Kulmasoutu levytangolla (parempi myöhään kuin...)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Leona
  • Aloitettu Aloitettu
Taas olen keksinyt "uuden" liikkeen, jota ilman en ymmärrä miten olen selvinnyt. Kyllä, en ole viiden salivuoteni aikana tehnyt koskaan kulmasoutua levytangolla! Tänään kokeilin sitä ensimmäistä kertaa, ja voi että, miten ihanalta tuntui :p Ehdottomasti aion tehdä liikettä jatkossa. Perinteisesti olen tehnyt kulmasoudun käsipainoilla ja lisäksi ylätaljaa eteen, avustettuja leuanvetoja, alataljaa jne. Nyt kuitenkin tuntuu, että löytyi liike, joka käy sellaisiin paikkoihin, mihin eivät muut liikkeet ole käyneet. Miten sitä onkin ollut niin urautunut eikä ole tullut tuota kokeiltua... :rolleyes:

Mites teillä muilla, teettekö ja tykkäätekö?

Ehdottomasti teen, ja tykkään! Aivan mahtiliike!
Välillä olen tehnyt myös käsipainoilla, ja vaikka siitäkin liikkeestä tykkään, hermostun käsipainojen kanssa remmeihin. Tangolla on helppo raskaissa sarjoissa kietaista remmit ja varmasti pysyy kiinni.

Kulmasoutu.

Mä oon kans tota tehny jo jonkin aikaa, ja ihan tehokkaalta liikkeeltä vaikuttaa! Oon kyl ite tehny sen vastaotteella (koska näin mulle se on opetettu). Saanko muuten udella teiän käyttämiä painoja kyseisessä liikkeesä? :)

Edit: Kappas vain, omat unohtui... heh. No musta tuntuu että olen aloittanut vähän turhankin varovasti painojen suhteen, tekniikkaa hakien. No, tänään tein 32,5 kg:lla 10 toistoa, mutta päätin kyllä et painoja lisätään ja piakkoin! :evil: Mut mä nyt oonki tämmönen heikko nainen, joka luuli olevansa vahva... :( Ja oikeastaan vasta tän syksyn alussa alotin kunnolla treenaamisen. Sitä ennen kävin vuoden, noh, sanotaanko nyt vaikka että "tuntumaa hakemassa". Mrrr.

Ja ne Persikan painot siis olivat? :p

Sillä ekalla ja ainoalla kerralla laitoin painoa 40 kg. Eiköhän siitä mennä ylöspäin aika äkkiä. Tein tosi puhtaalla tyylillä ja toisin kuin tuossa ohjeessa, en laskenut painoja lattiaan asti vaan pidin alaselän tiukkana paikallaan ja vedin ainoastaan yläselällä. Ja myötäotteella tein.

Minkäslainen tekniikka teillä muilla on?

Teen kulmasoutua sellasella t-tangolla. Tiedätte varmaan. Paljonkohan se ite härdelli muuten noin suunnilleen painaa? Sen lisäks teen myös kulmasoutua käsipainoilla. Ei ilman noita liikkeitä enää pärjäis millään. Tosi on.

Kulmasoutu on mun ehdoton suosikki yläselälle,teen sen levytangolla saa enemmän voimaa kun käsipainoilla peliin.toisin kun ylätalja, jota inhoan yli kaiken ( en siis osaa sitä kunnolla, vedän liikaa käsillä)

Myötäotteella tehdään täälläkin,ja kun nyt kysyitte niin painoa tais olla viimeksi 45 ja 50 kg mutta painot nousee kokoajan pikkuhiljaa joten perässä tullaan :D

Mäkin olen kokeillut nuo kaikki: T-tanko, kulmasoutu tangolla, käsipainoilla, selkäkone...Kulmasoutu tangolla menee muistaakseni 50kglla, selkäkoneessa kiskon 60kglla, alataljaa 55-60kg, ylätaljaa 45-50kg. T-tangosta en painoja muista, on niin kauan siitä kun sillä viimeksi tein/kuului ohjelmaani. Taljoissa vihaan tehdä, kyynärvarret "jumahtavat" niissä, ettei paukut meinaa riittää tällasella rannevikasella enää hauisten treenaamiseen(kuuluvat selkäpäiväni ohjelmaan)...:(

Kulmasoudussa teen 50 kg:lla, tuntuu tällä hetkellä sopivalta. Ylätaljaa 40 kg:lla ja alataljaa 50 kg:lla. Niissä menisi varmaan enemmänkin, mutta kun ne käsivarret menee pumppiin, niin olen pitänyt painot vähän pienempinä ja keskittynyt "vetämään selällä". Minäkin teen hauikset selän jälkeen, ja puristusvoimaa tarvitaan vielä niihinkin...
Sattui muuten eilen silmään telkkarista Salatuista elämistä (jota en kyllä katso enkä seuraa, olin menossa vaihtamaan kanavaa...) kun se Piitu Uskin näyttelemä nainen oli salilla ja teki alataljaa. Se kiskoi ihan mallikkaasti 45 kg:lla kun sillä tuli kouristus vatsaan (on raskaana muka siinä) ja siihen juoksi se Omenaisen näyttelemä joka on vissiin töissä siellä salilla (jakkupuku päällä, joo-o...) ja alkoi komentaa että "sulla on tässäkin ihan liikaa painoja!" ja vetäisi tapin pois ja laittoi sen 10 kg:n kohdalle!!! :lol1:
Näin Suomen naiset saavat hyvän esimerkin miten salilla kuuluu treenata...:rolleyes:

Apuuva, onpas täällä vahvaselkäisiä mimmejä!:eek: Mulla on ylätaljassa 40 kg, kulmasoudun teen käsipainolla (18kg), ja lopuksi alataljaa 35 kg. Tosin - mahtavatko nämä taljapainot olla ihan vertailukelpoisia keskenään, itse olen ollut huomaavinani suuriakin heittoja eri salien taljoissa *seliseliseli* :p

Joo, ja kyynärvarsien "pumppiongelma" on minullekin tuttu. Vielä en ole uskaltautunut remmejä kokeilemaan, mutta projektina on...

Salatut elämät, hahaa. Kävihän siinä jo vähän aiemmin sillä tavoin, kun "Jaana" (ko?) oli juuri alkanut käydä kuntosalilla, ja oli tekemässä jalkaprässiä, niin se oli pistänyt siihen peräti 40kg, kun piti näyttää jollekin nuorelle tytölle siellä salilla. No sittenpä tietenkin Jaana jäi rutistuksiin sen 40kg:n alle jalkaprässissä, ja muiden piti tulla auttamaan hänet pois sieltä. LOL :D "Toi oli kyllä ihan liikaa painoa sulle" sanoi joku siinä sitten.

Kulmasoudusta sen verran, että minä olen saanut siinä parhaan tuntuman silloin, kun olen tehnyt ihan vikana selkäliikkeenä (nykyään se on tosin tokana liikkeenä). Parhaillaan mietin, että pidänkö ohjelmassa lainkaan, kun selkäpäivä alkaa nykyään aina jollain vedolla, niin se kulmasoudun asennon pitäminen tuntuu toisinaan tosi epämukavalta kun alaselkä alkaa sipata. Painoja mulla on 65-70kg. Myötäote, aika leveä. Pidän enemmän käsipainosoudusta.

Hitsi, mä en tiennytkään että Salkkarit on noin hyvä komediasarja :lol2:
(yhtään jaksoa en ole kokonaan nähnyt)

Vähän offtopic, mutta noissa taljoissa on ihan oikeasti tosi paljon eroja. Mä jouduin elokuussa vaihtamaan salia kun kesätyö päättyi, ja tää uusi paikka on aika halpisversio. Toi "oikea" ylätalja kulkee niin heikosti että painoa sai aluksi laittaa 10 kg vähemmän kuin edellisellä salilla. Ja siis vain koska laitetta ei ole huollettu kunnolla, liikaa kitkaa siinä remmissä ja painopakassa...
(Tässä vaiheessa ei puhuta siitä ristitaljahässäkästä, jonka toisella puolella ei nouse ojentajilla edes 25 kg... Koska on ne tangot niin vinossa että ottavat kiinni :rolleyes: )

Mä olen aloitellut tota kulmasoutua käsipainoilla, siinä saan tuntuman helpommin oikeaan paikkaan kuin tangolla. Mitäs meinaatte, katselin tänään kun yksi setä opetti nuorempaa poikaa ja teki kulmasoutua tangolla nojaten päätä hauispenkkiin... Siis asento sellainen että selkä lähes vaakasuorassa. Onkos tuossa jotain järkeä, jos, niin mitä?

- N

Teen kulmasoutua nykyään smithissä. Olen tykännyt. Painoja laitan hyvin vähän, ettei tule kiusausta tehdä huonolla tekniikalla, jolloin tuntuman voi tyystin kadottaa. Käsipainoilla kulmasoutu on itselleni todella vastenmielinen liike.

Hah, mäkin tulin eilen seuranneeksi salkkareita ja todellakin - ihan mallikkaasti se Piitu kiskaisi alataljassa 45 kg liikkeelle. Kyl se muuten on oikeesti tossa sarjassa raskaana, kun näin sen noin kuukausi sitten Forumissa työntelevän lastenrattaita. Joo, mut niitten jalkaprässipainot on kyl sit puolestaan ollut aika surkuhupaisaa kateltavaa.

Piru vieköön, mä olen vain kerran eläissäni kokeillut kulmasoutua tangolla. Täytyy vissiin alkaa opettelemaan sekin tekniikka kunnolla, kun sitä täälläkin kehutaan. Käsipainolla oon kyllä tehnyt, mutta siinä ottaa pannuun se, että se käsipaino on niin "leveä", että ylös tullessa, se ottaa kiinni tisseihin ja tohon rintakehään. Eli en saa sitä vietyä tarpeeksi sivulle.

Originally posted by Ränämanni
Hah, mäkin tulin eilen seuranneeksi salkkareita ja todellakin - ihan mallikkaasti se Piitu kiskaisi alataljassa 45 kg liikkeelle. Kyl se muuten on oikeesti tossa sarjassa raskaana, kun näin sen noin kuukausi sitten Forumissa työntelevän lastenrattaita. Joo, mut niitten jalkaprässipainot on kyl sit puolestaan ollut aika surkuhupaisaa kateltavaa.
B]

Entäs se mimmi joka tuhersi olkavarsipunnerrusta koneessa sen Piitun jalkaprässin vieressä? Ei vastusta ja liikerata n. 15 cm... hohhoijaa. Sori meni off topiciksi mut oli pakko kommentoida.

Asentonne?

Minkälaisen kulman pidätte vartalolla tossa kulmasoudussa tangolla? Itelläni ei yläkroppa oo ihan noin vaakatasossa maahan nähden ku tossa aiemmin laittamassani linkissä, pikemminkin vähän noin kun PMLatsin avatarissa... tarkemmin kun seuraan tuota linkin kuvaa, niin mulla on suurinpiirtein sellanen asento ku sedällä yläasennossa, pidän myös selän paikallaan ja yritän vetää selän lihaksilla, heijaamatta...

E: Ja jos salkkareita lähdetään kommentoimaan, ni yleisestikin se koko "sali" saa mussa vilunväreitä aikaseks. Näyttää just siltä ettei siellä kuulu irvistää tai hikoilla, ettei vaan näyttäis rumalta. Toivottavasti en koskaan "joudu" treenaamaan ton tyyliselle fitnessclubille!:evil:

Mä olen valittanut salkkareiden kuntosalijaksoista mtv3:lle :D

Jonkun aikaa sitten, kun siellä jankattiin sitä, että pienet painot ja paljon toistoja ni kiinteyttää tosi tehokkaasti. Oli pakko mennä kommentoimaan niille.

Kun kuitenkin aika moni ihminen katsoo sitä sarjaa ja jotkut voi oikeesti saada salibuumin sen ohjelman perusteella. Sit ne menee salille ja tekee kaiken alusta asti huonosti. Vetää 60 toistoa 10kg:n painolla.

Ja se, kun siellä salilla on tosiaan vaan jotain hoikkiksia (tyyliin seppälän mainos) tekemässä ihan noloja liikeratoja. Kukaan ei vedä siellä naama punaisena ja kaikki on tosi freesin näköisiä.

Jotkut voi jättää saleilun väliin siksi, kun siellä on vaan tollasia laihoja kaunottaria viimeisen muodin jumppakuteet yllään.

*arg*
:mad2:

Originally posted by challenger

Ja minä olen pitänyt itseäni liian herkästi asioita kommentoivana tapauksena!
Olen kohdannut voittajani :kippis1:

Cheers, valittajat rulez :kippis1:

Hitsi, miten mä en ole tullut edes ajatelleeksi kulmasoudun tekemistä tangon kanssa... Pitääkin kokeilla mahd. pian. (treenaan himassa ja olen tehnyt sitä vaan käsipainoilla).

Noista huonoista esimerkeistä -- en muista olenko jo valittanut tästä täällä, mutta -- sen suomalaisen SPORT-lehden ekassa numerossa oli juttua siitä, kuinka naisten kannattaisi treenata isoilla painoilla -- ja sitten mallina oli ruipelo malli, jolla ei lihaksia erottunut edes käsivarsissa vaikka se oli niin laiha ja sitten käsipainot olivat koko luokkaa 1 kg (= siis tyyliin pienimmät, mitä salilta oli löytynyt). AAAARGH! Meinasin valittaa, mutta olin niin laiska, etten saanut aikaiseksi... Enpä ole ko. lehteä sen koommin ostanut.

jouluisin terveisin,
Kutri

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom