Kunnollisen mehun metsästys

Hard Justice

Dirdy birdy
Kauppojen hyllyt on notkollaan erilaisia mehuja. Appelsiinia, omenaa sekomehua ja muita. Mutta mitä ne suurimmaksi osaksi on - esanssi + sokeri/makeutusaine litkujahan ne. Tai sitten ne on valmistettu jostain tiivisteestä.
On alkanut tulla ikävä lapsuuden/nuoruuden aikoja maalla kun oli syksyisin tuoretta puolukka- ja punaviinimarjamehua :kuola:
Eipä taida vastaavia löytyä kaupan hyllyiltä. Mehukatit ja O'Lightit ym. piti jättää jo kauan sitten pois kun ei uponnut enää mikään maku alas. Appelsiinituoremehua ostan joskus. Ne parhamman makuiset hedelmämehut sitten maksaa jo yli päiväbudjetin. Tällä hetkellä ainoa mehu jonka saa ilman tuskaa juotua on Robinson's mehut. Ne tuntuvat maistuvan vielä oikeilta mehuilta toistaiseksi.
Pitäsköhän hankkia joku pieni puutarha palsta jostakin ja laittaa sinne muutama puna/mustaherukkapensas kasvamaan. Samalla pitää pyytää äitiä opettamaan mehun keittoa mehumaijalla.
450px-Juice_making_kettle.JPG

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä tahansa Lidlistä sanotaankin, niin sieltä saa lasipulloissa hyvää appelsiinimehua. Ei ole makeutettu ainakaan yli sekä mehussa on seassa appelsiinin hedelmälihaa.

Lidl on pessy muut mehut monessa eri vertailussa noilla lasipulloissaan olevilla mehuilla. Viinimarjaversio on kans tosi hyvä.

Meillä keitellään osa mehuista itse...aika järkytys on se sokerin määrä joka tarvitaan että se litku menee alas, mutta pieni omavaraisuus saa mehunkin maistumaan paremmalta...

Kauppojen hyllyt on notkollaan erilaisia mehuja. [ ] Tai sitten ne on valmistettu jostain tiivisteestä.

Öö omatekoinen marjamehu on tiivistettä sekin, siihen sitten lisätään vettä ja sokeria että saadaan juomakelpoista mehua.

Meillä keitellään osa mehuista itse...aika järkytys on se sokerin määrä joka tarvitaan että se litku menee alas,

Aina voi käyttää makeutusaineita, tosin ei ne ikinä sokeria korvaa maussa.

Itse en pysty juomaan kauppojen appelsiinituoremehua tms. kitkerän maun takia. Sen sijaan ostan appelsiineja ja puristan itse. Vähän joutuu vaivaa näkemään mutta maku on jotain mistä ei pysty edes puhumaan samana päivänä kauppojen mehujen kanssa.

Mehu"puristimena" toimii sellainen perinteinen "puristin" mutta sähköinen. Tuollaista hankkiessa ei kannata ostaa sitä halvinta. Itse ostin ja jouduin palauttamaan, koska moottori ei jaksanut pyörittää sitä "terää" kun siihen painoi appelsiiniä. Pyörimissuunnan vaihto on ehdoton myös.

Sellaiseen oikeasti puristavaan hökötykseen mitä saa stockalta ei kannata sortua. Sillä saa lusikallisen jos sitäkään appelsiinista mehua irti vaikka kuinka puristaisi (runko vääntyi). Ulkonäöltään tuollainen menee mahdollisesti sisustuselementtinä (retroa) mutta muuta sillä ei teekkään. Jos tuollainen on pakko saada kannattaa käydä katsomassa class ohlsonilta, niillä oli muistaakseni tuota samaa laitetta myynnissä kympin halvemmalla kuin stockallla.

Vaan onko kukaan tehny porkkana mehua itse sillä tavalla, kun ns. purkaa porkkanan ulkokuoren niin siinä on semmonen sisus, mikä maistuu 10 kertaa normi porkkanaa paremmalta. Niin ottaa sen ja siitä tekee mehua, niin ai että on muuten hyvää.

Itelle maistuu parhaiten Gefiluksen guava-omena ja Tropicanan oikeastaan kaikki mehut.
Kaupan appelsiinimehuista en ole ikinä innostunut, jokin ei niissä vaan toimi. Itse puristettu appelsiinimehu uppoaa oikein hyvin.

Brämhult ja tropicana kelpa.
http://www.bramhults.se/

Noi fun-lightit ja muut on kyl jotain aivan järkyttävää!

Itse en pysty juomaan kauppojen appelsiinituoremehua tms. kitkerän maun takia. Sen sijaan ostan appelsiineja ja puristan itse. Vähän joutuu vaivaa näkemään mutta maku on jotain mistä ei pysty edes puhumaan samana päivänä kauppojen mehujen kanssa.

Sama. Tai no, pystyn kyllä juomaan valmiitakin mehuja, mutta itsepuristettu on vain ziljardi kertaa parempaa.

Mehu"puristimena" toimii sellainen perinteinen "puristin" mutta sähköinen. Tuollaista hankkiessa ei kannata ostaa sitä halvinta. Itse ostin ja jouduin palauttamaan, koska moottori ei jaksanut pyörittää sitä "terää" kun siihen painoi appelsiiniä. Pyörimissuunnan vaihto on ehdoton myös.

Sama. Tosin puristin on kirppikseltä ostettu pilihipsin vehjes joka on varustettu suunnanvaihtotoiminnolla ja jaksaa pyörittää vaikka kovemminkin painaisi sitrushedelmän sitä turbaania vasten.

Mielessä on käynyt myös sähköisen mehulingon hankkiminen. Kokemuksia?

Ainiin, uskomattoman hyvää mehua tulee kun sekoittaa 3/4 appelsiinia ja 1/4 verigreippiä. Joskus laitan tuohon sekoitukseen vielä limettiäkin lisäksi jos niitä sattuu kaapissa lojumaan.

Viimeksi muokattu:
Mielessä on käynyt myös sähköisen mehulingon hankkiminen. Kokemuksia?

Porukoilla tollanen on, tai ainakin on joskus ollut. Muuten hyvä värkki mutta koska sen peseminen on sen verran työläs homma on käyttökerrat jääneet aika vähiin. Jotenkin turhan monimutkaista tuon mehulingon kanssa säätäminen.

Lidlistä osui käteen purkki niiden tuorepuristettua appelsiinimehua. Ei ihan yhtä hyvää kuin Tropicana, mutta kuitenkin mainiota. Ja hinta vain 1,79/litra.

Oma resepti mehulle: keitän joko mehumaijalla tai hyörystin kattilalla sekalaisia marjoja mehuksi.(yleensä herukoita,mustikkaa,puolukkaa ja mansikoita) En laita sokeria tai mitään makeutusainetta. Sitten sotken tuon raaka mehun jonkun vadelma light mehun kanssa suhteessa raakaa mehua 1l ja light mehua 0,5l. Siinä on sitten jääkaapissa aina lantrausta vaille valmiina mehua. Tuota "tiivistettä" sitten lantraan suhteessa 1/6

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom