Kuinka saada töitä (alle 18v)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RJDIO
  • Aloitettu Aloitettu
Eli olen alle 18 vuotta vanha poika tampereen suunnalta ja haluaisin töitä jotta saisin hieman rahaa. Mutta en oikein tiedä kuka ottaisi alle 18- vuotiaita muihin kun kesätöihin, lukiossa kun olen niin aikaa on rajallisesti koulun jälkeen.

Kertokaa kaikki kokemuksenne töistä joita olette tehneet alle 18 vuotiaina

ps. vittukun väsyttää (kirjotus saatta olla vähän sekoa)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
15 vuotta täyttäneenä on myös mahdollista jakaa mainoksia ja ilmaisjakelulehtiä, mikäli kiinnostaa sellainen.

Itse jaoin noin kaksi vuotta, kesät pidin vain taukoa. Hauskaahan se ei todellakaan aina ollut eikä kyllä erityisen tuottoisaakaan, mutta tokihan siitä sai hyvin työkokemusta. Suosittelen harkitsemaan, jos et muuta keksi/löydä.

Aivan JL. Eipä tullu itelle mieleen. Postinjakajaks. Kassalla joskus näkee "alaikäsiä" mutta tietääkseni nuo eivät saa myydä alkoholituotteita jos en ihan väärässä ole..

EDIT: Ja siivoojan töitä varmasti löytää.. itse tein niitä 14 vee eteenpäin ja kesäsin levuseppähitsaaja.

Onhan noita hommia monenmoisia. Yleisiä ovat esim. puhelinmyyjä, lehdenjakaja, kaupan kassa, pikaruokaravintolat, ostoskeskuksen kärrypoika, jne. koska nämä työt voi melko joustavasti yhdistää koulun käyntiin.

Yksi hyvä keino on myös mennä jonnekin kesätöihin, esim. varasto, tms. ja kysyä työsuhteen päättyessä olisiko syksyllä tarjolla osa-aikaista ilta- tai viikonlopputyötä. Yleensä hyvälle työntekijälle löytyy aina hommia, etenkin jos on valmis tulemaan joustavasti duuniin aina silloin kun lisäkäsille on tarvetta. Harrastusten parista saattaa myös löytää töitä, esim. urheiluhallien kahviot ja kassat, kenttien huolto, jne. Vanhempien, sukulaisten ja tuttujen kautta kannattaa tietenkin kysellä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom