Kuinka tämä homma nyt sitten lopulta toimii

Hei

Tiedän, että näistä asioista on paljon ollut kirjoituksia siellä sun täällä pakkotoistossa, mutta rehellisesti ne ovat saaneet minut ihain sekaisin asioista.
Elikäs etsin paljon tietoa siitä millä tavalla täällä toiset ovat saaneet lihaksensa näkyviin, lihaksensa kasvamaan ja onnistuneet samalla alentamaan painoaan.Olen hieman mennyt kirjoituksista sekaisin siltä osalta, etten tajua enää kuinka sen rasvaprosentin nyt saisi tippumaan ja ne lihakset esiin sieltä jostain.
Alkutilanne on se, että olen "laihduttanut" miinuskaloreilla ja saliharjotteilla. (mä en nyt sit tiedä mikä olisi oikea sana sille jos paino laskee ja lihakset tulee esiin; laihtua, kiinteytyä, sairastaa anoreksiaa vai mikä mut sovitaan että kukaan ei repeä liitoksistaan vaikka sanat eivät miellytäkään) Elikäs olen 163cm pitkä ja painan just nyt 57,8kiloa. Olen pienessä omassa päässäni kierroillut itselleni ajatuksen, että haluaisin olla lihaksikas ja kumminkin pysytellä semmoisessa 54-55kilossa. Hahaa:D siis päätyä siihen 54-55:een kiloon. Pulmani on nyt se, etten tiedä enää miten tähän päädytään!!!!!!
En tiedä edes enää miten syödä. Tähän mennessä olen pyrkinyt syömään jokapäivä samankaltaisia aterioita (suhteella: 37p/33hh/30r) ja tietysti niillä miinuskaloreilla (-500kcal). Tietysti olen hyödyntänyt välillä Kalorilaskuria, mutta sekin on alkanut jotenkin tuntua väärältä ja tökkivältä jutulta. Harrastan salilla käyntiä 4-5:sti viikossa ja tietysti olen soluttautunut äijien puolelle rakastamaan rautaa:puntti: ja sen lisäksi käyn kävelemässä/juoksemassa 3kertaa viikossa noin. tunnin verran.Kotikuntoilua en edes jaksa hirveästi mainostaa, koska sen teen vaan huvikseni ja aikaa kuluttaen.
Nyt sitten luen täältä paljon juttui, jossa sanotaan että miinuskaloreilla laihtuu ja lihas säilyy jos muistaa suojata niitä puntinnostolla ja protskuilla.Kuulemma lihaksetkin voi kasvaa :hyper: Mut sitten seuraava sivu avautuukin ja kaikki kumoutuu. Elikäs miinuskaloreilla läskiä pois ja kenties ne lihaksetkin ja sitten aletaan rakentaa se lihas - ok!!!!Kuullostaa ihan järkevältä, mut sitten sieltä vielä työnnetään juttua, jossa moni on jopa plussakaloreilla ja diettaa itsensä äkimmin kuntoon kuin mä edes olen ehtinyt lukea juttua loppuun :curs: Olen siis tyystin mennyt sekaisin, miten minun pitäisi enää toimia!?!?!?!
Onko se hyvä pysyä nyt siellä miinuskaloreissa ja ahmia niitä protskuissa ja hyvää rasvaa vai muuttaa tätä jotenkin oikeaksi, koska tulihan tämä jo todettua ettei homma näin toimi! Entäs jos edelleen miinuskalorit ja rytmittäisi syömisiään treeni-,lepo- ja hiilaripäivien mukaan?Ja mikä näissäkin olisi hyvä suhde siihen että paino vähän laskisi ja lihas "nousisi"/tai pysyisi samana kuin nyt. Vai pitääkö syödä melkeen sen mitä kuluttaa ja vaan kuntoilla kuin pupu toisessa pupussa?
Ja kaikkien kauhuksi: tarkoitus on siis päästä tästä rasvasta eroon lihasten päältä ja alkaa sitten KUNNOLLA kasvattaa puhdasta lihasta :)

Kiitoksia tulevista neuvoista jo etukäteen!!!

Ei treenaaminen ole mitään salatiedettä. Kun olet noin aloittelija ja ihan pihalla, kannattaa aloittaa ihan perusasioista ja opetella ne perusjutut jotka on kuitenkin kaiken treenaamisen perustana.

Lähtökohtaisesti: dieetillä eli miinuskaloreilla eivät lihakset kasva. Jos haluat lisää lihaksia ja alemman rasvaprossan, kannattaa nyt ensin tolla pituus/painosuhteella keskittyä punttiharjoitteluun ja oikeaan syömiseen. Tredejä löytyy täältä pilvin pimein näistä aiheista, eli hanki kunnon saliohjelma itsellesi ja noudata sitä. Syö laadukkaasti ja monipuolisesti, unohda noi "pysyä miinuskaloreissa ja ahmia proteiineja ja rasvaa" jne... Jätä hifistely niille, jotka tietää mitä tekee tai ees sinne päin ;) Hyvällä perusruoalla josta saat tarvittavat ravintoaineet ja energiat, pääset pitkälle, kun yhdistät sen hyvään treeniin.

Lihakset kasvavat vain plussakaloreilla. Siis kun treenaat aktiivisesti punttia lihastenkasvatusmielessä, on hyvä olla maltillisella bulkilla. Kun lihakset ovat kasvaneet, sitten voit dieetata miinuskaloreilla niitä rasvoja lihasten päältä pois, näin yksinkertaistettuna. Dieetillä lähtee rasvan lisäksi AINA myös lihaksia, proteiinien syöminen on niiden pysymisen kannalta tärkeää, mutta sillä ei tosiaankaan voi lihaskatoa kokonaan estää.

Eli: treeni ja ravinto kuntoon, plussakaloreilla lihas kasvaa, miinuksilla lähtee rasvaa ja lihaksia, ja dieetillä ei lihaksia kasvateta. Jos menet sekaisin kaikesta siitä tietomäärästä mikä täältä löytyy, unohda suosiolla hifistely ja hifistelevien tredien lukeminen, keskity olennaiseen ja hanki perustietoa. Tsemppiä treeniin!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom