kumpi digi: Canon vai Olympus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu

mxm

Nyt tuli tenkka på kun pitäis tehdä oikea valinta digikameran suhteen. Vaihtoehtoina on Canon ixus 430 ja Olympus mju410. Ominaisuuksiltaanhan noi on aika identtisiä, eroa on vain hieman koossa ja painossa.
Kumpaa suosittelisitte?

Siirto kyniksien valtakuntaan ;-)

Kummatkin merkit ovat yleensä testivoittajia eli tuskin menee mönkään, otti kumman tahansa...

Olympus on noista parempi. Tulet vielä kaipaamaan sitä kaukosäädinta ja nuo Olympuksen kamerat on jykeviä.

Canon. Kaukosäätimellä ei tee mitään. Canonilla paras disaini testivoittajatekniikan ja käytettävyyden lisäksi.

En tiedä kumpi on pienempi, ixus ainakin on aika snadi. Itselläni on vanha olympus ja kyrsii jonkun verran kun on sen kokoinen ettei mene huomaamattomasti taskuihin, eli jos on ominaisuuden muuten aika samat niin ottaisin pienemmän koska sen saa aina helpommin otettua mukaan.

Olympus mikäli tykkää että aukko on suojassa metalliläpän alla ja arvostaa roiskesuojausta. Caanoni mikäli tykkää vähän pienemmästä taskun painosta ja suomalaisesta valikoista. Canonin itse ottaisin.

Itse oon kans ostamassa kameraa ja molemmat noista on potentiaalisia ehdokkaita. Olympuksessa ois metallikuori ja kamera on roiskevesisuojattu, lisäksi objektiivi tulis hyvin suojatuksi kameran läpällä. Toisaalta Canoniin saa halvempia muistikortteja ja ostan joka tapauksessa kameraan vedenpitävän kotelon ja Canoneja löytyy kavereilta, joten kotelon voin ostaa kimpassa. Tämän vuoksi ostan Canonin, muuten ostaisin tuon Olympuksen.

Ittelläni on Canon Ixus 400 & Olympus E-20. Vaikka hieman erilaisia / eritasoisia ovatkin, niin pidän itse enemmän Canonista. Lähinnä joka päiväisessä käytössä olen mieltynyt Canonin valikoihin ja nappuloiden sijoitteluun. Jos, ja kun, ostan järkkärin niin se on Canon, vaikka esim. Olympus E-1 on erinomainen...

Itsekin kattelin tota Canon Ixus 430 kameraa, mutta ostin sittenkin Powershot A80 kameran, on vähän isompi kooltaan, ominaisuudet suht samat. Isompi koko tulee lähinnä siitä, että se toimii neljällä sormikokoisella paristolla. Ostin siihen sitten samalla akut ja se kestää ottaa n. 200-300 kuvaa yhdellä latauksella, eli ihan kiitettävästi. Ja ketään paljon parempi mitä Ixus. Ja plussana vielä kääntyvä näyttö.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom