Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oon lueskellut juttuja vähän netistä, mut itsellä ei oo kokemusta. Sen ajattelin vinkata, että fitfarmin facebook sivulla on hyviä ennen-jälkeen kuvia. Lähinnä itselleni jäi BC:stä mieleen Johanna, joka vetäs itsensä aika kovaan kuosiin 9 vkossa. Itselläni lähtötilane on hitusen parempi, joten herkuttelen ajatuksella että jos haluan niin pystyisin tuolla vetämään itseni vajaassa 2 kk:ssa aika kovaan kuntoon :DMinkäslaisia tuloksia osallistujat saavuttivat? Mitä tykkäsitte treeniohjelmista, entä ruokapuoli? Kiva olisi kuulla projektin plussia ja miinuksia.
Toisaalta houkuttelee joo, mutta kun pääkoppa sanoo että pystyn samaan nykyisillä tiedoilla ja taidoilla, kun löytäs vaan jostain sen kuuluisan motivaation tehdä tän homman loppuun asti!
Tämä on se Fitfarmin kaikkien netti-ohjelmien "heikkous". Eli ne on todellakin keskiverto-tapaukselle rakennettuja eikä ota ollenkaan yksilöllisiä tilanteita, elämiä, lähtökohtia, tavoitteita, heikkouksia, vahvuuksia jne huomioon. Siksi jos vähänkään on mahdollista laatia itse itselleen sunnitelma tai käyttää PT:tä tai muuta asiantuntijaa, niin se kannattaa tehdä. Esim. itselleni (kun olen keskimääräistä lihaksikkaampi, eikä mulla ole ylipainoa, sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa) niin nuo kaikki on liian nopeasti painoa pudottavia eli myös lihasmassaa katoaa. Siksi en voi suoraan kopioida heidän ohjelmiaan vaan joudun (ja myös haluan) syödä mm. rasvaa hieman enemmän. Toki niistä saa hyvin suuntaa-antavaa tietoa ja jelppiä sekä tietysti vertaistukea keskustelupalstalla.Saliohjelma minunkin pitäisi pian laittaa kokonaan uusiksi, tuo taitaa olla kuitenkin aika geneerinen ohjelma, joka ei huomioi yksilöllisiä eroja?
Tämä on se Fitfarmin kaikkien netti-ohjelmien "heikkous". Eli ne on todellakin keskiverto-tapaukselle rakennettuja eikä ota ollenkaan yksilöllisiä tilanteita, elämiä, lähtökohtia, tavoitteita, heikkouksia, vahvuuksia jne huomioon. Siksi jos vähänkään on mahdollista laatia itse itselleen sunnitelma tai käyttää PT:tä tai muuta asiantuntijaa, niin se kannattaa tehdä. Esim. itselleni (kun olen keskimääräistä lihaksikkaampi, eikä mulla ole ylipainoa, sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa) niin nuo kaikki on liian nopeasti painoa pudottavia eli myös lihasmassaa katoaa.
Ainakin viime keväänä oli yksi salitreeniohjelma, joka koostui muistaakseni ainakin kyykystä, mavesta, penkistä ja leuanvedosta. Eli positiivista, että oli isoja perusliikkeitä, eikä mitään vitkutusta. Mutta jos tuota yhtä ja samaa koko kropan ohjelmaa vetää sen 3-5 kertaa/vko 10 viikon ajan ja vielä melko pitkillä sarjoilla, niin rupesi kyllä puuduttamaan aika huolella. Eikä tuossa ohjelmassa tosiaan ollut juuri mitään, mitä ei itse olisi keksinyt tehdä.
No mun silmät aukes tälle vasta kun palkkasin huippu PT:n tekemään mulle ohjelmat. Ei tosiaan enää lähdetty millään ss, g6 tai Elaston ohjelma käyttöön tyyppisellä ratkaisulla :D Siihen asti olin ihan aidosti uskonut, että ne on lähellä optimaalista jokaiselle ja olin ihmeissäni kun mun kanssa pitikin lähte tekemään perusliikkeiden sijaan varsin eristäviä juttuja. Vasta kun mun heikkoudet ja vahvuudet & tavoitteet puntaroitiin kunnolla ja ohjelmat ja jaksotukset räätälöitiin niihin sopiviksi niin alko tapahtumaan ja sain myös tosiaan oivalluksia siitä miten bodaus on tosi yksilöllistä puuhaa oikeasti.Muutenkin vähän ihmettelen tässä lajissa sitä one size fits for all -ideologiaa, kropan mallejakin kun on niin monia.