Kuinka usein syöt karkkia?

Kuinka usein syöt karkkia, suklaata, pipareita tai muuta sokeriherkuksi luokiteltavaa?

Itse olen syönyt herkkuja läpi elämäni miltei päivittäin vaikkei se kropassani juuri näy. 500g karkkipussi muutaman kerran viikossa heilahtaa ilman pienintäkään huonon olon tunnetta :p Nyttemmin olen kuitenkin lopettanut herkkujen syönnin lähes kokonaan, jottei tulisi esim. diabetesta. Jollain tuo nautinto olis joka tapauksessa korvattava, mutten keksi millä. Ehkä liikunnalla ja terveellisillä gourmet-aterioilla?

Onko täällä muita sokerikoukussa olevia tai sokerikoukusta irti päässeitä? :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aikoinaan tuli vedettyä melkeinpä jokapäivä suklaata sun muita energiajuomia. Nykyään ehkä kerran 2 viikossa kohtuullisuuden rajoissa. Ei yksinkertaisesti tee enään mielikään kun syö kunnon ruokaa riittävästi :)

Enpä kyllä edes muista koska olisin viimeksi syönyt.. Muistaakseni 2014 hiihtolomalla muutama karkki tuli syötyä.
Eikä kyse ole mistään totaalikieltäytymisestä. Eipä ole rehellisesti käynyt edes mielessä.
Pahin paheeni taitaa olla Monster tai Nocco drinkki kerran viikossa max. :D

Karkkia ei tule syötyä kun ehkä pyhinä, jolloin vanhempien luona ollessa jos jotain herkkuja on tarjolla niin muutaman namin tai korvabuusti kahvin kanssa.

Tosin juomapuolelta löysin heikkouden noihin Battery-Lime No calories tölkkeihin joita menee lähes 1/päivä.

Karkkia tuli jossai vaiheessa syötyä se 500g / viikonloppu. Sitten tuli pikkuhiljaa vähennettyä 200 grammaan. Nyt kun olen vielä koittanut vähentää, niin saattaa mennä joku viikko tai reilu ilmankin ja jopa alle 100 grammalla saa jo aika lailla tarpeekseen, eikä oikein edes tee mieli enempää. Vastaavasti ei ole enää varsinaista karkkipäivää, vaan jos himot iskee, niin voin syödä muutaman karkin vaikka joka ilta, mutta silloin tosiaan puhutaan ykköskarkeista (2-4 kpl) ja se tuntuu riittävän siihen pahimpaan himoon.

Mä olin ennen aivan kammottava sokerihiiri, mutta sen jälkeen kun pistin ruokavalion, treenit ja vähän muutakin elämää kuntoon, vieroitin itseni samalla sokerista. Nykyään vaihtelee paljon, välillä saattaa mennä pari-kolme kuukautta ilman karkkia, toisinaan taas syö parina viikonlopuuna peräkkäin. Tummaa (>70%) suklaata en kylläkään laske karkiksi, se on superfoodia :D (Ja tumman suklaan hyvä puoli on myös se, että sitä ei edes voi syödä muutamaa palaa enempää kerrallaan.)

Ennen treeniaikoja päivittäin. Nykysin sitten viikonloppuisin jotain tollasta menee. Ei kumminkaan mitään hirveitä määriä kerralla.

Itsellä ainakin nälkä kasvaa syödessä, yleensä ei tee mieli mutta jos erehdyt muutaman syömään niin sitten menee kaikki ja meinaa jäädä vielä useammaksi päiväksi himot päälle.

Oon ilmeisesti huomaamattani lopettanut. Ennen en päässyt karkkihyllystä ohi millään, mutta nyt ei ole tehnyt aikoihin millään muotoa edes mieli. Näköjään se on mahdollista paatuneimmallekin sokerihiirelle.

Joitain vuosia sitten meni jätskiä päivittäin, nyt on treenaillessa herkuttelut pysynyt paremmin kurissa. Normisti kerran viikossa tulee vedettyä herkkuja (jätskiä, karkkia yms) muun ruokavalion päälle, dieetillä ei ollenkaan. Mulla ei toimi useemmin kuin kerran viikossa sokerin syöpöttely, samantien iskee sokeriaddiktio päälle ja joka päivä pitäis saada vaan enempi. Kohtuullisenakin pidetyn herkkupäivän jälkeen huomaa verensokereiden seuraavana päivänä hyppelevän ja tulee kunnon kiukkunälkä välillä.

Karkkia en syö juuri ollenkaan, sitä ei onneksi tee niin mieli. Muuta sitten menikin joskus aiemmin ainakin kerran viikkoon. Suklaa on mun ykkösjuttu, mutta siihenkin alkaa olla jo hyviä korvikkeita. Nutraminon peanut-caramel -patukat ja ProPud suklaavanukas ovat toki kalliimpia, mutta ravintoarvojen puolesta sopivat ruokavalioon sallittujen aineiden joukkoon, satunnaiseen käyttöön varsinkin. Pancake-jauheesta paistan myös lettuja, kun jotain sen tyyppistä tekee mieli. Eli noita kaikkia nyt viikoittain, muita varsinaisia herkkuja paljon harvemmin.

Oon nyt alkanut ihan vasta juomaan taas energiajuomia, light-versioina. Batterystä oon aina tykännyt tosi paljon ja toinen hyvä on ED lemon light. Pari menee kai nyt viikossa, vaikka päivittäinkin maistuisivat :D.

En ole vieroittunut sokerista, jos tulee syötyä jotain hyvää suklaata, pullaa tms, niin heti alkaa niitä tekemään vaan enemmän mieli...

Viimeksi muokattu:
Karkkia en syö juuri ollenkaan, sitä ei onneksi tee niin mieli. Muuta sitten menikin joskus aiemmin ainakin kerran viikkoon. Suklaa on mun ykkösjuttu, mutta siihenkin alkaa olla jo hyviä korvikkeita. Nutraminon peanut-caramel -patukat ja ProPud suklaavanukas ovat toki kalliimpia, mutta ravintoarvojen puolesta sopivat ruokavalioon sallittujen aineiden joukkoon, satunnaiseen käyttöön varsinkin. Pancake-jauheesta paistan myös lettuja, kun jotain sen tyyppistä tekee mieli. Eli noita kaikkia nyt viikoittain, muita varsinaisia herkkuja paljon harvemmin.

Oon nyt alkanut ihan vasta juomaan taas energiajuomia, light-versioina. Batterystä oon aina tykännyt tosi paljon ja toinen hyvä on ED lemon light. Pari menee kai nyt viikossa, vaikka päivittäinkin maistuisivat :D.

En ole vieroittunut sokerista, jos tulee syötyä jotain hyvää suklaata, pullaa tms, niin heti alkaa niitä tekemään vaan enemmän mieli...

toi nutraminon patukka on melkei ku karkkia, ihan sikahyvä koostumus! itse maistelin just noi vanukkaat ja aika hyviä nekin :)

Itse olen havainnut, että karkkipäivän tapaan kerran viikossa on ihan hyvä herkutella, tavalla tai toisella. Dieetillä pienimuotoisemmin, eikä normaalistikaan tule vedettyä mitään hillittömiä mättöjä. Oma fiilis on, että aktiivinen liikkuminen ohjaa ruokailutapoja aika automaattisesti sinne terveellisempään suuntaan ja makuaisti alkaa kääntää suuntaa siinä ohessa.

Neuvoisin että älä ota turhaa stressiä ja muuta asioita rennolla tavalla, pikkuhiljaa. Kovat paineet ja itseruoskinnat sun muut tuomiot ei yleensä kanna pidemmän päälle, eikä muutenkaan oikein hyvinvoinnilta kuulosta, mitä kuitenkin yleisesti haetaan. Jos hirveästi se karkittomuus painaa mielessä, niin itse ottaisin suosiolla hitusen takapakkia ja sit taas viikon parin kuluttua koettaa taas vähentää karkkimäärää, maltilla. Päänuppi ei huomaa sitä niin helposti ja ajan mittaan tulet nauramaan makeasti sokerihimollesi :cool:.

Täytyy todeta, että vaikka mun ruokavalio on varmaan lähes niin epäterveellinen kun voi olla, niin karkit jää kauppaan. En kyllä muista koska olen viimeksi karkkia syönyt. Ostanut olen viime kesänäkin purkkariin useamman pussin, jotka sitten kannoin syksyllä kotiin ja nekin syötin kavereille. En tiedä mikä vamma mulla on, mutta pullat, kakut, karkit yms ei vaan maistu. Rasvaista ja suolaista ruokaa meneekin sitten aivan liikaan ja se myös näkyy...

Karkkia en syö juuri koskaan ei tee mieli. Mutta suklaata menee kahvin kanssa. Ei nyt ihan päivittäin mutta melkein.. noi 20g patukat on ihan jees. Ei lähde herkuttelu käsistä.

Joskus söin päivittäin, ja välillä tulee kausia jolloin tulee syötyä useamman kerran viikossa. Pääasiassa kuitenkin ehkä kerran viikossa tai kahdessa maistuisi. Olen aina ollut aika perso sokerille ylipäätään, ja nyt olenkin yrittänyt vähentää. Ei ole tullut syötyä neljään viikkoon nyt...

Itsellä ainakin nälkä kasvaa syödessä, yleensä ei tee mieli mutta jos erehdyt muutaman syömään niin sitten menee kaikki ja meinaa jäädä vielä useammaksi päiväksi himot päälle.
Pitkään syömättä yhtään, niin se himo sokerimössöön vähenee. Kerran vetäsee, niin sitten usein sortuu useamman päivän. Taidan olla aito sokerinisti.
Määrät on sitten melko kovia...Päivän retkahdus voi olla 800g karkkia, litran jäde, pari keksipakettia, pussi sipsejä ja jotain vanukasta päälle.

Karkkia ei kovin usein tule syötyä, mutta nyt bulkkiläskeillessä tullut syötyä jäätelöä käytännössä joka päivä. :D Kauppareissulla aina pakkaseen joku erilainen loota tuutteja, tikkuja, jätskiveneitä tms. ja sieltä on hyvä noukkia aina yksi päiväkahvien kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom