Kuntopyörä ja matkamittari ja vauhtimittari

Hankin kuntopyörän osaksi perukuntotreeniä joka hyvä tehdä kuntopyörällä töllöä samalla katsoen.

Kuntopyörä on suht laadukas ja uusi.

Mietin että mitenhän tuo kuntopyörän osoittama matka ja noppeus korreloi oikeaa pyöräilyä?

Olen poljeskellut 25-26km/h vauhtia tunnin päivässä nyt parisen viikkoa.
En ole koskaan polkupyörällä ajanut mittareiden kanssa ja ylipäätään polkupyörällä ajosta aikaa niin en osaa yhtään suhteuttaa.

Offtopiccina suosittelen kyllä kuntopyörää ainakin tälläiseen peruskuntotreeniin tai sen lisäksi. Hyvää ohjelmaa katsoessa menee kuin huomaamatta ja kun tosiaan peruskuntotreeni tehdään niin kevyesti ettei se häiritse ohjelmaan keskittymistä. Ainut että ykettä välillä vilkaisee ja korjaa tahtia tai vastusta tarvittaessa mutta sekin menee alun jälkeen huomaamatta laisinkaan ohjelmaan keskittymistä häiritsemättä.
Ajatellut että myöhemmin voisi nostaa ajan 90min polkemiseen mutta ei vielä kun antaa nyt jalkojen (lähinnä polvien) tottua aluksi tälläiseen määrään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarttis voimamittarin, sillä pyöräilyä nykyään mitataan. Hyvä olis kans vaihdella treenien pituutta ja intenssiteettiä, eikä aina vaan samaa.

Tarttis voimamittarin, sillä pyöräilyä nykyään mitataan. Hyvä olis kans vaihdella treenien pituutta ja intenssiteettiä, eikä aina vaan samaa.
Voiko tuollaisen voimamittarin ostaa lisävarusteena vaiko pitääkö olla pyörä jossa valmiina sellainen ja onko merkitysä paljonkin minkälaisen mittarin ostaa?

Minulla tulee muunlaista aerobista treeniä muualta (esim. kamppailussa) ja teen kuntopyörällä nimenomaan vain peruskuntoa. Nyt nopeus on noussut 28km/h millä pysyy tunnin ajan peruskuntosykealueella.

Voiko tuollaisen voimamittarin ostaa lisävarusteena vaiko pitääkö olla pyörä jossa valmiina sellainen ja onko merkitysä paljonkin minkälaisen mittarin ostaa?

Minulla tulee muunlaista aerobista treeniä muualta (esim. kamppailussa) ja teen kuntopyörällä nimenomaan vain peruskuntoa. Nyt nopeus on noussut 28km/h millä pysyy tunnin ajan peruskuntosykealueella.
No jos meinaat pelkästään peruskuntoa niin kannattais mitata ne sykealueet pyörällä, koska yleensä pyärällä matalemmat sykkeet kun vaikka juostessa. Eli helposti teet liian kuormittavia/kovia fillarilenkkejä ja imet voimia niistä tärkeistä kamppailutreeneistä. ja ethän sä mitään matkamittaria tarvi seuraat van aikaa ja sykettä.

No jos meinaat pelkästään peruskuntoa niin kannattais mitata ne sykealueet pyörällä, koska yleensä pyärällä matalemmat sykkeet kun vaikka juostessa. Eli helposti teet liian kuormittavia/kovia fillarilenkkejä ja imet voimia niistä tärkeistä kamppailutreeneistä. ja ethän sä mitään matkamittaria tarvi seuraat van aikaa ja sykettä.
Niin siis aikaa ja sykettä olen tottakai seurannutkin ja pitänyt sykkeen peruskuntoalueella. En siis tee liian rankkoja polkemisia pyörällä vaan parannan peruskuntoa joka auttaa myös kamppailutreenneissä mutta myös kaikessa muussakin.
Lähinnä siis minua vain kiinnostaa miten pyöräilyni vertautuu "oikeaan" pyöräilyyn ihan mielenkiinnosta siis.

Niin siis aikaa ja sykettä olen tottakai seurannutkin ja pitänyt sykkeen peruskuntoalueella. En siis tee liian rankkoja polkemisia pyörällä vaan parannan peruskuntoa joka auttaa myös kamppailutreenneissä mutta myös kaikessa muussakin.
Lähinnä siis minua vain kiinnostaa miten pyöräilyni vertautuu "oikeaan" pyöräilyyn ihan mielenkiinnosta siis.
Jos oot normaalipainon ja pitunen niin yleensä kohtalaisen hyvin kyll, vastaa oikeata pyöräilyä.

Kuntopyörä hankinnassa enkä viitsi omaa treadia avata niin TÖRKEÄSTI kaappaan tämän ketjun.

Täällä varmaan moni omistaa oman kuntopyörän niin olisin kysynyt vähän vinkkiä hankintaan. Etsinnässä edullisemman pään kuntopyörä joka olisi kuitenkin sen verran laadukas että ei ihan rimpulalta vaikuta. Tällä hetkellä on kaksi mallia ollut pohdinnassa. Muitakin saa ehdottaa. Mietteitä?

+Edullisempi 299€ tarjouksessa
- 8-portainen magneettivastus, ei ohjelmia
+ Sykevyön vastaanotin
+Painavampi vauhtipyörä 7kg
- Kevyempi 29.3kg
+Maxkäyttäjän paino 120kg

- Kalliimpi 349€
+ 16-portainen magneettivastus, 12 erilaista ohjelmaa
- Ei sykevyön vastaanotinta
+ Painavampi 35kg
- Kevyempi vauhtipyörä 6kg
- Max käyttäjäpaino 110kg

Itsekin noita tuli jonkinverran mietyttyä viime syksynä. Minä päädyin spinningpyörään. Ajoasento enemmän maantiepyörämäinen ja on lukkopolkimet. Siinä saa asennon säädettyä mieleisekseen. Itse en kuntopyörän pystymmästä ajoasennosta pidä. Kaikki paino takapuolen päällä. Puutuu hanuri.

Itsekin noita tuli jonkinverran mietyttyä viime syksynä. Minä päädyin spinningpyörään. Ajoasento enemmän maantiepyörämäinen ja on lukkopolkimet. Siinä saa asennon säädettyä mieleisekseen. Itse en kuntopyörän pystymmästä ajoasennosta pidä. Kaikki paino takapuolen päällä. Puutuu hanuri.
Okei, tämä varmasti totta mitä sanoit perseen puutumisesta. Minulla tätä polkisi myös 70v pappa joten hänen vuokseen ei kovin etukeno ajoasento käy. Mutta itselleni tulevaisuuteen hyvä vinkki.

Okei, tämä varmasti totta mitä sanoit perseen puutumisesta. Minulla tätä polkisi myös 70v pappa joten hänen vuokseen ei kovin etukeno ajoasento käy. Mutta itselleni tulevaisuuteen hyvä vinkki.
No sitten ehdottomasti kuntopyörä jos pappakin polkee. Niitä on semmosia rekumbenttejäkin( tai jotain tuommoista). Nojapyörä taitaa olla nimi. Niillä huonompikuntoinenkin henkilo voi treenata. Jos ei pysty istumaan kuntopyörän päällä. Vanhuksille helpompia ne

Noilla kuntopyörän hinnoillahan saa jo trainerin, semmonen ja siihen maantiefillari kiinni. Sitten vaan zwiftiä polkeen kavereiden ja outojen kanssa! Voi myös seurata samalla watteja yms. Niin saa dataa omasta kunnosta.

Noilla kuntopyörän hinnoillahan saa jo trainerin, semmonen ja siihen maantiefillari kiinni. Sitten vaan zwiftiä polkeen kavereiden ja outojen kanssa! Voi myös seurata samalla watteja yms. Niin saa dataa omasta kunnosta.
Kuntopyorän hinnalla traineri ja siihen sitten 5k€:n hiilikuiturunkoinen maantiepyörä🤣 Ei kaikilla ole välttämättä sitä maantiepyörää🤭

Kuntopyorän hinnalla traineri ja siihen sitten 5k€:n hiilikuiturunkoinen maantiepyörä🤣 Ei kaikilla ole välttämättä sitä maantiepyörää🤭

Joo mutta jos ei oo nii on aika hommata! Ei vaiskaan, mutta tuo traineri on aivan älyttömän mukava kapine! Jos ei oo joku kokeillu nii kannattaa josain käyä koeajolla, pesee nimittäin tuommosen perus kuntopyörän 100-0

Joo mutta jos ei oo nii on aika hommata! Ei vaiskaan, mutta tuo traineri on aivan älyttömän mukava kapine! Jos ei oo joku kokeillu nii kannattaa josain käyä koeajolla, pesee nimittäin tuommosen perus kuntopyörän 100-0
Joo itsekin sitä miettinyt. Jonkinlainen maantiepyörä löytyis. Vähän tilanahtautta että sen sais järkevästi laitettua. Autotalli pitäis raivata ja laittaa lämpö päälle. Siellä vois ajaakin

Osaisitko suositella jotain traineria. Papalle kuntopyörä mutta itelle traineri menisi.

Osaisitko suositella jotain traineria. Papalle kuntopyörä mutta itelle traineri menisi.

Ehdottomasti suoravetonen, ne on varmaan kaikki melko hyviä. Mulla on elite suito ja se on kyllä hyvä kapine. Ei kannata semmosta rullakampetta ostaa sitten, vaikka ovatkin hieman halvempia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom