kukautiset ja kisat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nami
  • Aloitettu Aloitettu
mitenkäs te fitness-kisoihin menevät hoidatte nuo kuukautiset silleen että ei osu kohdalle? siirrätte e-pillereillä? vai lopetatteko pillerit kokonaan esim. 3kk ennen kisoja jotta olette oikein kireitä?

Mulla sattu kisaviikonlopulle. Siirsin pillereillä yhden viikon eteenpäin. Helppo homma.

Menkathan kuitenkin turvottaa, eikä jotenkin ois ollu yhtään miellyttävää!

Joskus aikaisemmin siirsin menkkoja pillereillä. Nykyään olen jättänyt pillerit pois ja tuurilla menkat eivät ole osuneet kisojen kohdalle. Kerran olisi pitänyt osua, mutta ilmeisesti stressin takia ne alkoivat reilua viikkoa myöhemmin.

toi on aika mielenkiinosta kun vois kuvitella että menkat näkyy heti sun yleisfiiliksessä ja tosiaan kropassa turvotuksena. olen siksi tätä kovasti miettinyt että mitenköhän kroppa reagoi jos esim. lopettaa pillerit 3-4kk ennen kisakautta ja sitten laskee menkkojen ajankohdan ja jos osuisi kisoihin niin voisiko niitä sitten siirtää jollain lääkkeellä ilman kuitenkin että se vaikuttaa sun viimisiin kiristelyihin tai aiheuta turvotusta.

aika hifistelyä vai mitä :=)

Itsellä tää asia on hoitunut "luonnollisesti" siten, että kun dietti alkaa, niin kuukautiset katoaa sen samantien... ja palaavat sitten taas kun rasvaprosentti on kivunnut tietyn pykälän yli. Ei varmaan kovin terveellistä tuo kuukautisten katoaminen, mutta minkäs teet.

Kyllä ne kuukautiset tahtoo jäädä dietin aikana pois. Olen yrittänyt pitää niitä yllä e-pillereiden avulla, mutta silti ovat loppuneet ja sit sen jälkeen olen jättänyt e-pilleritkin.

Kilpakavereillani menee menkat heti dietin alussa sekaisin ja jää loppujen lopuksi pois kokonaan.

Juu, mäkin yritin pitää menkkoja yllä mahdollisimman pitkään e-pillereillä, mutta loppuvaiheessa ne kyllä mullakin meni sekaisin. Tuli vuotoa ennen aikojaan. Eihän se kyllä oo yhtään terveellistä kun menkat jää pois, mut minkäs teet kun on saatava itsensä mahdollisimman kireeksi :D

Niin, eikä näytä olevan varmaa että menkat palaa "normaaliin rytmiin" 3-4 kk aikana lopettamisen jälkeen. Eli kyllä se taitaa tuurissaan olla miten ne osuvat kisojen suhteen, kun niin matalilla rasvaprosenteilla ollaan.

Nimim. kuukautisten palaamista odotellessa :)

jees, tästä vois vetää päätelmän et jos menkat pysyy riesana olen vielä liian läski

*kateellisena valittaa*:itku:

Mielelläni kyllä ottaisin jo kuukautiset takaisin. Kun kuukautiset jäävät pois, se kertoo kropassa olevasta häiriötilasta. Vaikka rasvaprosentti on jo entisenlainen, kuukautiskierto ei heti palaa. Niitähän on hyvä yrittää palautella keltarauhashormonin avulla: joskus auttaa, joskus ei. Kun kuukautiset ovat pois siitä voi olla monenlaista haittaa jatkossa, että ei mua haittais vaikka saisin ne takaisin...

Taisi löytyä syy myös siihen että meikäläisellä on ollu menkat koko dieetin ajan ihan miten sattuu vaikka oon syöny koko ajan pillereitä. En oo vaan tajunnu että vois johtua dieetistä, kun omasta mielestä (en oo mitannu) rasvaprosentti ei oo niin kovin matala (vatsat kyllä erottuu - ei nyt lähellekään rantasen susannan lailla, heh heh, mutta persauksissa ja säärissä on ylimääräistä...:curs: )??

Poikaystäväkin sanoi että on se jo kumma kun sulla on viikon välein menkat... Toisin sanoen silloin kun pitäis olla niin ei ole juuri mitään (varmaan kaks tamppoonia kuluu koko aikana...) ja sitten taas tulee välivuotoa millon sattuu...

Ilmeisesti syynä voi siis olla dieetti vaikkei missään kisakunnossa olla LÄHELLEKÄÄN. Varsinkin kun tuli ihan hillitön takapakki tähän dieettiin tuon sairastelun ja syömisen karkaamisen :rolleyes: takia... Nyt ollaan onneksi jo terveitä ja huomenna eka salitreeni pariin viikkoon!! Anteeksi OFF-TOPIC.

(BTW ei oo totta että tuo Hasselhoffi on tuolla hymiöissä:david: !!!:lol2: )

Suositut

Back
Ylös Bottom