Kummiohjelmat?

Ikä
36
Mietin tuossa kummilapsen ottamista jostain maasta, mutta mietin mikä olisi paras kanava ottaa sellainen? Tarvitsisi olla luotettava ja uskonnollisesti riippumaton. Worldvisionin sivuilla luki, että rahoilla ei auteta suoraan lasta, vaan yhteisöä. No haluaisin vain olla varma, että tämä yhteisön auttaminen tarkoittaa koulutusta tai muuta hyödyllistä, eikä mitään lähetystyötä. Ja tiedän, että sivuilla väitetään ettei ole lähetysjärjestö, mutta jos jollain tietoa muista hyvistä järjestöistä, niin kertokaa ihmeessä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mietin tuossa kummilapsen ottamista jostain maasta, mutta mietin mikä olisi paras kanava ottaa sellainen? Tarvitsisi olla luotettava ja uskonnollisesti riippumaton. Worldvisionin sivuilla luki, että rahoilla ei auteta suoraan lasta, vaan yhteisöä. No haluaisin vain olla varma, että tämä yhteisön auttaminen tarkoittaa koulutusta tai muuta hyödyllistä, eikä mitään lähetystyötä. Ja tiedän, että sivuilla väitetään ettei ole lähetysjärjestö, mutta jos jollain tietoa muista hyvistä järjestöistä, niin kertokaa ihmeessä.

Jos annat rahaa välikädelle, niin ikinä et voi olla varma.

Syy on juurikin koulutuksen järjestäminen, tai jokin muu kestävä tapa auttaa. No ei tietenkään voi olla varma, mutta minulla se ei ainakaan toimi henkilökohtaisena tekosyynä olla luopumatta melko pienestä summasta. Siksi täällä kysynkin että riski olisi mahdollisimman pieni. Ymmärrän kyllä ilman viimeistä kommenttia että riski on.

Mä annan itse Pelastakaa lapset ry:n kautta. Niillä ainakin on jotain koulutusprojekteja esimerkiksi Nepalissa:

"Pelastakaa Lapset Nepalissa

Nepalissa aloitettiin tammikuussa 2007 nelivuotinen hanke, jonka tavoite on tarjota 35 000 konfliktista kärsineelle lapselle laadukasta opetusta turvallisessa ympäristössä."

Mä itse luotan Pelastakaa lapset ry:hyn, koska se ei ole mitään suuren luokan bisnestä niin kuin esimerkiksi Planin toiminta. SOS-lapsikylän tukeminen muualla kuin Suomessa kiinnostaa myös.

Joku taisi katsoa About Schmidt-leffaa :I

IMO laita mieluummin sinne sotaveteraanien kassaan. Nythän ne pojat vihreissä ryysissä laatikot kädessä näyttää taas seisovan kauppojen kassoilla :)

Luulis et noilla veteraaneillakin olis jo aikamoinen pesämuna, minkä voisi laittaa lihoiksi ja jakaa elossa olevien kesken. Millainenkohan suojatyöpaikkojen kehto tuonkin organisaation ympärille on kyhätty.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom