Kuntosalien ja treenaamisen turhuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Swat
  • Aloitettu Aloitettu
Prkleen :david: :it... Tekisivät ite jotain hyödyllistä netissä jutustelun ja tommosen pohtimisen sijaan jos se tekemisen hyödyttömyys kerran rassaa eivätkä vain valittaisi :curs:

Muropoikia vaan ottaa päähän kun jotkut jaksaa urheilla ja saa samalla kohennusta ulkoiseen olemukseen. Ei poikien itsetunto kestä sitä ja sitten aletaan puhua jostain energia haaskaamisesta. :lol2:

Noniin pojjaat. Salit on sitte suljettu ja kaikki menee sinne metsään kaatamaan niitä puita että lihakset kasvaa! Kaupunkien keskustoista vaan bussiin saha kainalossa ja satunnaiseen metsään kaatamaan puita! :D Jos toi puiden kanteleminen, joka näyttää olevan ainoa vaihtoehto salilla käymiselle, otettaisiin kaikkien pakkislaisten ohjelmaan, niin kuinkahan paljon metsää olis enää pystyssä vuoden päästä. ;)

Noissa kirjoituksissa paistaa läpi turhautuneisuus, ennakkoluulot ja kypsymättömyys. Täten annan muropojille :david: :david: :david: :david: ja jään odottelemaan älyllistä kasvua.

Kyllä sieltä järkevääkin tekstiä löytyy. Niin ja en ole "Lähdekoodi".

Lähdekoodi Rekisteröitynyt: 02/2004
Vs: Kuntosalien ja treenaamisen turhuus Kirjoitettu: 5.3.2005 9:35

Ajatellaanpa asiaa hiukan. Jos ihminen bodaa eli keskittyy lähinnä lihasmassan kasvattamiseen niin suhteellisen optimaalinen aika on noin tunti treeniä. Jos ihminen harrastaa voimanostelua niin lihasmassan kasvattaminen ei ole etusijalla vaan lähinnä lihaksien hermottaminen eli samasta määrästä lihasmassaa yritetään saada enemmän voimaa irti. Harrastelijatasolla voimanostotreenit voivat kestää yli tunnin. Sanoisin, että 1 - 2 tuntia. Kummassakin tapauksessa ihminen treenaa siis tuon suuruisen ajan ehkäpä 3 - 5 kertaa viikossa. Puhutaan edelleen harrastelijoista. Kilpailijat ovat asia erikseen.

No, mitähän esim. metsätöistä tulisi, jos metsuri aloittaisi hommat, jotka kestää 1 - 2 tuntia päivässä 3- 5 kertaa viikossa? Tarvittaisiin aika monta metsuria, jotka vuorottelevat jollain tavalla. Eläisikö tuollaisten tuntimäärien palkalla? Epäilen, että ei. Olet sinänsä oikeassa, että energiaa kuluu hukkaan kuntosalilla kun ajatellaan pelkästään työsuorituksia, mutta treenaamisen hyödyt eivät rajoitu pelkästään lihasmassan kasvuun ja parempaa hermotukseen. Osa näistä muista hyödyistä on yksilökohtaisia ja ehkäpä metsurit eivät niitä kaikki saa, mutta kaikki perustuvat omaan kokemukseen:
· Mielentila on virkeämpi treenien jälkeen ja -> vaikuttaa siis henkisesti.
· Jos haluan lihaksieni kehittyvän ja näkyvän suhteellisen hyvin, ruokavaliota on pakko muuttaa esim. karsimalla kovia (pahoja, tyydyttyneitä) rasvoja ja korvata niitä kerta- ja monityydyttymättömillä rasvoilla (hyvillä rasvoilla) esim. rypsiöljyllä ja erilaisilla rasvavalmisteilla, syödä enemmän kasviksia, jotta saan esim. enemmän vitamiineja, karsia nopeita hiilihydraatteja kuten sokereita, perunaa, valkoista riisiä ja muita viljatuotteita ja osa korvata esim. hitaammilla eli täysjyväviljat ja edellä mainitut kasvikset. Tupakan ja/tai alkoholin kulutus vähentyy ainakin jonkin verran, jos haluaa hyviä tuloksia. Tosin itsellä ei tästä ole kokemusta kun en kumpaakaan käytä. Elimistön hyvinvointi siis yleisesti paranee kun seuraa syömisiään ja kehonsa tilaa aktiivisemmin. Kuinka moni metsuri syö yhtä terveellisesti?
· Parempi kunto staattisessa lihastyöskentelyssä, joka käsittääkseni tarkoittaa esim. tietokoneen äärellä istumista. Hartiat, selkä, jalat ja kädet eivät väsy tai kipeydy läheskään yhtä helposti kuin ennen -> lisää työskentelymukavuutta, koska suuntaan ATK-alalle. Sama pätee yleensä istumatyössä kuten toimistotyöskentely.
· Tukirakenne paranee kun luiden ympärillä on muutakin kuin nivelsiteet ja olematon määrä lihasmassaa. Uskoisin sen ehkäisevät erilaisia tukirakennesairauksia. Vanhemmalla iällä lihasmassaa on enemmän, jos on treenannut paljon elämänsä aikana ja sen surkastuminen kestää pidempää eli vanhuuden elämänlaatu on parempaa kun pystyy liikkumaan itsenäisesti pidempää ja erilaiset "kolotukset" tulevat myöhässä tai lievempänä. Metsureilla ne tulevat aikaisemmin?
· Kuntosalilla treenaaminen on ergonomisempaa eli siellä voi tehdä lihaksien liikeradoille aika optimaalisia suorituksia kun taas metsässä pitää ottaa kiinni milloin mistäkin kun ei yksinkertaisesti saa aina otetta lihaksien kannalta parhaimmasta paikasta. Kuinka monelta metsurilta on esimerkiksi selkä hajonnut tai muuten vain paikkoja kolottaa niin julmetusti? Kyllähän sitä kuntosalillakin itsensä voi hajottaa, mutta se on tietämättömyyttä ja sellaiset voi estää oppimalla oikeat treenitavat.
· Itsetunto kasvaa isomman kehon takia. Tämä on luonnollinen asia vaikka ei välttämättä vaikuta samalla tavalla jokaiseen.
· Tutkimuksien mukaan suurin osa naisista pitää lihaksikkaita miehiä seksikkäämpänä. Jokainen voi miettiä sen tuomia hyötyjä. :D

Pelkästään tietokoneen ääressä istuminen se vasta turhaa onkin. On todettu, että sellaiset ihmiset kärsivät enemmän masennuksesta, lihavuudesta ja yleensä sairastuvat helpommin. Miksi tuhlata aikaansa pelatessa ja chatissa/keskustelupalstoilla kun voisi ohjelmoida jotain hyödyllisiä ohjelmia yhteiskunnan käyttöön? Tuskin chatissa/keskustelupalstoilla sitä asiatietoa jatkuvasti kylvätään. Treenit vievät aikaa sen pari tuntia maksimissaan 3- 5 viikossa kun taas tietokoneen ääressä istuminen vapaa-aikana saattaa viedä useita tunteja joka päivä ja tuloksena on oman nettitunnuksen joidenkin bittien uudelleen järjestäytyminen, jolloin ohjelma käyttää koodissaan hiukan suurempia lukuja laskiessaan esim. lyöntivoimakkuutta tai hahmon iskukestävyyttä. Tällaiset asiat voi hakkeroida kuka vaan helposti ilman kuukausien uurastusta. Kysymys on siis näkemyseroista. Ei mitään "minun mielipiteeni on oikea ja muiden väärä" hölmöilyä. Ihmiset ovat erilaisia.

Ei kannata aina edustaa jompaa kumpaa. Minä istun tietokoneen ääressä, että myös treenaan. Kultainen keskitie on siis myös olemassa.

Tähän vois kyl pistää legendaarisen "onko missään mitään järkee jos ruvetaan miettii tarkemmin" aina löytyy perusteluita....

Mä en enää edes vilkaise noita muron juttuja joissa puhutaan treenaamisesta, oli se sitten salillakäyntiä tai aerobista. Niin idiootteja siellä jotkut on, että ihan turha koittaa saada niitä ymmärtämään.

Kyllä mä sittenkin kävin laittamassa sinne vastineen :)

Hahha..loistavaa.

Itse kylläkin olisin mielummin hakkaamassa puita ja kaivamassa ojia,raittiissa
ilmassa,kuin tunkkaisessa salissa.

Hyvin sanottu ja pakko olla samaa mieltä asian kanssa, koska olen alkanut tässä viimeaikoina säälimään muutamia läheisiä ystäviäni, jotka on antaneet kaiken aikansa tietokoneille ja irc:lle. Enää eivät osaa jutella mitään ylimaailmallisia ja syvällisten asioiden pohtiminen tuottaa äärimmäistä vaikeutta. Katkera olen kun pojista tuli niin irc-riippuvaisia ja tylsiä persoonia. Motiivina oli että pärjää sitten työelämässä, noilla tiedoilla pojat pärjäis mikrotukihenkilöinä vaikka. Ainiin, aikovat muuten datanomeiksi, kaikki tyynni.

Antaako media tälläiselle tielle viitoituksen vai mistä ihmeestä tuo buumi on saanut ponnetta?

Itse en ole kovin hyvä bodari, mutta sitäkin vähemmän ircissä viihdyn. Olen neljä, viisi kertaa käynyt kavereiden seurana ircissä, mutta en yksinkertaisesti ymmärrä miten siitä saa iloa irti. Sitten vielä kun jossain vaiheessa tulee nämä ircgalleriat, goatset, ei ei ei. Kun ottaa vähän laajemman kuvan tuosta, niin voisi vähän havahtua kenties. Fps:t ei ole ikuista, mutta henkinen ja fyysinen lahjakkuus sen sijaan on hyvinkin pitkäkestoista ja sen treenaaminen värikästä ja mielenkiintoista.

Tunnustaako joku hyvällä mielellä olevansa samankaltainen kuin kuvauksen "persoona"?

Aika laadukasta hiekkalaatikkoväittelyä :david: "Kyllä ne mettätyöt on sitten kuules tosi raskaita, mut eihän sulla varmaan ookaan niistä mitään hajua kun taas ite teen isäpapan kanssa 27h päivässä kunnon raavaiden miähien mettätöitä. Siellä kannellaan kolmen tonnin painoisia tukkeja olkapäillä 500km päässä olevalla pinolle, ja yleensä vielä yhdellä jalalla hyppien samalla kun raahataan 60kg moottorisahaa pikkurillin varassa." Mut kyl meijän isi on paljon kovempi jätkä kun teijän..

Blaah... Aatelkaa jos kaikki pohjosen pallonpuoliskon ihmiset alkas pomppia yhtä aikaa, ni sitte maapallo tippuis etelämmäksi ja tännekki tulis lämmin. Kyllä säästetäs paljon lämmityskuluissa. Katkeraa tekstiä muropojilta. Kasvasivat isoksi (salilla seki onnistuu).

Turha sinne on mitään kirjoitella. Tässä paistaa vaan läpi tietämättömyys, eikä asioita ole ajateltu loppuun saakka. En esim. ymmärrä miten urheilevat ihmiset voivat psyykkisesti huonosti, eivätkä enää osaa pohtia syvällisiä asioita. Ainakin omasta mielestäni asia on juuri päinvastoin. Taas tuli esiin "jauhot" joista ei sen enempää sanottu kuin että se on huono juttu. Ja miksi kaikkien pitäisi yhtäkkiä rynnätä johonkin metsään puita hakkaamaan?

Uskomatonta p**kaa :curs: Foorumi on nimensä arvoinen, tuollaiset ohjeet voisi hyvin olla muropaketin kyljessä.
Mutta ei se mitään, jatketaan me harrastustamme ja annetaan sohvaperunoiden arvostella :thumbs:

Eikö kukaan ymmärtänyt mun viestiä? Yhyyy!!!

Antakee pojille armoa, muropaketin keski-ikä on alle 20v.

Olen kännissä, enhän mä muuten selittelis. Nyt hävettää.

Back
Ylös Bottom