Kuntopiiri, aerobinen ja punttitreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nike
  • Aloitettu Aloitettu
Tuosta repun kanssa marssimisesta vielä sen verran, että sissiksillä talsitaan sitten pahimmillaan 50kg:n reppu selässä 20h lenkkejä. Kyllä sen kyrvän ehtii hommata siihen otsaan roikkumaan silloinkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jees, eli en stressaa noista lenkeistä liikaa vielä ainakaan. Juoksen siis jollain 150-170 sykkeellä riippuen fiiliksestä ja tilasta noi vajaan tunnin pätkät. Reppujuoksut sitten kovempaa.

Ja noi kuntopiiriliikkeet meneekin paremmin kuin luulin. Tänään tuli 20 punnerrusta 25 sekuntiin ja ei ollut kuolemasarja, vaan ois tullu vielä lisää. Vatsoja samanverran ja selkiä 30 puoleen minuuttiin. Tokat sarjat sitten hieman huonommin, muttei paljoa. Päätin hifistellä siis kellon kanssa jotta näkis missä mennään.

Kiitoksia kaikille ohjeista, toivottavasti tästä on apua muillekkin tonne pyrkiville! Pitää sitten pitää joku pakkotoisto-meet siellä testeissä juoksuradan reunalla kuolemisen ohessa.

Originally posted by A.V
Tuosta repun kanssa marssimisesta vielä sen verran, että sissiksillä talsitaan sitten pahimmillaan 50kg:n reppu selässä 20h lenkkejä. Kyllä sen kyrvän ehtii hommata siihen otsaan roikkumaan silloinkin.
Tuollaisia ei kannata yksin ruveta vetämään - ei riitä läheskään motivaatiota useimmilla. Plus että homma voi olla jopa vaarallista kun pikkutunneilla alkaa tonttuja näkemään...

Ihan hyvä neuvo että tunnin lenkit riittää.

Hei gnut, mitenköhän kannattaa jatkaa kun tossa 5*5 ohjelmassa ei tuu enään vitosta jokasella? Viimesessä kahessa treenissä on tullu yläkropan liikkeissä esim. 4,4,4,3,3. Vähennänkö sarjoja vai mitä? Pidänkö saman painon?

Ens maanantaina on leuanveto taas vuorossa. Jos ei oo tullut lisää tohon 5,5,4,4,4 -sarjoihin, lopetan ohjelman ja siirryn kokonaan kuntopiiriin.

No kunhan vaan jatkat lyhyiden sarjojen tekemistä ja yrität kasvattaa maksimia. Ei kai siinä muuta. Näin mä asian näkisin.

Onkohan jollain muulla mielipidettä? Että pitäskö voimatreenissä painon nousta progressiivisesti, vai käykö samassa junnaaminen kunnes tulee 5*5? Kumpi parempi tähän mun ohjelmaan?

Edit: Siis ei toi ykkösmaksimin nosto ole mun ykköstavoite. Voimakestävyyttä/"perusvoimaa" olisi ehkä fiksumpi treenata. Eli sitten varmaan kannattaa mielummin odottaa kunnes tulee 5*5?

Miten pitkään siellä testeissä pitää juosta? Sprintterit on asia erikseen, mutta pidemmillä matkoilla pärjää jo paljon itse kisaa lyhyemmillä treeneillä. Puolimaratonin jaksaa aivan hyvin, jos lenkit on 10-12 kilsaa pitkiä. Maratooniin harvemmat treenaa juoksemalla maratooneja.

Leukoja mäkin vetäisin joka päivä. Tai ainakin kokeilisin, miten se potkii. Voihan siinä pitää jotain viikon taukoja välillä. Jostain syystä liikkeisiin, joissa vastus on oma kroppa, ei näyttäisi pätevän samat säännöt kuin raudan kanssa kolistellessa.

Yleisenä ohjesääntönä mä noudattaisin lajin omaista treeniä. Juoksemaan oppii juoksemalla, golfia oppii pelaamalla golfia, ja LJK testissä pärjää treenamalla LJK testin lajeja.

En tiedä mitä mieltä jengi noin muuten on, mutta jos testit on vasta tammikuussa, niin mä pitäisin kyllä toisinaan viikon totaalitaukoja, jotka käytettäisiin pelkkään syömiseen, loikoiluun ja nukkumiseen. Treenejä nolla. Herkistelemään alkaisin kolme viikkoa ennen testejä ja vikat viisi päivää pelkästään söisin. Ylikunto on vittumainen kaveri.

Suositut

Back
Ylös Bottom