Kumpi kone kannattaisi ostaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VilleO
  • Aloitettu Aloitettu
Raven sanoi:
Enpä ole pahemmin itse kuullut. Pikemminkin päinvastoin..

Edit: Aika paljon ongelmat ovat kuitenkin itse käyttäjästä kiinni.

Ei todellakaan ole yleisesti ollut! Ja 9800pro pieksee tuon kortin useimmissa peleissä mennen tullen!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Late^ sanoi:
Ite olisin enemmän esim Geforce 5900:sen kannalla kun ati 9800 pron. Vaikka ati olisikin nopeampi, on siinä enemmän yhteensopivuus ongelmia ollut.

WÅÅT?! Heitäs esimerkkejä, mulla ei ole koskaan ollut mitään sopivuusongelmia ja aina olen Voodoon jälkeen ATIa käyttänyt.

Taitaa olla niin että kyllä se ATI on tämän hetken laadukkain piirivalmistaja.
Nopeita ovat ja tasokasta kuvaa tuottavat.

Omalta kohdaltani voin sanoa, että oman Radeon 7200:n kanssa oli aivan pirusti yhteensopivuusongelmia pelien kanssa. Ei jäänyt kovin hyvä maku, vaikka kortti oli muuten laadukas. Toivottavasti nykyään on asiat paremmin.

Tarkoitin hieman uudempia kortteja, kuten esim. tuo 9800pro. Mulla on ollut 5 ATIn korttia 8500:sta asti, eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia kun on päivittänyt ajurit aikanaan.

No omiin silmiini vaan osuu ku selailee esim muropaketin näytönohjaimet osiota niin enemmä noita Radeon ongelmia ku Geforce.

Late^ sanoi:
No omiin silmiini vaan osuu ku selailee esim muropaketin näytönohjaimet osiota niin enemmä noita Radeon ongelmia ku Geforce.

Jos niitä yhteensopivuusongelmia nyt on esiintynyt niin todennäköisesti ne ovat olleen 9600 sarjalaisissa! En kyllä vieläkään allekirjoita tuota väitettäsi. DirectX 9 tullessa nvidialaisilla sai alussa katsella hienoa dia-showta. Asia korjattiin suht nopeasti tweakkausajureilla joilla huijattiin korttia alentamaan vaatimusten mukaista grafiikkaa ja parantamaan näin nopeutta!

Uudet 6800-sarjalaiset tuntuvat olevan taas aika kovia vehkeitä. Mutta aika näyttää, kun hinnat tippuvat ja niistä saadaan lisää kokemusta.

Ja murossa suurimmalla osalla on atin kortti, joten tottakai niistä on enemmän puhettakin.

Itse odottaisin vielä hetken, sillä nyt juuri on tuloillaan taas uusi prossukanta. Samalla vois venata, että x800 rantautuvat kunnolla Suomeen ja hinnat vähä laskee. Tehoero on kuitenkin 9800 sarjaan huima.

Itsellä on toinen ati menossa ja yhtään yhteensopivuus ongelmaa ei ole ollut. Mahtaako olla niin, että ati:n vihaajat vaan pitää murossakin enemmän ääntä. Kaikki pelitkin jotka on optimoitu nvidialle on toimii moittetta. Far Cry:ta en tosin ole kokeillut.

Jos sen koneen haluaa pian, niin en todellakaan jäisi odottelemaan X800 sarjaa. Menee silti jonkin aikaa ennen kuin hinnat on siedettävällä tasolla. Riippuu tietenkin mikä on omasta mielestä siedettävä taso. Itsellä max. 300. Ei taida vielä saada 9800XT:täkään siihen hintaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom