Kuntonyrkkeily?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Exzt
  • Aloitettu Aloitettu
Eli olisiko kuntonyrkkeilystä salin ohelle hyvä aerobinen harrastus, kun olen ajatellut, että voisi kokeilla. Pystyykö sen aloittamaan vaikka ei olisi kovin hyvä kunto ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pystyy, sitä kutsutaan kuntonyrkkeilyksi, koska kunnon on tarkoitus kasvaa.:)
Nyrkkeily on loistavaa vastapainoa punttireenille, saa selkä, niska ja hartiat mukavasti kyytiä.

Tänään oli ekat harkat! Huomasi kyllä että kun ei ole pitkään aikaan tehny mitään muuta kuin punttia, niin hengästyy todella helposti, lisäksi olkapäät oli kokoajan hapoilla. Ei se mitään, viikon päästä uudestaan... Vois alkaa diettaamaan, että ei ole yhtä raskaan tuntosta kun puolet ajasta on lihaskuntopiiriä:jahas:

Kuntonyrkkeilyn voi kyllä aloittaa vaikka ei olisikaan hyvä kunto, siellähän se kunto nousee. :)

Itsekin aloitin vuosi sitten kuntonyrkkeilyn, ja tykästyin kovasti lajiin, ja olen kyllä todennut että kunto on noussut hurjasti viime vuotiseen verrattuna! Meilläkin on treeneissä hyvin erikuntoista porukkaa, mutta esim. nopeudellahan voi säädellä tuota treenin raskautta osaksi. Eilen tuli taas uutta porukkaa treeneihin, ja osa näytti pelkästä alkulämmittelystä puolikuolleelta saati sitten treenien lopuksi, vaikka käytiin lähinnä läpi vain teniikkaa. Puolikuolleelta varmaan minäkin näytin vuosi sitten treenien jälkeen :D

Itekin on tullut nyt pari kertaa käytyä. Tarkoitus olisi koko kevät käydä 2 kertaa viikossa, jos vaikka oppisikin jotain.

alotin itte kans kuntonyrkkeilys erittäin hyvää vastapainoo puntille. sittemmin siirryin kilpanyrkkeilyyn ku alko toi pelkkä säkin hakkaaminen tympii.

Millon oikein tossa voi sanoa itteensä "kokeneeksi", meillä ois huomenna näille "kokeneille" oma vuoro. Noobeille (minä:david:) keskiviikkosin ja sunnuntaisin ois sitten kuntopiiriä (vaapaehtoinen)...

Millon oikein tossa voi sanoa itteensä "kokeneeksi", meillä ois huomenna näille "kokeneille" oma vuoro. Noobeille (minä:david:) keskiviikkosin ja sunnuntaisin ois sitten kuntopiiriä (vaapaehtoinen)...
Se on varmaan aika tapauskohtaista, mutta sehän sano että ne, jotka oli syksyn siellä on niitä "kokeneita" ja uudet on noobeja. Sitten kun noobi on kehittynyt tarpeeksi niin ne vetäjät antaa luvan mennä sinne kokeneitten treeneihin :kippis1:

Olen tykästynyt kuntonyrkkeilystä ja parisen kertaa viikossa nyrkkeilen säkkiin. Mutta kertokaapa, onko väliä, vaikka oikeakätisenä olen oikea kylki edessä ja oikea jalka edessä. Eikö "normaalin" oikeakätisen pitäisi juuri olla vasen kylki ja jalka edessä? Itsellä vasen käsi ja koko vasen puoli kropasta on huomattavasti vahvempi. Mitä hyötyä/haittaa tästä "väärästä"tyylistä on?

Näin ihan nyrkkeilyä sen tarkemmin tuntematta sanoisin, että ei siitä mitään haittaa ole. Tottumiskysymyshan tuo vaan on.

Olen tykästynyt kuntonyrkkeilystä ja parisen kertaa viikossa nyrkkeilen säkkiin. Mutta kertokaapa, onko väliä, vaikka oikeakätisenä olen oikea kylki edessä ja oikea jalka edessä. Eikö "normaalin" oikeakätisen pitäisi juuri olla vasen kylki ja jalka edessä? Itsellä vasen käsi ja koko vasen puoli kropasta on huomattavasti vahvempi. Mitä hyötyä/haittaa tästä "väärästä"tyylistä on?

Oikea kätisenä vasen kylki ja jalka ehdottomasti edellä, tai ainakin ainakin meille neuvottiin.

Edelleen siihen mun nyrkkeilyasentoon liittyen: Enkö kuitenkin nyt nyrkkeile kuten vasenkätinen? Eli ei siis mitenkään omituista,vai? Yritin eilen nyrkkeillä vasen kylki edessä, ei siitä tule mitään. Vasemman käden suorassa huomaan motoriset puutteet. Olen ennenkin huomannut, että motoriikka ja liikeradat menevät vasemmalla puolella paremmin. Ja vasen puolisko kropastani on vahvempi. Sama juttu koripallossa, pompotan mielummin vasemmalla ja heitän vasemmalla. Se vaan on tällaisten sekopäisten "ominaisuus".:dance:

Kyllä, nyrkkeilyasentosi on nyt kuin vasenkätisellä, enkä todellakaan usko että tuosta mitään haittaa olisi, vaikka oletkin oikeakätisenä oikea kylki edessä, eli "väärin"päin. Tottumiskysymys kuten joku sanoikin. Monille on vain helpompaa olla oikeakätisenä vasen kylki edessä, saa siten takakädellä kunnolla voimaa lyönteihin.

Eli periaatteessa olet oikeakätinen, mutta käytännössä vasenkätinen. Ja eiköhän käytäntö tässä asiassa ratkaise :P
Minusta se menee ihan oikein jos nyrkkeilet noin.

Kun on kohta kuukauden käyny räpeltämässä tuolla niin rupee tuo kuntoki vähän paranemaan. Huomaa hyvin kun ei aina käy niin lähellä kuolemaa jo alkulämmittelyissä :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vee, ihan miten koet homman luontevammaksi. Sen käden kumpi on edessä pitäisi kuitenkin olla se heikompi, eli sen takakäden puolen kuuluu olla vahvempi.

Eli periaatteessa olet oikeakätinen, mutta käytännössä vasenkätinen. Ja eiköhän käytäntö tässä asiassa ratkaise :P
Minusta se menee ihan oikein jos nyrkkeilet noin.

Kun on kohta kuukauden käyny räpeltämässä tuolla niin rupee tuo kuntoki vähän paranemaan. Huomaa hyvin kun ei aina käy niin lähellä kuolemaa jo alkulämmittelyissä :D

Itse olen kans tällainen outo tapaus, olen nimittäin vasenkätinen siinä mielessä, että kirjoitan vasemmalla kädellä. Muutoin sitten oikeakätinen - mailapelit, frisbeen heitto, hampaiden harjaus, nyrkkeilyasento jne. on oikeakätisen. Ja oikea puoli voimakkaampi. Eli määrittelisin itseni oikeakätiseksi joka kirjoittaa vasemmalla kädellä. :) Hiirtä tosin pystyn käyttämään yhtä hyvin molemmilla käsillä, ja toisinaan vaihdankin puolta ranteen liiallisen rasittumisen estämiseksi.

Itsekin olen vasen kätinen mutta suurin osa urheilusta menee sitten oikealla, ei kuitenkaan kaikki. Ja nyrkkeilen kuten oikeakätiset. Harmittaa hieman tuo sillä vasenkätisyys on taistelulajeissa etu, sillä ihmiset on tottuneet tappelemaan oikeakätisiä vastaan.
Kovasti tekee mieli päästä kuntonyrkkeilemään, mutta kovin huonot mahdollisuudet on tuohon on tässä kylässä, jossa tällä hetkellä asustan. Onneksi noin puolen vuoden päästä pääsee muuttamaan Tampereelle tai jonnekkin.

Vee, ihan miten koet homman luontevammaksi. Sen käden kumpi on edessä pitäisi kuitenkin olla se heikompi, eli sen takakäden puolen kuuluu olla vahvempi.
miksiköhän se taka käsi on aina vahvempi vaikka vaihtaisi ns väärän puolen eteen:rolleyes:

ei mitään väliä olet niin kun tuntuu luonnolliselta!

Itellä kans nyt pari kertaa kuntonyrkkeilyä takana ja olen kyllä kovasti tykännyt lajista!
Kunto kun ei tällä hetkellä ihan mikään tykein ole niin kyllä hiki virtaa.

Itellä ku on paljo ongelmia selkä/hartia/olkapääosastolla niin lajia mulle suositeltiin niitten hoitoon ja kunnossa pitoon ja kyllä se just niihin paikkoihin käykin ja muutenkin erittäin hyvää aerobista treenia.

ja sitte oon vielä salilla lisäksi käynyt, tai alotellut taas muutaman vuoden tauon jälkeen!

Itsekin olen vasen kätinen mutta suurin osa urheilusta menee sitten oikealla, ei kuitenkaan kaikki. Ja nyrkkeilen kuten oikeakätiset. Harmittaa hieman tuo sillä vasenkätisyys on taistelulajeissa etu, sillä ihmiset on tottuneet tappelemaan oikeakätisiä vastaan.

Ihan normaalia osalle nyrkkeilijöistä. Ja kun tekniikat tulee tutuiksi, voi alkaa treenaamaan lyömistä toiseltakin puolelta. Se oma tyyli löytyy ahkeran treenin myötä.

Aikoinaanhan toi puolen vaihtaminen kesken matsin oli aika kova taktinen juitsu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom