Olen treenaillut tässä 9 viikkoa LJK:ta silmällä pitäen. Ennen tätä 9 viikon jaksoa tein HST:tä 3 sykliä ja sitä ennen punttia vähällä aerobisella pari vuotta. Olen joskus, kun vielä harrastin koripalloa, juossut cooperissa 3150m. Tuolloin juoksin lenkkiä enemmän yms.
Noh, kuitenkin. Tämänhetkinen treeniohjelma näyttää tältä.
Viikko 1 ja 2
2*lenkki, viimeksi juoksin vajaa 70min. Syke oli 155-165. Ei tuntunut miltään liian rankalta
1*uintilenkki, viimeksi 3000m johon meni 66min
1*kuntopiiri+hyppynaru
2*punttitreeni
Viikko 3 ja 4
2*"vaellus", eli viimeksi kävelin n.10kg reppu selässä 3h sykkeellä 120-140
1*uinti kuten viikoilla 1 ja 2
1*kuntopiiri(hapotus)+hyppynaru
2*punttitreeni(kevyemmin)
Kuntopiiri:
1. Kyykky-etunoja-kyykky-hyppy
2. Punnerrus
3. Leuanveto (kapea vastaote)
4. a.Istumaannousu b. linkkari c.kierto
5. Selänojennus lattialla
viikoilla 1 ja 2 tämä tehdään kiertona eli ensin sarja liikettä 1, 20s lepo, sarja liikettä 2, 20s,... ja kierron päätteeksi minuutin lepo ja taas alusta. Olen tehnyt aina 4 kierrosta ja lisäillyt toistoja liikkeisiin. Leukoja tein viimeksi tässä 3*4 ja vikalla 3. Kuntopiirin aloitin liian kovaa ja sitten laskin vähän ja viimeksi meni sitten taas liiankin railakkaasti, tuli paha olo.
Viikoilla 3 ja 4 en tee kiertona vaan samaa liikettä lyhyillä palautuksilla. Viimeksi esim. liike 1:ssä oli 60s palautus ja 17 toistoa, 4 sarjaa. Oon lisäillyt tähänkin toistoja ja ottanut pikkasne joissain pois palautuksesta. Leukoja tulee tässä useampi sarja kuin viikoilla 1 ja 2, viimeksi 6*3 75s palautuksilla.
Maksimi leuoissa on siinä 5 toistoa :lol2:
Ja päälle sellanen reilu 5min hyppynaruohjelma jossa erinäkösiä settejä..
Punttiohjelma:
1. Syväkyykky tangolla 2*6-8
2. a.Penkki KP TAI Vinopenkki tangolla 2*6-8
b.Leuanveto 1 sarja ja Kulmasoutu, tanko 2*6-8 TAI
Leuanveto 1 sarja ja ylätalja kapea+leveä kumpaakin 1*6-8
3. Kapea penkki 1*6-8
4. Askelkyykky KP 1*6-8
5. a. Pohjenousu KP 2*6-8
b. Vatsarutisus/jalannostot 1-2*6-8
6. Reisikoukistus maaten, supistus+neg. osa jalkaterät ojennetuna 1*6-8
7. a. Pystypunnerrus KP seisten 1*6-8
b. Selän ojennus penkissä 1*6-8
Yritän välttää loppuunvetoa. Leuoissa niin monta toistoa kuin menee.
Työsarjoihin menee aikaa 65-75min. Kevyillä viikoilla (3 ja 4) otan painoa pois niin että oikeasti menisi n. 10 toistoa.
Eli tosiaan olen tehnyt tätä jo 9 viikkoa ja nyt vasta herään: Sain alussa 4 leukaa ok tekniikalla ja nyt niitä menee 5. Paino on tippunut lähemmäs viittä kiloa, joten luulisikin jo pelkästään tämän takia toistoja ropisevan. Leukoja tulisi testeissä sitten ens tammikuussa saada lähemmäs viittätoista. Punnerrukset sujuu paremmin kuin alussa. Vatsaliikkeissä ei mitään huimaa muutosta.
Aerobinen puoli on ehkä pikkasen noussut, uinti sujuu helpommin. Lenkkeilyssä vauhti on pysynyt aika samana mutta luulen että sama matka ei enää tunnu yhtä paljon kuin alussa. Aloitin 9 viikkoa sitten 45 minuutin rykäsyillä ja nyt se on toi vajaa 70 min.
Punttiohjelmaa olen ajattelut pitää marraskuuhun asti mukana ja siitä eteenpäin testeihin asti pelkästään "inttilajeihin" keskittyen.
Olisikohan jollain ehdotuksia vaikka tuohon leuanveto-hommaan että miten sitä tuosta rukkaisi? Kaikki kommentit ovat tervetulleita. Varsinkin löyly-sakkeuksen commentseja odottelen. Ja jos jollain on hyviä nettiosoitteita mistä saada tietoa tämäntyyppisestä harjoittelusta, niin iskekääpäs niitä esille.
Noh, kuitenkin. Tämänhetkinen treeniohjelma näyttää tältä.
Viikko 1 ja 2
2*lenkki, viimeksi juoksin vajaa 70min. Syke oli 155-165. Ei tuntunut miltään liian rankalta
1*uintilenkki, viimeksi 3000m johon meni 66min
1*kuntopiiri+hyppynaru
2*punttitreeni
Viikko 3 ja 4
2*"vaellus", eli viimeksi kävelin n.10kg reppu selässä 3h sykkeellä 120-140
1*uinti kuten viikoilla 1 ja 2
1*kuntopiiri(hapotus)+hyppynaru
2*punttitreeni(kevyemmin)
Kuntopiiri:
1. Kyykky-etunoja-kyykky-hyppy
2. Punnerrus
3. Leuanveto (kapea vastaote)
4. a.Istumaannousu b. linkkari c.kierto
5. Selänojennus lattialla
viikoilla 1 ja 2 tämä tehdään kiertona eli ensin sarja liikettä 1, 20s lepo, sarja liikettä 2, 20s,... ja kierron päätteeksi minuutin lepo ja taas alusta. Olen tehnyt aina 4 kierrosta ja lisäillyt toistoja liikkeisiin. Leukoja tein viimeksi tässä 3*4 ja vikalla 3. Kuntopiirin aloitin liian kovaa ja sitten laskin vähän ja viimeksi meni sitten taas liiankin railakkaasti, tuli paha olo.
Viikoilla 3 ja 4 en tee kiertona vaan samaa liikettä lyhyillä palautuksilla. Viimeksi esim. liike 1:ssä oli 60s palautus ja 17 toistoa, 4 sarjaa. Oon lisäillyt tähänkin toistoja ja ottanut pikkasne joissain pois palautuksesta. Leukoja tulee tässä useampi sarja kuin viikoilla 1 ja 2, viimeksi 6*3 75s palautuksilla.
Maksimi leuoissa on siinä 5 toistoa :lol2:
Ja päälle sellanen reilu 5min hyppynaruohjelma jossa erinäkösiä settejä..
Punttiohjelma:
1. Syväkyykky tangolla 2*6-8
2. a.Penkki KP TAI Vinopenkki tangolla 2*6-8
b.Leuanveto 1 sarja ja Kulmasoutu, tanko 2*6-8 TAI
Leuanveto 1 sarja ja ylätalja kapea+leveä kumpaakin 1*6-8
3. Kapea penkki 1*6-8
4. Askelkyykky KP 1*6-8
5. a. Pohjenousu KP 2*6-8
b. Vatsarutisus/jalannostot 1-2*6-8
6. Reisikoukistus maaten, supistus+neg. osa jalkaterät ojennetuna 1*6-8
7. a. Pystypunnerrus KP seisten 1*6-8
b. Selän ojennus penkissä 1*6-8
Yritän välttää loppuunvetoa. Leuoissa niin monta toistoa kuin menee.
Työsarjoihin menee aikaa 65-75min. Kevyillä viikoilla (3 ja 4) otan painoa pois niin että oikeasti menisi n. 10 toistoa.
Eli tosiaan olen tehnyt tätä jo 9 viikkoa ja nyt vasta herään: Sain alussa 4 leukaa ok tekniikalla ja nyt niitä menee 5. Paino on tippunut lähemmäs viittä kiloa, joten luulisikin jo pelkästään tämän takia toistoja ropisevan. Leukoja tulisi testeissä sitten ens tammikuussa saada lähemmäs viittätoista. Punnerrukset sujuu paremmin kuin alussa. Vatsaliikkeissä ei mitään huimaa muutosta.
Aerobinen puoli on ehkä pikkasen noussut, uinti sujuu helpommin. Lenkkeilyssä vauhti on pysynyt aika samana mutta luulen että sama matka ei enää tunnu yhtä paljon kuin alussa. Aloitin 9 viikkoa sitten 45 minuutin rykäsyillä ja nyt se on toi vajaa 70 min.
Punttiohjelmaa olen ajattelut pitää marraskuuhun asti mukana ja siitä eteenpäin testeihin asti pelkästään "inttilajeihin" keskittyen.
Olisikohan jollain ehdotuksia vaikka tuohon leuanveto-hommaan että miten sitä tuosta rukkaisi? Kaikki kommentit ovat tervetulleita. Varsinkin löyly-sakkeuksen commentseja odottelen. Ja jos jollain on hyviä nettiosoitteita mistä saada tietoa tämäntyyppisestä harjoittelusta, niin iskekääpäs niitä esille.