Kuntosaliohjaaksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Niko88
  • Aloitettu Aloitettu
Moikka moi!

Elikkäs iski tälläinen ajatus että voisi opiskella kuntosaliohjaaksi. Järjestääkö mikään kaupunki näitä kursseja? vai onko kaikki käytävä yksityisen kautta ja maksettava itse? Jyväskylästä olen mutta kurssilla voin käydä kyllä ympäri suomea. Ja jos joku voisi kertoa miten on päässyt salille töihin? Ja voiko saleille päästä ilman koulutusta esim oppipojaksi ja siitä eteenpäin? Oikeastaan kaikki info aiheesta olisi tärkeää

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse olen käynyt FAFin koulutuksia, ja kuntosaliohjaajakurssin aikaan suuri osa kurssilaisista haki töitä jo kurssin aikana. Käsittääkseni kaikki töitä hakeneet pääsivät salille töihin varsin nopeasti ja helposti, monet ensimmäiselle salille josta hakivat töitä. Salit siis arvostavat ainakin tuota FAFin koulutusta.

En usko, että saleille pääsee töihin kovin helposti ilman mitään alan koulutusta, enkä asiakkaana olisi kovin innostunut siitä, että minua ohjaisi oppipoika, jonka perustietämyksessä on kenties suuriakin aukkoja. Pelkkä kuntosaliohjaajakurssin käyminen ei toki kenestäkään tee huippuohjaajaa, vaan myös omaa harrastuneisuutta tarvitaan. Mutta tietyn perustietämyksen ja hyvän pohjan sieltä kurssilta kuitenkin saa, kunhan valitsee laadukkaan koulutuksen.

Moi Niko!

Kuntosaliohjaajaksi todellakin kouluttaudutaan "täsmäkoulutuksissa" ja kursseilla. Jos Sinulle ei ole aikaisempaa kokemusta ohjaustyöstä tai liikunnallista pohjakoulutusta, tarjoaa koulutuksen järjestäjä yleensä portaittain etenevän koulutuspolun, jonka aikana perustiedot mm. anatomiasta ja fysiologiasta selkiytyvät. Esimerkiksi Trainer4You Kuntosaliohjaaja -koulutukseen pääsyvaatimuksena on liikunta- tai terveydenhuoltoalan pohjakoulutus, tai hyväksytysti suoritettu Trainer4You Ohjaajan perusosa -koulutus.

Kuten Pauliina kirjoittaa, on kuntosaliohjaajana kehittymisen yksi edellytys oma aktiivisuus ja innostuneisuus harjoittelua kohtaan. Lisäkouluttautuminen auttaa Sinua palvelemaan asiakkaitasi yhä paremmin. Koulutuksista saat toki myös paljon eväitä tukemaan omaa harjoitteluasi :)

Seuraava Trainer4You koulutuspolku alkaa Jyväskylässä 22.1.

katso lisätiedot www.trainer4you.fi

Koulutusterveisin,

Teemu / T4Y

Kuntosaliohjaajan tuntipalkka esimerkiksi kuntokeskuksissa vaihtelee 15:sta 30:een euroon työnantajasta ja muusta koulutustaustasta riippuen. Personal trainerina palkkaus on hieman suurempi ja toki edellytykset toimia ammatinharjoittajana ovat personal trainerilla huomattavasti paremmat kuin vain kuntosaliohjaajaksi opiskelleella. Kuntosaliohjaaja -koulutuksen suorittaminen on kuitenkin hyvä startti tai ammattitaitoa lisäävä täsmäkoulutus hyvinvointialalle.

Sporttiterveisin,

Tapani Määttä
Trainer4You Keski-Suomi

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom