Kuntavaalit 2012 - Sotien jälkeen suurin poliittinen muutos

Kyllä mä vähän veikkaan että poliittisella ilmapiirillä on jotain tekemistä linjausten kanssa. Tuohan oli vain yksittäistapaus, joiden perusteella ennenkään ole mitään tehty. Ja toisaalta olis kiva nähdä se päivä ku yksikään päättäjä myöntäis tai esim. hesari kirjottais että jotakin tehtiin sen takia että ps:n kannatuksen nousu syö muiden kannatusta...

Avainsana alleviivattu. Varmaan lätkän maailmanmestaruuskin tuli Suomeen myös Persujen ansiota..

Ihmiset äänestivät Persuja e.k.vaaleissa ja pettyivät. Sen takia kannatus oli näissä vaaleissa paljon pienempi. Mitään konkreettista he eivät ole saaneet aikaan, jos ei ihmismassan liikehdintää, joka ei johda mihinkään lasketa mukaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No sinäpä sen sanoit. Eli voisi ne asiat olla Suomessa(kin) paremmin. Täällä toden totta on aivan liian helppoa loisia, tekemättä mitään. Pitääkö odotella että asiat on tarpeeksi huonosti, ennenkun niille kannattaa mitään tehdä?

Asiat voi aina olla paremmin, en minä sitä väittänytkään. Sanoin vain, että yleismaailmallisesti katsottuna tämä on hyvä maa olla ja asua.

Otan esimerkiksi itseni: tulen normaalista keskituloisesta perheestä ja minulla on ollut elämässä samat edellytykset kuin suurella osalla muistakin. Nyt kolmikymppisenä asun lähes velattomassa asunnossa, ajan uudehkolla tähtinokalla, käyn muutaman kerran vuodessa ulkomailla, kotoa löytyy taulu-tv:t ja pelit sekä vempeleet. Saan itseni ravittua päivittäin, löytyy puhtaat vaatteet ja lämmin sänky. Jos tulen kipeäksi voin mennä lääkäriin tai jos haluaa oppia jotain, voin ottaa kursseja yliopistosta tai AMK:sta ilmaiseksi. Pointtini on se, että mitä sen "hyvän maan" pitäisi minulle mahdollistaa jos nämä asiat ei riitä?

Se, että joku dille loisii, niin ei kuitenkaan kovin paljoa ole minulta pois, enemmän se on pois häneltä itseltään. Maksan tällä hetkellä veroja reilut 30% ansiotuloistani ja elämänlaatuni ei paranisi, vaikka noita loisijoita ei olisi ja veroprosenttini olisi 25.
 
Avainsana alleviivattu. Varmaan lätkän maailmanmestaruuskin tuli Suomeen myös Persujen ansiota..

Ihmiset äänestivät Persuja e.k.vaaleissa ja pettyivät. Sen takia kannatus oli näissä vaaleissa paljon pienempi. Mitään konkreettista he eivät ole saaneet aikaan, jos ei ihmismassan liikehdintää, joka ei johda mihinkään lasketa mukaan.

Kuka uskoo mihinkäkin.

Kuntavaaleja, ek-vaaleja ja presidentinvaaleja on turha ja typerä vertailla keskenään, koska ne on luonteeltaan hyvinkin erilaisia.

Historian suurimpia kuntavaalivoittoja PS:lle. Ei voi olla kovinkaan pettynyt.

- - - Updated - - -

Se, että joku dille loisii, niin ei kuitenkaan kovin paljoa ole minulta pois, enemmän se on pois häneltä itseltään. Maksan tällä hetkellä veroja reilut 30% ansiotuloistani ja elämänlaatuni ei paranisi, vaikka noita loisijoita ei olisi ja veroprosenttini olisi 25.
Näistä tuontiloisista on myös muuta haittaa kuin veroprosentissa näkyvä vaikutus. Ja kyllä se veroprosenttiinkin kohdistuva vaikutus rupeaa suakin jossain vaiheessa vituttamaan. Tää maa on muutenkin kuoliaaks verotettu ilman, että tänne pitää tuoda tuhansittain ja taas tuhansittain rikoksia tehtailevia elättejä.
 
Eilen vaaliohjelmassa Kaustisten perussuomalaisten pj sanoi olevansa tyytymätön tulokseen, vaikka ps:n kannatus Kaustisissa oli 37,3%.

Rima on laitettava jumalauta korkeelle! :D
 
Näistä tuontiloisista on myös muuta haittaa kuin veroprosentissa näkyvä vaikutus. Ja kyllä se veroprosenttiinkin kohdistuva vaikutus rupeaa suakin jossain vaiheessa vituttamaan. Tää maa on muutenkin kuoliaaks verotettu ilman, että tänne pitää tuoda tuhansittain ja taas tuhansittain rikoksia tehtailevia elättejä.

Mitä käytännön haittaa niistä minun normaaliin elämään voisi mahdollisesti olla? Maahanmuuton kustannukset on kuitenkin aika kärpäsenpaska valtion budjetissa, että sillä ei minun maksamiin veroeuroihin ole mitään vaikutusta.

Tuossa olen sinun kanssa samaa mieltä, että ulkomaalaiset rikoksentekijät pitää pystyä heittämään helvettiin heti kun syyllistyvät rikokseen. Ei paapoa kymmentä vuotta ja toivoa, että se siitä kaidalle tielle eksyisi.
 
Mitä käytännön haittaa niistä minun normaaliin elämään voisi mahdollisesti olla? Maahanmuuton kustannukset on kuitenkin aika kärpäsenpaska valtion budjetissa, että sillä ei minun maksamiin veroeuroihin ole mitään vaikutusta.

No kysy joltain Pelle Svenssonilta, että onko Malmössä hyvä meininki. Ajan kysymys, että täällä ollaan samassa pisteessä ku siellä jossei jotain tehdä. Toki jos sä asut jossain Lapin perukoilla ni sit tuskin mitään vaikutusta. Ruotsissa menee sosiaalituista 62% maahanmuuttajataustaisille joita on väestöstä joku 14%.
 
Itse asunut aina ita-helsingissa ja ei minun elamaani ole maahanmuuttajilla ollut mitaan negatiivista vaikutusta.

Tama ei toki tarkoita, ettenko olisi samaa mielta esim. noista rikollisten karkoituksista.
 
Itse asunut aina ita-helsingissa ja ei minun elamaani ole maahanmuuttajilla ollut mitaan negatiivista vaikutusta.

Tama ei toki tarkoita, ettenko olisi samaa mielta esim. noista rikollisten karkoituksista.

Kuinkahan perkeleen monta kertaa se pitää erikseen joka kerta sanoa, että kyse on siitä, että jotain on tehtävä NYT ettei TULEVAISUUDESSA olla samassa tilanteessa kuin esim. malmössä. Jälkikäteen asian muuttaminen lienee jotakuinkin mahdotonta. Ei se nyt niin vaikea oo tajuta.
 
Kuinkahan perkeleen monta kertaa se pitää erikseen joka kerta sanoa, että kyse on siitä, että jotain on tehtävä NYT ettei TULEVAISUUDESSA olla samassa tilanteessa kuin esim. malmössä. Jälkikäteen asian muuttaminen lienee jotakuinkin mahdotonta. Ei se nyt niin vaikea oo tajuta.

Niinkuin minä ja Cooperi sanottiin, että rikollisten hyysäämisestä on tehtävä loppu. Karkoitustappaukset ovat olleet nousussa viime vuosina, kun rikollisia on lähetelty pois maasta ja hyvä niin. Erittäin vaikea uskoa, että itä-helsingistä tulisi uutta malmöä, siellä mentiin metsään sellaisella otteella, että kotimaan touhuissa ei ole vielä ollut merkkejä tuosta. Sen takia tilannetta onkin seurattava tarkkaan ja asioihin puututtava heti, niinkuin itsekin sanoit.

Mutta silti, alkuperäiseen tekstiini viitaten: Suomi on todella hyvä paikka asua. Asioita pitää kehittää vallitsevien olosuhteiden mukaan, että maa pysyykin hyvänä, eikä minun mielestäni nyt ole mitään sellaisia merkkejä ilmassa että olisimme menossa kohti kehitysmaata. Maahanmuuttajien rikollisuutta enemmän minua huolestuttaa yleinen "en mä viitsi"-mentaliteetti. Tämäkään ei minuun henkilökohtaisesti vaikuta, mutta oikeisiin avun tarvitsijoihin varmasti vaikuttaa ja tulevaisuudessa enenemissä määrin. Kun työtävieroksuvat sossupummit käyttää järjestelmää väärin, se kuormittuu liikaa ja oikeasti sosiaalitukia tarvitsevat joutuvat myös liipasimen alle.

Mielestäni Suomessa ei ole työttömyysongelmaa, ongelmana on vain se, että niitä vähän paskamaisempia duuneja ei viitsi suomalaiset tehdä. Nämä työt sitten tekee maahanmuuttajat paremman elämän toivossa. Jotenkin nurinkurinen tilanne on, että korkeasti koulutettu maahanmuuttaja saattaa olla siivoamassa aseman vessoja kuin olisi hyödyntämässä koulutustaan sitä vastaavissa duuneissa. Sitten samaan aikaan kantaväestössä on kouluttamattomia tyyppejä työttömänä loisimassa kotona, kun ei vain hotsita tehdä niitä duuneja.
 
Kuinkahan perkeleen monta kertaa se pitää erikseen joka kerta sanoa, että kyse on siitä, että jotain on tehtävä NYT ettei TULEVAISUUDESSA olla samassa tilanteessa kuin esim. malmössä. Jälkikäteen asian muuttaminen lienee jotakuinkin mahdotonta. Ei se nyt niin vaikea oo tajuta.

Norjassa ulkomaalaisten osuus väestöstä on käsittääkseni jossain 13-14 % hujakoilla. Ja verrattaen hyvin siellä tuntuu pyyhkivän. Ei joka paikasta ole pakko tulla Malmö..
 
Varmaan aika monelle kynnys persujen aanestamiseen on se etta siella on kaikenmaailman suomensisulaisia ja rikoksista tuomittuja listoilla. Jos asiallista keskustelua on, se hukkuu helposti kaikenmaailman kohujen ja sisaisen kinastelun alle.

Itse pidan persujen menestymista hyvana asiana jos sen takia etta vasemmallehan ne on kallellaan. Vaikka ei mitaan jarkevaa suunnitelmaa tunnu olevan, ainakaan tama porukka ei ole ensimmaisena ajamassa palveluita alas tai kasvattamassa tuloeroja kuten kokoomus.
 
Norjassa ulkomaalaisten osuus väestöstä on käsittääkseni jossain 13-14 % hujakoilla. Ja verrattaen hyvin siellä tuntuu pyyhkivän. Ei joka paikasta ole pakko tulla Malmö..

Tähän yleensä heitetäään vasta-argumenttina: No mutta kun öljy.

Mutta vaikka öljy onkin Norjan varakkuuden tuoja, niin sillä ei selitetä sitä miksi norskeilla ei ole Malmon ongelmia. Nimittäin ulkomaalaiset menee Norjaan töihin, ei hengailemaan. Kun ihmisillä on mielekästä tekemistä, niin jää se rettelöintikin vähemmälle. Tätä ei Malmössä tajuttu aikoinaan. Eli työperäinen maahanmuutto on hyvä asia. Ghettoutuminen ja uuteen ympäristöön sitouttaminen ei ole hyviä asioita.
 
Norjassa ulkomaalaisten osuus väestöstä on käsittääkseni jossain 13-14 % hujakoilla. Ja verrattaen hyvin siellä tuntuu pyyhkivän. Ei joka paikasta ole pakko tulla Malmö..

"Joulukuussa 2008 Rosengårdissa oli mellakoita vuokranantajan sanottua irti Islamilaisen kulttuuriyhdistyksen huoneiston vuokrasopimuksen. Yhdistyksen luovuttua huoneistosta joukko nuoria valtasi sen. Vuokranantaja pyysi poliisia tyhjentämään huoneiston, mutta poliisi joutui perääntymään noin 50 valtaajan muun muassa heitellessä heitä kivillä ja ampuessa ilotulitteita poliiseja kohti.[2]

Kahtena seuraavana yönä mellakat muuttuivat entistä rajummiksi. Mellakoitsijoiden joukossa oli muslimitaustaisten maahanmuuttajanuorten lisäksi antifasistisen AFA Julia -järjestön aktivisteja.[3] Autoja ja roskatynnyreitä sytytettiin tuleen ja poliiseja heitettiin omatekoisilla pommeilla. Poliisin mukaan AFA-järjestön aktivistit olivat pahimpia rettelöitsijöitä.[4]

Tilanne rauhoittui poliisin saatua vahvistusta Göteborgista ja Tukholmasta sekä Islamilaisen kulttuuriyhdistyksen sanouduttua irti väkivallasta ja lähetettyä 200 aikuista keskustelmaan valtaajanuorten ja heidän perheidensä kanssa.[5][6]

Nuorten häiriköinnistä on kuitenkin tullut alueella pysyvä ongelma. Nuoriso kivittää paloautoja, jotka tulevat sammuttamaan tuleen sytytettyjä autoja ja roskalaatikkoja. Paloautot eivät enää liiku alueella ilman poliisin tukea ja esimerkiksi Herrgårdeniin ne eivät enää mene sammuttamaan pieniä tulipaloja. Mellakointia rauhoittaneita poliiseja on syytetty rasismista.[7]

Ongelmien ratkaisemiseksi on ehdotettu muun muassa öistä ulkonaliikkumiskieltoa Herrgårdenin nuorille ja vierailukieltoa muista kaupunginosista alueelle"


Lähde: Wikipedia. Jaksa alkaa nyt etsimään suomalaisia uutisia aiheista, vaikka niitäkin silloin oli tasaisesti.

Kyllähän tuolla joo ihan kivasti menee.
 
"Joulukuussa 2008 Rosengårdissa oli mellakoita vuokranantajan sanottua irti Islamilaisen kulttuuriyhdistyksen huoneiston vuokrasopimuksen. Yhdistyksen luovuttua huoneistosta joukko nuoria valtasi sen. Vuokranantaja pyysi poliisia tyhjentämään huoneiston, mutta poliisi joutui perääntymään noin 50 valtaajan muun muassa heitellessä heitä kivillä ja ampuessa ilotulitteita poliiseja kohti.[2]

Kahtena seuraavana yönä mellakat muuttuivat entistä rajummiksi. Mellakoitsijoiden joukossa oli muslimitaustaisten maahanmuuttajanuorten lisäksi antifasistisen AFA Julia -järjestön aktivisteja.[3] Autoja ja roskatynnyreitä sytytettiin tuleen ja poliiseja heitettiin omatekoisilla pommeilla. Poliisin mukaan AFA-järjestön aktivistit olivat pahimpia rettelöitsijöitä.[4]

Tilanne rauhoittui poliisin saatua vahvistusta Göteborgista ja Tukholmasta sekä Islamilaisen kulttuuriyhdistyksen sanouduttua irti väkivallasta ja lähetettyä 200 aikuista keskustelmaan valtaajanuorten ja heidän perheidensä kanssa.[5][6]

Nuorten häiriköinnistä on kuitenkin tullut alueella pysyvä ongelma. Nuoriso kivittää paloautoja, jotka tulevat sammuttamaan tuleen sytytettyjä autoja ja roskalaatikkoja. Paloautot eivät enää liiku alueella ilman poliisin tukea ja esimerkiksi Herrgårdeniin ne eivät enää mene sammuttamaan pieniä tulipaloja. Mellakointia rauhoittaneita poliiseja on syytetty rasismista.[7]

Ongelmien ratkaisemiseksi on ehdotettu muun muassa öistä ulkonaliikkumiskieltoa Herrgårdenin nuorille ja vierailukieltoa muista kaupunginosista alueelle"


Lähde: Wikipedia. Jaksa alkaa nyt etsimään suomalaisia uutisia aiheista, vaikka niitäkin silloin oli tasaisesti.

Kyllähän tuolla joo ihan kivasti menee.

Luitko sä yhtään mitä mä kirjoitin?
 
Kyllä, Malmö onkin ainoa kaupunki jossa näitä ongelmia esiintyy...aik pitkän listan sais pelkästään Ruotsista...puhumattakaan Briteissä, ranskasta, espanjasta jne jne.
 
Kyllä, Malmö onkin ainoa kaupunki jossa näitä ongelmia esiintyy...aik pitkän listan sais pelkästään Ruotsista...puhumattakaan Briteissä, ranskasta, espanjasta jne jne.

Varmasti voit sitten pistää faktaa kehiin ja listata tähän kaupunkeja Briteistä, Ranskasta ja Espanjasta, jotka ovat vajonneet syvään suohon suurten ulkomaalaisväestöjen takia.

Sä käytät aina esimerkkinä tota Malmöä, niin mä annan esimerkiksi Oslon. Vuokraa kesällä pyörä ja polje kaupunki päästä päähän ja kerro mulle kuinka rappiolla kaupunki näytti olevan..
 
Norjassa ulkomaalaisten osuus väestöstä on käsittääkseni jossain 13-14 % hujakoilla. Ja verrattaen hyvin siellä tuntuu pyyhkivän. Ei joka paikasta ole pakko tulla Malmö..
Siis eihän nyt kukaan ole väittänyt että ulkomaalaisten suuri osuus aiheuttaisi mitään ongelmia. Muslimibarbaarien suuri osuus väestöstä aiheuttaa ongelmia. Jos kaikki suomalaiset muuttaisivat vaikkapa Saksaan ja sieltä tulisi tilalle koulutukseltaan, ikärakenteeltaan jne vastaava kuuden miljoonan saksalaisen porukka, niin että Suomessa olisi 100% väestöstä ulkomaalaisia, niin ei tämä olisi kovin suuri ongelma. Sen sijaan jos nuo 6 miljoonaa tulisivat Pohjois- tai Itäafrikan islamilaisista barbaariheimoista niin ei olisi kohta kiveä kiven päällä.

Ei ole siis mitään järkeä verrata ulkomaalaisten osuutta, kun ulkomaalaiset nyt eivät ole mikään yhtenäinen ryhmä.

Edit: liittyypä muuten taas kuntavaaleihin ihan helvetisti maahanmuuttoasiat...

Edit2: Näköjään Norjan 655 000:sta maahanmuuttajataustaisesta asukkaasta noin 80 000 on Afrikasta.
 
Back
Ylös Bottom