Kuinka tulosta? Tarvitsenko valmentajan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Miuku
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Juu ei varmasti superkroppaa eikä kisakuntoa, mutta mielestäni olen saanut tuloksia aikaan ja näkymäänkin käymällä salilla 2-3 krt/vko. Ja aerobiset päälle. Tosin aikaahan se vie, olen käynyt salilla kohta 2 vuotta (tauon jälkeen) ja nyt voin vasta sanoa, että jotain hyötyäkin siitä on ollut.:D

Luulen, että kaikkein suurin syy siihen, miksi tuloksia ei parin vuoden treenin jälkeen näy enemmän (ja miksi kehitys tuntuu välillä onnahtelevan) on ruokavalio...kompastuskiveni. Siinä voisi kyllä parantaa ja rutkasti.:whip:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Samat sanat! Jos olisin aina syönyt tarpeeksi, olisin oikeasti jo ihan eri lukemissa! Hitto, kun kaikki pitää oppia aina kantapään kautta. :jahas:

Onko tuo +500 kcal sellainen hyvä yleissääntö meille mimmeillekin, vai pitäisikö kokeilla vielä isommilla määrillä? Siis yleisestiottaen, millä määrillä fläsää alkaa kertyä lihaa enemmän ja millä vauhdilla lihasta yleensä on mahdollista saada?

Miehillähän on tästä threadejä vaikka kuinka, mutta eivät taida ollenkaan pitää paikkaansa mimmeille. Ja nyt tuntuu, että olisi varmaan syytä käyttää hakua... mutta hakusanat osuu niin yleisesti, että ketjuja tuli pirusti. Eli jos joku aktiivisempi lukija muistaa että tästä olisi jo hyvä ketju, niin linkkaattehan?

Riippuu niin paljon tavoitteista, montako kertaa salilla tulisi viikossa käydä. Mitään superkroppaa ei kuitenkaan kolmella salikerralla viikossa saada...

Öh, nyt kyllä kaipaisin perusteluja?

Kolme tehokasta salitreeniä viikossa on IMO täysin riittävä määrä lihaskasvun kannalta. Ainakin Aino-Maija Kare treenasi aikoinaan kolmesti viikossa, näin muistelen haastattelusta lukeneeni. Itse olen myös parhaan kehitykseni tähän asti - niin voimissa kuin lihasmassassakin - saanut nimenomaan kolmella treenillä/vko.

"More isn't better, better is better."

Kiitos tästä teille, superkropalla voidaan tarkoittaa monia asioita.. Itse tavoitteena voiman kasvatus ja lihaksen saaminen = urheilullinen timmi kroppa ilman fitness-kisailutavoitteita :)

On siis ihana kuulla että kehitystä voi tapahtua myös 3x/vko-treenilläkin, koska ei tässä elämässä pysty taipumaan joka ikinen päivä salille ja käyhän se päänkin päälle jos vaan treenaa päivät pitkät eikä voi enää mitään muuta tehdä. Been there and didn´t like it!

Kilpaileminen onkin sitten asia erikseen, kaikki kunnia kisoihin valmistutuville mimmeille, mieletöntä tahdonvoimaa ja motivaatiota teillä!

Tuota jäin itsekin miettimään, eli mitä superkropalla tarkoitetaan.

No jos se superkroppa olisi vaikka tuo Mary Lado http://www.marylado.com/ Mary on valtavan kaunis, sekä kasvoista että kropan puolesta.

Mun lemppari on silti Jelena Abbou, tältä haluaisin näyttää: http://www.jelenafit.com/pages/gallery/tearsheets/index.html Jotenkin olen ajatellut, että jelenan vartalotyyppi olisi vähän lähempänä omaani.

Mutta realistisesti ajatellen kyllä kroppa on vähän liikaa suomalaista emäntämallia, joten tyydyn siihen mitä saan aikaan. Eli kunhan kroppa on suht rasvaton ja vähän lihaksissa pyöreyttä ja selluliitit poissa, niin olen tyytyväinen. Kaikki siihen lisää on plussaa. Se on hiukan vaikea hahmottaa mihin sitä pystyy ja missä vaiheessa on tyytyväinen, mutta eiköhän se selviä kokeilemalla. Niin se selvisi ainakin tuon laihdutuspuolenkin kanssa ;)

ei tässä elämässä pysty taipumaan joka ikinen päivä salille ja käyhän se päänkin päälle jos vaan treenaa päivät pitkät eikä voi enää mitään muuta tehdä. Been there and didn´t like it!

No tuossakin suhteessa mä olen tykännyt aamutreeneistä. Käytännössä pidemmän aikaa on tullut treenattua 5-6 päivänä viikossa. Mutta kun treeni on heti aamussa, iltasella ehtii sitten ihan normaalia elämää kuten muutkin. Ja kun on kunnossa, on virtaa melkein sen tunnin verran enemmän, mikä siihen treeniin menee. Ja itse ainakin ilolla jätän sitten vaikka jotain telkkusarjoja illalla katsomatta...

Öh, nyt kyllä kaipaisin perusteluja?

Kolme tehokasta salitreeniä viikossa on IMO täysin riittävä määrä lihaskasvun kannalta. Ainakin Aino-Maija Kare treenasi aikoinaan kolmesti viikossa, näin muistelen haastattelusta lukeneeni. Itse olen myös parhaan kehitykseni tähän asti - niin voimissa kuin lihasmassassakin - saanut nimenomaan kolmella treenillä/vko.

"More isn't better, better is better."
Tarkoitin lähinnä sitä, kun arvelin (ja osuin ilmeisimmin oikeaan), että tavoitteena ketjun aloittajalla on juurikin fitnesskroppa viimeisen päälle ja merkittävät tulokset, kuten yllä olevista linkeistä käy ilmi. Esimerkiksi Ladon kroppa on tehty kovalla työllä, täydellisellä omistautumisella ja useilla treeneillä.Toki kokonaisuus ratkaisee, eivät pelkät treenimäärät ja samaa mieltä olen kyllä siinä, ettei enempi ole todellakaan välttämättä parempi. Itse olen sen kyllä kantapään kautta havainnut. Ehkä ylipäätään ei ole järkevää ottaa tavoitteeksi kisakuntoista fitnesstähteä, vaan edetä pikkuhiljaa osatavoittein kohti päämäärää, mikä se nyt kullakin on.

Zone-sarja -42%
^ ok. Toki on totta, että jos vimosen päälle fitnesskuntoa haetaan, se 3 krt salia/vko ei yksin riitä, mutta siis punttitreenien määräksi kolmesti viikossa on siinäkin tapauksessa varsin riittävä.

Latest posts

Back
Ylös Bottom