Kuri on hyvästä tiettyyn pisteeseen asti, esim. pienemmät lapset eivät aina välttämättä tajua että tekevät "väärin" ja muutamat punnerrukset auttavat asiaan. Kun taas jos aikuinen ihminen ei osaa vaikkapa pitää suutaan kiinni kun tekniikkaa näytetään on jossain vikaa.
Loppupeleissä treeneissä pitää olla hyvä ja lepposa meininki, se on harrastus eikä mikään armeija. Tuokin on kyllä tosipaljon vetäjästä kiinni. Omakohtasia kokemuksiakin löytyy : On vetäjä jolle punnerran vaikka sen 10000 jos näin sanotaan, saatan hieman kitistä asiasta mutta teen sen silti. Sitten on vetäjä jonka käskytyksiä en tahdo noudattaa yhtään... Ensimmäinen esimerkki on jo hyvä frendi ja toinen nyt on mitä on, en siis inhoa yms. kyseistä henkilöä mutta en siitä kummemmin pidäkkään (vetäjänä). Loppupeleissä kun asia on niin että mukavan henkilön kanssa on paljon mieluisampaa treenata ja sitä kautta taas omakin oppiminen paranee, jos treeneissä menee aikaa toisen inhoamiseen niin tekniikan tekeminen kärsii.
Mitä taas tulee kunnioitukseen ja vyöarvoon... Kunnioitan kaikkia ylempiarvoisiani yhtälailla, mutta kun itse henkilö toimii tavalla joka nostaa tuota rispektin määrää mun silmissä ollaan oikeilla jäljillä. Oli asia sitten mikä tahansa. Teknistä osaamista en edellytä niin paljoa kunnioitukseen, kaikilla on omat vahvat ja heikot puolensa. Joku voi vaikkapa olla perustekniikoiden osaltaan heikohko ja otteluissa tosi kova (Tunnen esimerkin). Jos opettaja on parempi kuin minä niin se riittää tarvittavaan rispektiin.
Tulipa taas kummallista tekstiä, toivottavasti joku sai pointin irti :kippis1: