Kunnon käsitreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Beltz28
  • Aloitettu Aloitettu
Joo elikäs käsien kehittyminen on ruvennut junnaamaan paikaallaan ja ajattelinkin sen johdosta pistää ohjelmani uusiksi ja varata käsille oman päivän. Aikaisemmin tein hauikset selän yhteydessä ja ojentajat rinnan ja olkapäitten kanssa. Mutta tuntui siltä että ei ollut enää kunnolla paukkuja jäjellä jäi reeni jäi puolitehoiseksi. Eli voisiko joku ystävällisesti kertoa hyvän treenin. Tiedän, että jokainen on erilainen ja kaikille kaikki ei sovi.

raakile
hauikset
suoralla tangolla 3*8-10
scotissa 3*10-12
hammeri 3*10-12

ojentajat
kapea penkki 3*8-10 (vois koittaa dippiäkin, mutta sitten joutuu olkapäät ja rinta aika koville)
ranskalainen punnerrus 3*10-12
ojentajat taljassa (suora tanko/köysi) 3*12

sulla tulee aika paljon nuita sarjoja..eli mitä tomppa sanoi niin 5-6 sarjaa riittää erittäin hyvin..hauikset ja ojentajat ovat kuitenkin melko pieniä lihasryhmiä..

Sorge muttaa mikä on hammer? Ajattelin kysyä näin vaivihkaa.:david:

Originally posted by Beltz28
Aikaisemmin tein hauikset selän yhteydessä ja ojentajat rinnan ja olkapäitten kanssa.

Tai vaihtoehtosesti vaihdat ojentaja / hauis paikkaa. Toimii joillain, joillain ei. Pidät vaan selkä/ojentaja ja rinta/olkapää/hauis päivien välissä päivän - kahen tauon. Saa hauis & ojentaja täten yhen suoran + yhen epäsuoran treenin viikkoon. Olettaen että sulla on 7 päivän kierto.

Mulla toi toimi ainakin hyvin, kädet kehittyny rutkasti.

Originally posted by mik99
sulla tulee aika paljon nuita sarjoja..eli mitä tomppa sanoi niin 5-6 sarjaa riittää erittäin hyvin..hauikset ja ojentajat ovat kuitenkin melko pieniä lihasryhmiä..

Samaa mieltä. Ei tartte hirveesti sarjoja kunhan vetää vaan kovaa ne sarjat mitkä vetää, luonnollisesti. :)

Kiitos vinkeistä

Eli kiitoksia hyvistä vinkeistä. Vähennän sarjojen määrää kehottamallanne tavalla maksimissaan kuuteen. Voisin muten kokeilla sitä rinat/hauis selkä/ojentajat yhdistämistä, mutta sitten jäisi yksi reenikerta vallan väliin ja joutuis sitten aina reenaan niillä 0,33 painoilla

:kippis1:

Re: Kiitos vinkeistä

Originally posted by Beltz28
Eli kiitoksia hyvistä vinkeistä. Vähennän sarjojen määrää kehottamallanne tavalla maksimissaan kuuteen. Voisin muten kokeilla sitä rinat/hauis selkä/ojentajat yhdistämistä, mutta sitten jäisi yksi reenikerta vallan väliin ja joutuis sitten aina reenaan niillä 0,33 painoilla

:kippis1:

Öö. Yhdistämistä? Mielestäni kukaan tässä threadissa ei ole yhdistämisestä puhunut, hieman vaan treenijaon muuttamisesta minä olen selostanut?

Mutta mulle henk. koht on ainakin tämmönen 3-jakoisista ollut toistaiseksi hyvää kehitystä tuova jako;

1. pv Selkä, ojentajat
2. pv lepo
3. pv Rinta, olkapäät, hauis
4. pv lepo
5. pv Jalat
6 & 7 pv lepo

Suosittelen kokeilemaan, jos kolmijakoista seitsemänpäivän kiertoa ajattelet. Tai sitten 6 päivän kierrolla ja otat tuon seiskapäivän pois kokonaan.

Originally posted by MuscleMemory
Siinä sinulle vasarakääntö
Noilta sivuilta löytyy paljon muitakin hyödyllisiä liikkeitä.

vinkki: hammer on ainoa hauisliike, jossa kannattaa mieluummin keskittyä hiukan enemmän suureen romuun kuin puhtaaseen liikkeeseen.... pikku cheatti siis parantaa ainakin meikäläisellä tuntumaa. 1 tai 2 hauisliike, ei lopuksi.

Originally posted by mik99

Aika oikeassa heppu onkin...
Hauis ei kehity - threadissa purin tunteitani asiasta.

Re: Re: Kiitos vinkeistä

Originally posted by miku82
Öö. Yhdistämistä? Mielestäni kukaan tässä threadissa ei ole yhdistämisestä puhunut, hieman vaan treenijaon muuttamisesta minä olen selostanut?

Mutta mulle henk. koht on ainakin tämmönen 3-jakoisista ollut toistaiseksi hyvää kehitystä tuova jako;

1. pv Selkä, ojentajat
2. pv lepo
3. pv Rinta, olkapäät, hauis
4. pv lepo
5. pv Jalat
6 & 7 pv lepo

Suosittelen kokeilemaan, jos kolmijakoista seitsemänpäivän kiertoa ajattelet. Tai sitten 6 päivän kierrolla ja otat tuon seiskapäivän pois kokonaan.

Hyvä jako, tulen testaamaan itsekkin tuon piakkoin,
selkä/rinta; jalat, vatsat; olkapää, ojentaja, hauis- jaolla tosin treenaan ennen tuota.

Vanha threadi, mutta tällaisen löysin, kun etsin ”käsitreeni” sanalla. Tänään tuntui käsitreeni menevän niin hyvin perille, että oli pakko päästä kertomaan.

Treenin alkuun lämmittely kuntopyörällä 10min sekä pystypunnerruksia 5x5-10 ja alataljasoutuja 5x-10-15.

1. Dippi lisäpainoilla: 60kg/40kg/20kg/BWx3-5, BWx11
- ensin lyhyillä sarjoilla nousu 60kg lisäpainoihin ja siitä yksi pudotussarja, jossa jokaisessa osasarjassa 3-5 toistoa, tämän jälkeen hetki huilia ja toinen sarja omalla painolla, niin monta toistoa kuin menee
2. Ranskis käsipainoilla lattialla maaten: 20kgtx7, 12kgtx12-15
- seitsemän toistoa failureen, jonka päälle vielä kaksi negatiivista toistoa, toisessa sarjassa 12-15 toistoa failureen ja sama kaksi hidasta alaslaskua, joissa punnertamalla painot ylös ja ranskis-liikerataa alas
3. Ylätaljaojennus myötäotteella: 45kgx8-10, 30x12-15
- viimeisenä ojentajaliikkeenä perus-pushdowneja kun ei muutakaan jaksanut ja erittäin puhtaalla tekniikalla kaksi sarjaa loppuun asti, pari viimeistä toistoa reippaammin, jotta sai loputkin mehut irti, kummankin sarjan loppuun staattinen pito
4. Hauiskääntö istuen käsipainoilla: 28kgtx6, 22kgx10-12
- nätillä tekniikalla ja hitailla alaslaskuilla kaksi sarjaa failureen
5. Scott-penkki hauiskääntö alataljalla: 35kgx6, 25x10-12
- sama kuin edellä, Scott-penkin tuki aivan pystysuorassa
6. Hauiskääntö tangolla myötäotteella: 30kgx10-12, 30kgx10-12
- kaksi sarjaa rauhallisella positiivisella ja negatiivisella vaiheella, koska tarkoitus korostaa kyynärvarren lihaksia, jotka vastaavat paremmin ei niin räjähtävään nostoon, viimeisen sarjan loppuun pari negatiivista

Siinä se… 6 liikettä, joista jokaista 2 sarjaa failureen ja kohtalaisen tiiviillä treenitahdilla. Ideana oli tehdä ensin yksi sarja raskaammalla raudalla ja sitten toinen sarja kevyemmällä, tehokeinoja tarpeen mukaan. Oikeastaan jokaisessa harjoitteessa liikkeen eksentrinen osa korostetun hallittu (hidas). Ennen työsarjoja jokaista liikettä 1-2 tuntumasarjaa, dipissä useampia. Ne liikkeet joissa olen sanonut toistovälin (10-12 tms) niin en muista tarkkaan, että montako meni, koska en pidä treenipäiväkirjaa tällä hetkellä.

Loppuun ojentajien ja hauisten venyttely sekä 10 min kuntopyörää. Hyvä treeni!

Ei minulla muuta :)

Back
Ylös Bottom