Kuinka yhdistää koris ja punttis?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rouskis
  • Aloitettu Aloitettu
Pelaan korista 2-3 kertaa viikossa ja sen lisäksi käyn salilla 2-3 kertaa. Käytännössä olen ollut koko syksyn niin poikki, että molemmat ovat jääneet max. kahteen kertaan. Ongelma on se, että palautuminen kestää tosi pitkään ja minusta tuntuu, ettei salilla voi käydä täyspainoisesti ja tulostavoitteisesti koriksen rinnalla. Koris on kuitenkin aika kokonaisvaltainen laji.

Salilla teen yleensä kolmijakoista ohjelmaa: 1) Rinta ja hauis (penkki, vinopenkki, fly, hauis kp ja talja) 2) Jalat ja selkä (prässi, läh ja loit, pohkeet, mave, alatalja istuen, ylätalja...) 3) Olkäpäät ja ojentajat. (Olkaprässi, vipunostot, etuolk, dippi, talja, ransk.)Teen toistoja 8-12 melko suurilla painoilla (verrattuna lajinomaiseen harj.). Treenit saattavat ajoittua viikolle näin
MA lepo
TI Sali 1
KE Koristreenit
TO Sali 2
PE (Koristreenit)
LA Sali 3
SU Lepo/korismatsi

Tai oikeastaan näin haluaisin, mutta en millään kykene! Kertokaa nyt jos löytyy omia kokemuksia ja ratkaisuja, kumpaakaan en haluaisi jättää pois. Koris antaa vauhdinhurmaa, mutta punttis näkyy niin kivasti kropassa!

Tarvit enemmän lepoa, se vaikuttaa ihan selvältä. Se miten toteutat sen onkin eri juttu, esim. pidennät treenikiertoa, jolloin väliin mahtuu lepopäiviä enemmän (8 tai 9 päivän treenikierto) tai sitten otat kevyitä saliviikkoja väliin esim. 2 kovaa viikkoa ja 1 kevyt.

Tärkeintä on se, että se tuntuu susta itsestäsi toimivalta systeemiltä. Pitää tunnustella itseäsi.

Se, että vedät täysillä treenia ja täysillä korista 5 päivää putkeen on sellainen kasa hommaa, etten yhtään ihmettele, että kroppa on väsynyt. Ja se väsymys sit näkyy kaikessa kuten tuloksissa ja palautumisessa.

Voimia ja jaksamista! :kippis1:

Mulla on täysin sama ongelma futiksen kanssa. Viime kevättalvena onnistuin vetämään itteni ylirasitustilaan, jonka takia mulla oli unettomuusongelmia 4 kuukautta! Joten suosittelen, että huolehdit siitä, että lepäät tarpeeks. Ylirasitustila on nimittäin tuskaa eikä siitä suosta oo helppo nousta!
Valitettavasti mulla ei oo kovinkaan hyviä neuvoja kahden lajin yhdistämiseen, jos haluaa treenata molempia tosissaan! Kai se sit vaan on mahdotonta... :(

Back
Ylös Bottom