pyörähti ampumisen jälkeen miekkosen kädessä ympäri. Rigor mortishan seuraa vasta muutama tunti kuoleman jälkeen.

Onko tässä mielestäsi jotain epäuskottavaa? Olenko minä (plus Seattlen poliisilaitos) todellakin perustavalla tavalla väärässä?
Onko virallinen teoria siis että ase pyörähti 180-astetta Kurtin edessä ampumisen jälkeen ja sitten sattumalta ase osui käteen siten, että Kurtin käsi puristui sormi liipamiselle? Kuulostaa aika mielenkiintoiselta tapahtumasarjalta jos näin todella väitetään käyneen ja mielestäni tässä on paljonkin epäuskottavaa. Miten toi hylsyn oleminen väärässä suunnassa ja rigor mortis sormi liipasimella siis sopivat samaan tarinaan. Asiat poissulkevat mielestäni toisensa jos nyt ihan järjellä ajattelee, eikös? Luulisi, että ase olisi ollut käteen puristuneena siten päin kuin hylsyn sijainti antaa ymmärtää. Sitten on tullut myöhemmin rigor mortis siinä samaisessa asennossa. Jos ase on pyörähtänyt 180-astetta, niin aika todennäköistä ettei liipasin osu just käden kohdalle.

Mä ajattelen ihan omalla järjellä näitä tapahtumia enkä anna Seattlen poliisilaitosten tai paavien aiemman tutkimustuloksen vaikuttaa ajatuksiini. Siihen en nyt ota kantaa mitä ne on tehny oikein ja mitä väärin, koska en ole perehtynyt asiaan niin tarkkaan. Edellä mainitun asian pohtiminen ei vaadi mitään valtavaa taustatietoa.

Proteos sanoi:
Miten toi hylsyn oleminen väärässä suunnassa ja rigor mortis sormi liipasimella siis sopivat samaan tarinaan. Asiat poissulkevat mielestäni toisensa jos nyt ihan järjellä ajattelee, eikös? Luulisi, että ase olisi ollut käteen puristuneena siten päin kuin hylsyn sijainti antaa ymmärtää. Sitten on tullut myöhemmin rigor mortis siinä samaisessa asennossa. Jos ase on pyörähtänyt 180-astetta, niin aika todennäköistä ettei liipasin osu just käden kohdalle.

Miten ne asiat nyt sulkevat toisensa poies? Hylsyhän todellakin oli vasemmalla, vaikka ase oli löydettäessä niinpäin Kurtin kädessä että hylsy olisi singonnut oikealle. Niinpä ase oli ilmeisesti Kurtin laukaistaessa sen oikeinpäin ja sitten kääntyi nurinpäin (liipaisin ylöspäin). Ja miksi se sormi olisi luisunut poies liipaisimen luota, sitä kun yleensä suojaa metalliympyrä tms.?

Proteos sanoi:
Onko virallinen teoria siis että ase pyörähti 180-astetta Kurtin edessä ampumisen jälkeen ja sitten sattumalta ase osui käteen siten, että Kurtin käsi puristui sormi liipamiselle?

Katsoin uudestaan tuota Protskun postiin #21 liittämää kuvaa Kurtin ruumiin ja esineiden sijainnista, ja ainakin tässä kuvassa ainoastaan Kurtin vasen käsi on kiinni haulikossa (piipussa). Tiedä sitten kuinka tarkkaan se vastaa tapahtunutta.

Back
Ylös Bottom