Kunnostetut kolariautot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
20.4.2002
Viestejä
712
Paljon näkee nettiautossa autoja joista ake:n tietokannasta näkee sitten että on lunastettu jossain vaiheessa ja kunnostettu. Mitäs kaikkea näissä voi olla pielessä.. ? Valaiskaa viisaammat..
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Runko ja akselit voi olla kyllä päin helvettiä. Yleensähän se auto saattaa näyttää todella hyvältä. On uudet maalit, ehkä jotain spoilerihässäkkääkin pistetty koristeeksi mutta sitten kun lähtee motarille ja päästää kädet irti ratista niin se auto lähtee aivan minne sattuu.
 
ovista näkee/tuntee monesti kolariauton, joku ovi vähä kanittaa, tai jää erillaine rako kun toisella puolella. Suurin osa varmasti ihan asiapelejä, mut niiden huonompien tapausten varjolla ite en ainakaa ostas kolarikorjattua. Onhan niitä uusia autoja menny lunariin ilman rungon vääntymisiä, puskuri (pelkiltä muoviosiltaan tohjona), vyöt ja tyynyt lauennu nii aika varman ajoautonha tommosesta voi saada.

Pahin varmaan just joku toimimaton turvalaite, ja vääntyny runko. Toki huonosti korjattu moottorivikaki voi tulla aika kalliiks, niitä nyt tosin löytyy ei-kolaroiduistakin.
 
Onko tuollainen vääntynyt runko tms. vielä nykypäivänä mahdollista. Ainakin prätkissä vaaditaan rungon mittauksesta todistukset ennen kuin saa katsastettua liikenteeseen. Luulisi, että turvalaitteissa niin ikään on vaatimukset aika tiukilla. Onko kenelläkään kokemuksia noiden autojen osalta, itsellä on vain prätkän osalta sen verran, että ostin lunariin menneen pyörän joka oli korjattu. Itse pyörästä ei huomannut päälle päin, eikä kyllä ajossakaan, että olisi lunariin mennyt. Prätkissä kyllä katteet (oli kyykky) jo maksaa sen verran, että ei tarvitse hirveästi katteiden lisäksi ottaa damagea, että vakuutusyhtiö ostaa pyörän pois.
 
Tekniikan Maailman kolariautoja käsittelevissä jutuissa noista on löytyny henkenvaarallisiakin patentteja ja muutenkin ala-arvoista jälkeä. Myös merkkiliikkeiden tekemänä. Mieti minkälaista jälkeä tekee jobbari jolle on tärkeintä vain saada se peli myynti"kuntoon" mahdollisimman nopeasti.

Hae vaikka googlesta tai Teknarin sivuilta lisää.
 
Täytyy mennä runkomittauksista läpi, näin ainakin oli kaverin m3:sen kanssa jonka se osti avk:lta. Voi olla kyllä että se riippuu minkälaisesta kolarista on kyse, mutta tuon auton kanssa täytyi ainakin käydä testissä ennen kilville laittoa.


Riippuu aikapaljon kuinka on korjattu, esim huonot pohjatyöt ja maalit pinnassa niin voi alkaa kukkimaan helpolla. Mutta jos on taidokas korjailija, joka on esim korjannut autoa itselleen ja sitten vasta myy sen, eikä vain korjaa ja suoraan myyntiin niin miksi ei.Ei välttämättä riitä motivaatio tehdä kunnolla jos ei ole autoa itse tarkoitus pitää.
 
Zone-sarja -42%
Nettiautosta katselin parisen kuukautta itselleni kulkupeliä ja voi jee kun munapäät eivät voi suoraan sanoa myyvänsä lunariin mennyttä kolarikorjattua biiliä, yhtäkin olin menossa jo katsomaan mutta arvelin että pari euroa vois säästää turhalta ajolta... ja niin säästikin. Kuten tässä on jo todettukin, voi olla hyvin korjattuja ja myös semmoisia että jokusen vuoden pidon jälkeen alkaa itkettämään kun pelti kukkii... ja hankalampihan se on taas eteenpäin myydä entistä lunari autoa.
 
Muistutetaan nyt että runko ja itsekantava kori ovat täysin eri asia. Nykyään autot ovat pääosin itsekantavalla korilla. Jos autossa on turvalaitteita sun muita niin korjaus on valvottu jolloin tulee esittää todistukset että auto on asianmukaisesti korjattu, tämä tarkoittaa että auto tarkastetaan korjausvaiheessa. Korjauksessa on käytettävä valmistajan hyväksymiä korjausmenetelmiä. Autosta vaaditaan käytännössä aina nelipyöräsuuntauspaperit, turvalaitetestit ja korin mittatiedot.. hieman riippuen miten auto on vaurioitunut.

Ps. vaikka autoa ei ole lunastettu niin se ei tarkoita etteikö siihen olisi voitu vaihtaa elämänsä aikana etuaisoja jne. Eli ake ei kerro onko auto aikaisemmin kolaroitu vai ei.
 
Ehdollisessa korjauksessa Nelipyöräsuuntaus, alustamittaus, korin/rungon mittaus, oikaisu/liitos tarkastus/todistus. Nykyään uusia autojahan ei vaan hitsata/oikaista/liitetä joten kuten kasaan vaan ne täytyy tehdä ohjeiden mukaisesti. Nämä vain esimerkkinä mitä vakuutustarkastaja voi vaatia tarvittaessa jos on lunastettu auto ja nähdään tarpeelliseksi ehdollinen korjaus. se on sitten tarkastajan virhe jos jotain jää uupumaan. Ennenhän näitä nyt sai parsittua kasaan miten vaan ,mutta uuden karheet autot on varmasti hyvin tehtyjä turvalaitteetkin täytyy tarkastaa/testata aina jos ne on lauenneet ja uudet asennetaan. Että menneisyys näissäkin varjostaa nykypäivää. jobbarit ei kummosia oikasuja nykyautoon pysty tekemään.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom