Kuolema tekee virheen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arpo
  • Aloitettu Aloitettu
Olen vihdoin saanut valmiiksi esikoiseni 'Kuolema tekee virheen'. Mike antoi luvan tästä ilmoittaa, en tosin honannut muuta konstia kuin laittaa uusi viestiketju...

Kirjaa (ISBN 952-464-302-2) saa suomalaisen kirjakaupan kautta ja kirjastoista (lähiaikoina). Luokitus; Romaani, huumori, fantasia, crazy-huumori. Toi viimoinen kustantajan puheista... :) Laitan esitteen kirjasta maaanantaina, se kun on työkoneen kovalla. Arvosteluja on ollut lähinnä paikallislehdissä, kohta toivottavasti myös kattavammissa julkaisuissa (On tää semmosta huoraamista....)

Idea miksi nyt jo tässä lässytän on se että kyseessä on tarvepainos. Suoraan sanottuna siis riskiä tollaisen huumorin myynnistä on sälytetty myös minun niskoilleni. Minulla on muuta kymmen ensipainosta jotka ajattelin teille myydä :) Nimmarilla varustettuna tietysti! Kirjan hinta on kirjakaupassa 19 eskoa, mutta mikään laki ei estä minua antamasta teille roimaa alennusta.

Maanantaina siis laitan ton esitteen, mutta saman näet jo nyt kustantajan sivuilla Pilot Oy.

Jos joku haluaa pienen hetken irti arjen raadannasta, löytyy: ari.pollanen@quicknet.inet.fi
Saa mielellään laittaa myös mielipiteitä/kritiikkiä, jos erehtyy ton lukemaan...

ari.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuosta määrittelystä ei voi olla tulematta mieleen Terry Pratchettin viikatemies -aiheiset kirjat. Jos nyt uskaltaisit enemmän paljastaa, millaisesta kirjasta on kyse? Näpyttelet vaikka takakansitekstin tänne, jos ei muuta.

Omskakas sanoi:
Tuosta määrittelystä ei voi olla tulematta mieleen Terry Pratchettin viikatemies -aiheiset kirjat. Jos nyt uskaltaisit enemmän paljastaa, millaisesta kirjasta on kyse? Näpyttelet vaikka takakansitekstin tänne, jos ei muuta.

:offtopic:

On muuten perhanan hyviä nuo Pratchettin kirjat, kunhan lukee englanniksi :thumbs:

Omskakas sanoi:

Pratchet, Adams, Harrison ovat suuria esikuvia.

takakansi:

"Pimeydestä minä huudan sinua Herra.." herra Shemeikka mutisi puoliääneen ja hapuili nitroja taskustaan.
"Huudat minua?" Kuolema kääntyi ärtyneenä ympäri ja näki vanhan miehen joka työnsi kielensä alle pieniä tabletteja.
"Miksi täällä kaikki huutavat? Mitä sinulla on asiaa. Minulla ei ole lupa puhua asiakkaitteni kanssa."
"Kuka sinä olet? Et taida olla tämän talon asukkaita, miten olet päässyt sisälle?"
"Kuka sinä olet! Onko tämä taas joku knobbi? Äsken juuri huusit minua, mitä sinulla on asiaa?" Kuolema otti pari haparoivaa askelta lähemmäs ukkoa. Tämä piteli rintaansa ja jähmettyi kauhusta patsaaksi.

Eleonoora sanoi:
"Kuolema tekee virheen" kuulostaa mielenkiintoiselta! Hyvä nimi kirjalle!

Siskontyttöni luki raakatekstiä n. 5 vuotta sitten. Kysyin siltä mikä pannaan nimeksi? Kattoi minua kuin vähä-älyistä ( en kiellä... ) ja sanoi ton nimen. :)

Nyt kun pääsisi vielä Seiskaan, Jess! Pitää vissiin haastaa nykäs masa puukkohippasille tai pöyhiä mervin kanssa... No joo.

Jos joku siellä etelän kaupungeissa vierailee kirjastoissa, niin olen enemmän kuin kiitollinen, jos viittii tehdä hankintaehdotuksen kirjastani, Saavat sen kirjavälityksen kautta. Rahhoo en ikävä kyllä voi tarjota palkkioksi, Vain ikuisen kiitollisuuteni! (paitsi jos voitan lotossa)
ari.

Pystytkö pistämään vielä enemmän otteita kirjasta kuin tuon takakannen? Hyvältä ainakin vaikuttaa näin nimen ja tuon takakannen perusteella :)

Millasen eka painoksen tuosta otit? Pitikö laittaa ollenkaan omaa hilloa projektiin vai meneekö kaikki kustantajan piikkiin?

Jos itse kirjassakin nuo kuoleman repliikit ovat lihavoitu / isoilla kirjaimilla kirjoitettu niin voidaan puhua kyllä jo aika yhteneväisyydesta Pratchettin kanssa. Toki saahan moista tehokeinoa käyttää kuka tahansa, mutta joku saattaa jonkinasteisesta plagioinnista syyttää.

Tosta takakannesta minulla tuli lähinnä mieleen juuri Terryn kirjat ei sille voi mitään :)

Vaikuttaa kuitenkin mielenkiintoiselta ja jos se joskus tänne kirjastoon tulee niin varmasti tulee lainattua.

Kuulostaa mainiolta.
Dialogipätkä tosiaan todella Pratchett -tyylistä, ja toivottomana Terryn fanina täytyy myös sinun kirjasi lukea, vaikka vain vertailun vuoksi, jos ei muuten.

Onnea muuten loppuunviedystä työstä. :)

arpo sanoi:
.. Onko tämä taas joku knobbi? ..

Suomessa on valiintunut kirjoitusmuoto "knoppi" kuvaamaan pientä triviaalia mutta ratkaisevaa juttua. "Knobbi" lienee enemmän finglishtä lontoon kielestä ja viittaa johonkin vipstaakiin jolla säädetään asia oikeaan kuosiin.

Kuulostaa tosiaan aika lailla Terry Pratchettin Viikatemieheltä... jo threadin nimestä tuli Pratchet mieleen. Kyseiset opukset oli aivan loistavia, joten täytyypi myös sinun kirjasi lukea.

Hinta voisi olla 15€. Postituskuluineen. Suomalasessa kirjakaupassa 19€.
Alunperin kirjoitin raakatekstin vuonna 1995. Sen jälkeen se on käynyt läpi monta vaihetta. Loppusuoralla kirjoitin sen uudestaan ensin makutuomarin kanssa, sitten sen uudelleen kirjoitutti äidinkielen maisteri ja kolmanneksi vielä kustantaja. :curs:

ESINÄYTÖS

”De profundis clamo ad te, Domine! Pimeydestä minä huudan sinua, Herra.” Hullu Happonen makasi pöydällä keskellä pukuhuonetta. Illan ottelu oli ollut liikaa; nenä oli murtunut, silmät muurautuneet umpeen verestä ja nesteestä. Päässä vihelsi. Hän tunsi leijuvansa jossain tämän maailman ja tuonpuoleisen välillä. Hullu Happosen oli ollut määrä lopettaa nyrkkeilyura jo monta kertaa. Nyt hän tunsi että tuota päätöstä oli lykätty yhden kerran liikaa.
Ei tarvitse toistaa. Minä puhun kyllä italiaa.” Kuolema viritti viikatteensa kuolinsyysäädintä oikeaan kohtaan. Hän oli juonut Fyysisen Maailman uutetta taas liikaa ja liikkeet olivat hyvin laajakaarisia. ”Ja turhaan sinä minulle huudat, kuulen kyllä normaalin puheen.
”Se on la-latinaa. Kuka sinä olet?” Hullu Happonen yritti umpeen muurautuneiden luomiensa välistä tihrustaa kutsumatonta vierastaan, joka hoippui puolelta toiselle ja nosti vähän väliä repaleista kolmikolkkahattuaan. Hattu valui koko ajan yrittäen peittää paljaat silmämontut, joista välähteli psykedeelisiä kuvia toisista ulottuvuuksista. Luisilla sormillaan se räpelsi ruosteisen viikatteen kahvaa.
Mielenkiintoista. Herralla on varaa olla vielä nenäkäs tässä vaiheessa.” Säädin oli vihdoin oikeassa kohdassa. ”Ja niin kuin äitisi oli läsnä kun sinä synnyit, olen minä täällä, kun sinä vaihdat ulottuvuutta.” Kuolema nosti viikatteen, mutta horjahti ja kaatui selälleen. ”Räkäinen rupi Absoluutin perseessä!” Viikate kolahti betonilattialle kärki edellä ja räjäytti siihen montun. Betonin kappaleita ja pölyä nousi ilmaan.
”Kuka sinä olet! Minä en halua kuolla!” Hullu Happonen yritti nousta, mutta kipu pakotti hänet takaisin selälleen.
Krääh! Otetaanpa uudestaan.” Kuolema oli päässyt takaisin pystyyn ja viritti viikatteen uudelleen. ” Ja niin kuin äitisi oli läsnä kun sinä synnyit, olen minä täällä kun sinä vaihdat ulottuvuutta.” Tällä kertaa viikate osui kohteeseen, Hullu Happosen rahahuolet ja kiireet olivat ohi.
Lugna mig, Lugna öga atropomorfis!” Kuolema manasi itsensä näkymättömäksi ja lähti talsimaan takaisin Kartanolle. Tämäniltainen tehtävä oli suoritettu.

Onko kukaan pelannut peliä nimeltään Grim Fandango? Ihan tulee mieleen Manny Calavera tuosta kuolemasta. Ja kuulostaa tosiaan mielenkiintoiselta, vaikken juurikaan lue niin tämä vaikuttaa hyvältä.

offtopic:

Grim fandango, ehkä PARAS seikkailupeli kautta aikojen! :) (heti full throttlen jälkeen :) )

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom