SUPERCARB 1kg -40%

Kukaan aloittamassa Fitfarmin bikini challengea 21.10.2013?

Tättärätää! Onko kukaan pakkiksen mimmi aloittamassa Fitfarmin bikini challenge -settiä viikon päästä, eli 21.10? Olis hauska saada tsemppaajasiskoja. Ja lisää faktaahan ko. valmennuksesta löytyy täältä! :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Hei!

Myös minä olen aloittamassa 21.10 tuon bikini challengen. Eikä tsemppaajasiskot olisi pahitteeksi :) Ohjeita on tullut jo Fitfarmin sivuille!

Moi! Täällä yksi bikini challenge aloittaja. Katselin ohjelmia ym. mitä nettiin oli ilmestynyt. Eilen haettu salikorttiin päivitystä ja tänään lähdettävä
ruokakauppaan täydentämään rahka/raejuusto/hedelmä ym. varastoja. En tiedä miten saan tuota kaurapuuroa syötyä joka aamu...:face:
Tsemppiä tarvitaan!

Viikonloppuna olisi itsekkin tarkoitus tehdä valmennukseen vaadittavat hankinnat! Aamupuuro kuulu jo tällä hetkellä aamuun ja voin sanoa, että kyllä siihen tottuu :) Oletteko liittyneet jo Bikini Challengen facebook ryhmään (linkki löytyy Fitfarmin foorumilta)? Missä päin asustatte?

Jee! Hier ai äm!! Pääsin kirjautumaan foorumille vasta nyt, kun olin viikonlopun porukoiden luona syyslomalla ja pankkitunnukset olivat kotona. Mutta katselin treeni- ja ruokavalio-ohjeet nyt läpi ja täältä tullaan, jee! Huomenna on tarkoitus mennä markettiin shoppailemaan ruokaa, vaikka peruskamaa (kaurahiutaleita, kanamunia, raejuustoa ja rahkaa) löytyykin kaapista. :) Asun ja vaikutan Jyväskylässä tällä hetkellä.

Minkäslaisia tuloksia osallistujat saavuttivat? Mitä tykkäsitte treeniohjelmista, entä ruokapuoli? Kiva olisi kuulla projektin plussia ja miinuksia.
Oon lueskellut juttuja vähän netistä, mut itsellä ei oo kokemusta. Sen ajattelin vinkata, että fitfarmin facebook sivulla on hyviä ennen-jälkeen kuvia. Lähinnä itselleni jäi BC:stä mieleen Johanna, joka vetäs itsensä aika kovaan kuosiin 9 vkossa. Itselläni lähtötilane on hitusen parempi, joten herkuttelen ajatuksella että jos haluan niin pystyisin tuolla vetämään itseni vajaassa 2 kk:ssa aika kovaan kuntoon :D

Itse osallistuin viime keväänä. Ihan ok tulokset, kun ottaa huomioon, etten panostanut täysillä.
Itse en hirveästi innostunut treeniohjelmista, mutta niitäkin lienee sittemmin muutettu. Ruokavalio oli aika perus-fitfarmia. Eli vhh ja low-fat.
Rankkahan tuo on ja meidän ryhmän fb-ryhmässä muutama on kertonut elimistön sekoamisesta ohjelman seurauksena.
Minua henk.koht. nyppi myös fitfarmin asiakaspalvelun taso ja syksyn ryhmässä oli kai jokin isompikin selkkaus, josta kirjoitettiin lehdissäkin. Sen vuoksi äänestän jaloillani, enkä enää rahoita ko. yritystä.

Kerrotko mikset innostunut treeniohjelmasta? Vaikea, helppo, liian monipuolinen, yksitoikkoinen? Ja mikä asiakaspalvelussa mätti?

Olen tuosta fb-ryhmästä niitä hukeimpia tarinoita nähnyt (tietty epäonnistujia ei julkaista :D ). Itsellä nyt jotenkin kyllästyminen ja lötkööntyminen nykyreeneihin (eli laiskottaa) ja tarvitsisin jonkun buustin. Uudet asiat aina innostaa, että joko kokeilen tuota tai sitten aloitan jonkun uuden lajin (en vaan oikein keksi mitään mistä innostuisi ja joka olisi riittävän helppo toteuttaa työ-lapsiperhe-arjessa).

Edit: täältä löytyy lisää aiheesta, jos joku muukin on kiinnostunut kokemuksista:
http://http://www.pakkotoisto.com/mimmien-dieetit/114638-fitfarm-bikini-challenge-2013-a/

Mä juuri harkitsen tuohon 20.1. alkavaan ryhmään osallistumista! Tuo yllä oleva linkki ei jostain syystä toiminut, mutta pitääpä guugletella ja etsiä kokemuksia. Salikaveri kyllä kehui tuota projektia kovasti.
Mua eniten mietityttää nimenomaan työn ja lapsiperheen arjen yhdistäminen tuohon hommaan, mutta eiköhän sen jotenkin saisi onnistumaan.

Toisaalta houkuttelee joo, mutta kun pääkoppa sanoo että pystyn samaan nykyisillä tiedoilla ja taidoilla, kun löytäs vaan jostain sen kuuluisan motivaation tehdä tän homman loppuun asti!

Leikittelin viime syksynä samalla ajatuksella, mutta totesin juurikin tuon saman, että pystyn siihen itsekin. Motivaatio tuli kaupanpäällisinä tuloksista, eli vaikka paino ei nopeasti pudonnutkaan (eikä sen olisi kuulunutkaan, kun maltillisesti miinustelin), tuntui siltä että jotain tapahtuu, ja sitä tuntumaa pystyi mittanauhalla seuraamaan ihan konkreettisestikin. Lihasta ei tietty dieetin aikana sinänsä tullut, mutta lihaserottuvuus parani melkein viikottain, ja sitä kun ensisijaisesti lähdin hakemaankin, niin sain siitä lisäintoa jatkaa projekti maaliin.

Saliohjelma minunkin pitäisi pian laittaa kokonaan uusiksi, tuo taitaa olla kuitenkin aika geneerinen ohjelma, joka ei huomioi yksilöllisiä eroja?

Saliohjelma minunkin pitäisi pian laittaa kokonaan uusiksi, tuo taitaa olla kuitenkin aika geneerinen ohjelma, joka ei huomioi yksilöllisiä eroja?
Tämä on se Fitfarmin kaikkien netti-ohjelmien "heikkous". Eli ne on todellakin keskiverto-tapaukselle rakennettuja eikä ota ollenkaan yksilöllisiä tilanteita, elämiä, lähtökohtia, tavoitteita, heikkouksia, vahvuuksia jne huomioon. Siksi jos vähänkään on mahdollista laatia itse itselleen sunnitelma tai käyttää PT:tä tai muuta asiantuntijaa, niin se kannattaa tehdä. Esim. itselleni (kun olen keskimääräistä lihaksikkaampi, eikä mulla ole ylipainoa, sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa) niin nuo kaikki on liian nopeasti painoa pudottavia eli myös lihasmassaa katoaa. Siksi en voi suoraan kopioida heidän ohjelmiaan vaan joudun (ja myös haluan) syödä mm. rasvaa hieman enemmän. Toki niistä saa hyvin suuntaa-antavaa tietoa ja jelppiä sekä tietysti vertaistukea keskustelupalstalla.

Tämä on se Fitfarmin kaikkien netti-ohjelmien "heikkous". Eli ne on todellakin keskiverto-tapaukselle rakennettuja eikä ota ollenkaan yksilöllisiä tilanteita, elämiä, lähtökohtia, tavoitteita, heikkouksia, vahvuuksia jne huomioon. Siksi jos vähänkään on mahdollista laatia itse itselleen sunnitelma tai käyttää PT:tä tai muuta asiantuntijaa, niin se kannattaa tehdä. Esim. itselleni (kun olen keskimääräistä lihaksikkaampi, eikä mulla ole ylipainoa, sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa) niin nuo kaikki on liian nopeasti painoa pudottavia eli myös lihasmassaa katoaa.

Sepä se. En moisia ruokavalioita haluaisi, enkä siten edes pystyisi noudattamaan koskaan, ja nykyiselläänhän tavoite on, että paino ei enää putoa. Mutta tuo treeniohjelman puoli ujosti kiinnostaisi, ihan vaan kokeilun/ vaihtelun ilosta, vaikka tuskin kohdallani järkevää edes se, oman treeniohjelman tarpeet on kuitenkin juuri niitä yksilöllisesti painottuneita paljolti.

Jep. Enköhän minä saanut tästä nyt riittävästi näkökulmaa. Osaaminen riittää ruokavalion ja treenien sorvaamiseen, nyt vaan lähinnä haen jotain uutta buustia/virikettä/kimmoketta tms pientä tönäisyä jolla saan itseni taas innostumaan. Ne omat sorvaukset kun tyypillisesti aika samaa kehää ja tavoitteetkin nykyään niin puolivillaisia, että kaikki maistuu puulta. Ehkäpä PT voisi olla siinä mielessä riittävä piristyspiikki. HIIT-treeni oli pari vuotta sitten mainio "huume". Samanlaista riittävän extremeä, koukuttavaa ja tuloksia tuovaa kaipaisin nytkin.

Kiitos näkemyksistänne!

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Ainakin viime keväänä oli yksi salitreeniohjelma, joka koostui muistaakseni ainakin kyykystä, mavesta, penkistä ja leuanvedosta. Eli positiivista, että oli isoja perusliikkeitä, eikä mitään vitkutusta. Mutta jos tuota yhtä ja samaa koko kropan ohjelmaa vetää sen 3-5 kertaa/vko 10 viikon ajan ja vielä melko pitkillä sarjoilla, niin rupesi kyllä puuduttamaan aika huolella. Eikä tuossa ohjelmassa tosiaan ollut juuri mitään, mitä ei itse olisi keksinyt tehdä. Tein tuota ehkä kaksi viikkoa ja sitten siirryin Elaston kaksi-jakoiseen. :)
Sitten oli viikottain vaihtuvat ulkotreeniohjelmat, jotka oli kestoltaan 20-30 minuutin pyrähdyksiä. Ne oli ihan ok, mutta niistäkin tein vain muutamaa ohjelmaa, kun muita varten olisi pitänyt lähteä metsästämään pitkiä portaita ja jyrkkiä mäkiä. Ja noitakin vastaavia ohjelmia löytää netistä ihan ilmaiseksi.
Sitten oli kahvakuulaohjelma, melko perus-juttua sekin.

Ainakin viime keväänä oli yksi salitreeniohjelma, joka koostui muistaakseni ainakin kyykystä, mavesta, penkistä ja leuanvedosta. Eli positiivista, että oli isoja perusliikkeitä, eikä mitään vitkutusta. Mutta jos tuota yhtä ja samaa koko kropan ohjelmaa vetää sen 3-5 kertaa/vko 10 viikon ajan ja vielä melko pitkillä sarjoilla, niin rupesi kyllä puuduttamaan aika huolella. Eikä tuossa ohjelmassa tosiaan ollut juuri mitään, mitä ei itse olisi keksinyt tehdä.

Ok, kiitos tiedosta. Sillä tavallahan tuo on monelle varmaan ihan mainio, jos ei tiedä miten ja mistä suunnasta aloittaa, ja jos persoonalle sopii se homman ja päätösten ulkoistaminen. Itse kun sitten taas on vähän DIY -luontoinen, niin eipä olisi ainakaan tuon dieetin noudattaminen sellaisenaan onnistunut. Ja toivottavasti siinä nyt sentään on rasvojen määrää nostettu aiemmasta.

Treeniohjelmat ovat olleet itsellä aina jonkun muun tekemiä, mutta 'pakkohan' niitäkin on ollut soveltaa ja väkertää, joten siksi kiehtoi ajatus siitä, että kerrankin vain kiltisti ja faktisesti suorittaisi jotain, jonka joku muu on plänännyt. Ja joskus se olisi varmaan ollutkin paikallaan, niin ei olisi tässä tarvinnut paikkailla niitä aiempia urpoiluja, jonka johdosta yläkroppa oli aiemmin selkeästi edellä. (Toki mun ohjelmat ovat aina olleet miesten tekemiä ;) ). Muutenkin vähän ihmettelen tässä lajissa sitä one size fits for all -ideologiaa, kropan mallejakin kun on niin monia.

Muutenkin vähän ihmettelen tässä lajissa sitä one size fits for all -ideologiaa, kropan mallejakin kun on niin monia.
No mun silmät aukes tälle vasta kun palkkasin huippu PT:n tekemään mulle ohjelmat. Ei tosiaan enää lähdetty millään ss, g6 tai Elaston ohjelma käyttöön tyyppisellä ratkaisulla :D Siihen asti olin ihan aidosti uskonut, että ne on lähellä optimaalista jokaiselle ja olin ihmeissäni kun mun kanssa pitikin lähte tekemään perusliikkeiden sijaan varsin eristäviä juttuja. Vasta kun mun heikkoudet ja vahvuudet & tavoitteet puntaroitiin kunnolla ja ohjelmat ja jaksotukset räätälöitiin niihin sopiviksi niin alko tapahtumaan ja sain myös tosiaan oivalluksia siitä miten bodaus on tosi yksilöllistä puuhaa oikeasti.

Yksilölajihan tämä on :) Itelle on ainakin PT ollut tuki ja turva, vuoden verran ollaan tässä oltu tekemisissä silloin tällöin, mutta kuitenkin sen verran aktiivisesti että kys.henkilö on nähnyt miun treenaavan itsenäisesti ja kattellut sivusta, ja sitä kautta sitten alettu viemään tätä tietä tiettyyn suuntaan, ihan niitten omien mahdollisuuksien mukaan. Ikäväkseni voin todeta että lihasta tulee tarttumaan, voin heittää hyvästit sirolle ja herkälle ballerina haaveelle, mutta tiukka ja sopivasti lihasta kuullostaa kyllä omaan korvaan ihan hyvältä.

Ja tuopa myös, kun huomaa muutoksia niin siitä saa kyllä aina semmoset turbobuustit jatkaa, mutta kyllä se auttaa kun joku/jokin potkii persukselle eteenpäin. Olipa sitten ihminen lähellä tai internetistä bongattu tai kaverilta tai mikä vaan ittellä toimii :)

Hmmm. Alan kallistua kyllä siihen, että jätän tuon bikini challengen väliin.
Mäkin periaatteessa tiedän kyllä mitä mun pitäisi tehdä, jotta pääsisin haluamiini tuloksiin ja tiedän myös miten pitäisi syödä. Uskon, että mun treenitkin on jo aika pitkälti saman tyylisiä, kuin mitä tuossa ohjelmassa olisi.
Enemmän PT:sta olisi varmaankin hyötyä, niin saisi kerrankin ammattilaisen mielipiteen siitä mitä kannattaa tehdä ja miten.

Suositut

Back
Ylös Bottom